2022-03-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ursäkta min geografiska inkompetens, men hur tar sig skepp från Japanska Havet till Svarta Havet sedan?

Det är väl inga problem? Blir en bit att åka då. Men förmodar via indiska oceanen, upp via Suezkanalen, medelhavet och in till svarta havet.

En ren amatörgissning nu då. Finns säkert någon som kan ge ett mer utförligt svar.
Citera
2022-03-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Pinsamt att inte veta att dessa vapen inte tillverkas i Sverige. SAAB har designat dem med den tillverkas inte i Sverige. Storbritannien gör dem. Förstår mig inte riktigt på alla dessa alternativ-media hus som numera spottar ur sig rysk propaganda. Förr höll de sig till nationalism, men nu istället när alla sluter samman och en nationalistisk ådra börjar flöda vilket de borde gilla går de istället tvärt mot? Är väl det som är grejen med alternativ-media. Men fy fan va det stinker!

De tillverkas i Nordirland - för att nu göra dessa geografiska problem intressanta. Och för att göra dig ricktigt väck så är det ett Fransk företag!
Senast redigerad av Whistlehead 2022-03-17 kl. 11:47.
Citera
2022-03-17, 11:45
Medlem
Ryssland varnar USA om att de har "makten att sätta dem på plats".

Dmitry Medvedev, som är biträdande sekreterare i Rysslands säkerhetsråd, sa att USA uppmuntrar "förfärlig" russofobi i ett försök att tvinga Ryssland på knä.

"Det kommer inte att fungera - Ryssland har kraften att sätta alla våra fräcka fiender på deras ställe", sa Medvedev.

Det rapporterar Reuters.
Citera
2022-03-17, 11:46
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
De tillverkas i Nordirland - för att nu göra dessa geografiska problem intressanta.
Vilket är den del av Storbritannien.
Citera
2022-03-17, 11:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Dmitry Medvedev, som är biträdande sekreterare i Rysslands säkerhetsråd, sa att USA uppmuntrar "förfärlig" russofobi i ett försök att tvinga Ryssland på knä.

"Det kommer inte att fungera - Ryssland har kraften att sätta alla våra fräcka fiender på deras ställe", sa Medvedev.

Det rapporterar Reuters.

Nej de har de ju inte så vad försöker de ljuga i? Hela världen skrattar ju åt deras jävla skämt till armé...
Citera
2022-03-17, 11:47
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Putin saknar förmåga att bedriva modern krigföring. "Saknar förmåga" - smaka på det uttrycket, impotens i ledningen således. Hur kan man ens skämma ut sig såhär? Putin borde kapitulera villkorslöst och därefter avgå.

"Det verkar gå igen här, man har ingen förmåga. Jag och många med mig trodde att Ryssland snabbt skulle etablera luftherravälde, men det har man inte lyckats med. Det är nog helt enkelt så att de saknar förmåga. Det finns inget annat vettigt skäl."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/expert-verklig-m%C3%B6jlighet-f%C3%B6r-ukraina-att-vinna/ar-AAVbxzI?ocid=msedgntp
Citera
Medlem
Citat:
Pinsamt att inte veta att dessa vapen inte tillverkas i Sverige. SAAB har designat dem med den tillverkas inte i Sverige. Storbritannien gör dem. Förstår mig inte riktigt på alla dessa alternativ-media hus som numera spottar ur sig rysk propaganda. Förr höll de sig till nationalism, men nu istället när alla sluter samman och en nationalistisk ådra börjar flöda vilket de borde gilla går de istället tvärt mot? Är väl det som är grejen med alternativ-media. Men fy fan va det stinker!

Men dom har väl alltid varit ryssvänliga? Fått för mig det att dom har rapporterat vinklat även tidigare om Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är du såpass invalid att du inte förstår mitt inlägg?

Du vill likställa SVT med rysk media?

Det finns ingen idé för mig att fortsätta denna diskussion. Det är sorgligt att du likställer SVT med rysk media, det säger tillräckligt.

Jag säger inte att SVT aldrig har rapporterat felaktiga nyheter, men att likställa det med rysk media som gång på gång har visat propaganda under detta krig är bara löjligt.

Jag tycker synd om dig!

Jag skulle faktiskt säga att SVT sedan länge är värre, mer propagandistiska, mer vinklade, mer ideologiska och mer lögnaktiga än någon nutida rysk media jag har tagit del av.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Det gäller att detta inte glöms bort sen när röken börjar lägga sig.
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det är väl mestadels Ukrainska soldater som flyger åt helvete.

Civila dör i krig, det är oundvikligt. Krig är ett helvete.

Nja, ska vi vara petiga är det nog 1. Ryska soldater, 2. Ukrainska soldater, 3. Ukrainska civila.

Ja, det är därför man borde ge fan i att kriga. Märkligt att ingen kunde berätta det för Putin innan han bestämde sig för att bomba skiten ur sitt "broderland".

Tror du att han kommer att förstå det dumma i manövern när en svältande befolkning beväpnade med högafflar stormar Kreml?
Citera
2022-03-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej de har de ju inte så vad försöker de ljuga i? Hela världen skrattar ju åt deras jävla skämt till armé...
Skrattar bäst som skrattar sist som man brukar säga. Ni har gått rakt in i Ryssland och Kinas fälla.
Citera
2022-03-17, 11:48
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Det rapporterar Reuters.

De kan inte ens hantera zigienarkonvojen de har satt ihop,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in