2022-03-17, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Om jag vore stadminster då hade jag skickar bomb rakt på Putin. Asså har inte ens stadsminstern en typ agent som James Bond som dom kan ge en sån klocka på med en miniatyrmissil som är värmsökande mot Putin och som åker iväg när man säger typ “it’s a qaurter past woopass time”. Skicka honom då och få han att täffas med Putin och sen ba’ “Hello Mr. Putin. It is a quarter past… woopass time!” *wooosh* BOOOOOM! Done! Hur svårt är det? Om inte vår stadminster har en sån superagent, ring då för fan till USA eller England. Dom har nog 1000vis superagenter och hemliga vapen a la klockmisilet jag föreställde mig. De kan också använda en blyertspenne med inbyggd laser eller något tredje.

I sverige heter minister over staten STATS minister... Stadsminister är borgmästare? minister över en stad?
Citera
2022-03-17, 12:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Offentligt tydligast hittills är ju Marina Osyannikova.

Jag undrar lite stilla för mig själv...
Varför inga sådana här kupper sker i andra länders tv-apparater?
Hela världen bevakar ju detta genom genom bla statlig television, men av någon outgrundlig anledning är det bara i Ryssland som en mångårigt statligt anställd tv-redaktör stormar in i tv-rutan under dagens viktigaste nyhetsprogram.

Om det nu enligt trollfabriken är så lättbegripligt att speciellt västvärlds-länder är så inihelvete fel ute med rapportering om Natos sanslöst perversa utbredande & dom homosexuella biovapen-labbande kärnvapenhotande terroristnazistjudarna i Kiev, så undrar jag då åter igen stilla...
Varför kuppas inte väst-tv?
Det borde ju skett tusentals tv-stormningar vid det här laget, då det är så mycket tveksamheter med västmedias rapportering.

Helvete så svårt jag har att begripa detta!
Kan någon vänlig själ försöka förklara för mig?
Jag skulle tro att det finns många journalister som har samvete och känsla för rättvisa och håller fast vid objektivitet, som protesterar mot medias beskrivning. Men de gör det i det tysta. Än så länge. De förlorar nog jobbet annars.
Citera
2022-03-17, 12:32
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fängelserna tömdes i inledningen av kriget.

Så varenda pedofil, mördare, våldtäktsman är ute och lever rövare as we speak? Lär ju inte vara många av dessa som krigar utan har ist flytt till nåt närliggande land eller ligger nånstans med en nål upp i venen.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Jag minns en kommentar av en finsk soldat 1939 när 186 000 ryssar 600 stridsvagnar och 1 200 artilarpjäser invaderade deras land. Han sa att de är så stora och mäktiga. Vi är så små, var ska vi begrava dem alla. Ukraina behåll tron! Vi stödjer era heroiska ansträngningar!
Det var nog betydligt fler ryssar än så. I början av vinterkriget anföll Sovjet med 450000 man, nått som utökades gradvis och var som mest runt 750000.
Citera
Medlem
Spännande!

"A word by a CCP's member grandson, a Manchurian who joined the foreign legion"

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tfu881/a_word_by_a_ccps_member_grandson_a_manchurian_who/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Citera
2022-03-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Tror du att jag är dum? Jag tänker inte dö för erat HBQT vurmande.

Peace bro! Jag noterar bara att du inte tycker om det land du bor i. Det kan då aldrig vara en bra lösning för vare sig dig eller landet att du bor här. Blir alltså en win-win lösning om du lämnar snarast möjligt. Mitt intresse för HBQT är närmast obefintligt, det kan du se på min historik. Inte heller är jag sugen på att dö. Men om mitt land är i fara är min plats på jorden i fara. Gissar att det är så ukrainarna känner sig just nu. Man har inget annat val än att slåss, för ger man upp försvinner ens land såsom man känner det. Varje vettig människa rätar då på ryggen och gör det som krävs.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ryssland borde placera kärnvapen på Kuba. Kuba är ju en suverän stat och får bestämma själva. Hur agerade USA vid senaste försöket?

Fem länder röstade, den andra mars emot den FN resolution som kräver att Ryssland omedelbart drar sig tillbaka till Ukrainas internationellt erkända gränser.

Det var, förutom Ryssland: Belarus, Syrien, Nordkorea och Eritrea.

Rysslands allierade i världen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Ryssbajs har börjat evakuering av Politiker i Moskva till Uralbergen.

Källa: Observationsplatsen @ Twitter

Det finns en underjordisk stad där de skall sitta under kärnvapenkriget. De kan säkert hålla ut något år där nere. Det finns liknande superbunkrar i USA. Därför är eliten inte så rädda för kärnvapenkrig. De tycker snarare att det kan vara häftigt att tillhöra den lilla skaran överlevare efter att mänskligheten nästan har utplånats.
Citera
2022-03-17, 12:34
Medlem
Att ryska toppar flytt till Uralbergen, finns det en källa till det påståendet eller är det en trådsanning?

Onekligen intressant, om det är korrekt.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag tror att dom bara tänker sitta där och langa kalibr missiler på Ukrainarna tills dom ger upp eller är döda.

Lite som snake island.
Nu kan väl iofs inte Ryssland skjuta kryssningsrobotar på enskilda stridsvagnar och artilleripjäser, inte så stridsekonomiskt.
Frågan kvarstår, varifrån skall mat, bränsle och ammo komma ifrån efter landstigningen?
Citera
Medlem
Hamnarbetet sitter inte och väntar på vad regeringen säger. Man agerar NU!!! Breaking!! Blockad inledd mot alla ryska fartyg.

Dom får inte anlägga i hamnarna utan skall jagas iväg. Ja det där med jagas var bara mitt påstående men visst känns detta bra.

Rysk sjöfart skall lamslås. Ursäkta mig en stund, jag tar ett glas vin ovanpå detta.
Citera
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Tror du det går att fly/avvika så lätt? Men ja, undrar hur många av dessa som egentligen är sugna på att riskera livet.

Jag tror att organiserade gangstrar som suttit på livstid lär ha kontakter så dessa lätt kommer över gränsen och kan börja om på ny kula nån annanstans. Om nu alla blivit släppta men det verkar ju så om man ska tro inläggen jag läst hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in