2022-03-16, 19:03
Medlem
En ting som fortsatt irriterer meg er at nabo og elektrikeren Sk*nsen tilsynelatende ringte en gang kl 9.40 for å spørre AEH om hun skulle ha en eller to lyspærer. Når han ikke får svar så ser det ut til at han driter i hele avtalen som de hadde gjort 2 uker (!) i forveien!

Ringer han ikke flere ganger? Drar han ikke til henne selv om hun ikke har svart på telefonen? Han kunne vel bare kjøpe 2 lyspærer og dra innom?

Og hvor flaks har ikke GM hatt med at elektrikeren ikke dukket opp på døra, det kunne jo ha reddet henne!?

Hjertesukk.
Citera
2022-03-16, 19:23
Medlem
Nå som det pågår en krig litt lenger sør i Europa, og politiet og VG har sluttet å komme med nyheter, anbefaler jeg dere som holder liv i denne tråden om å bruke tiden på noe annet. Kjøp et brettspill, f.eks. Cluedo. Det koster 359,- på Norli, men du får det enda rimeligere på Komplett.
Citera
2022-03-16, 19:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
En ting som fortsatt irriterer meg er at nabo og elektrikeren Sk*nsen tilsynelatende ringte en gang kl 9.40 for å spørre AEH om hun skulle ha en eller to lyspærer. Når han ikke får svar så ser det ut til at han driter i hele avtalen som de hadde gjort 2 uker (!) i forveien!

Ringer han ikke flere ganger? Drar han ikke til henne selv om hun ikke har svart på telefonen? Han kunne vel bare kjøpe 2 lyspærer og dra innom?

Og hvor flaks har ikke GM hatt med at elektrikeren ikke dukket opp på døra, det kunne jo ha reddet henne!?

Hjertesukk.

En elektriker har vel nok å gjøre, og siden de var naboer kan det tenkes at dette var
en tjeneste mer enn et vanlig jobboppdrag. Vanskelig å si. Men spørsmålene dine er
helt klart relevant. Jeg tenker at GM kan ha sett anropet fra elektrikeren (09:48) og
fått hastverk. TEH ringte jo rett etterpå også, 09:50.

At han ikke prøvde å ringe flere ganger eller stikke innom S4, kan være fordi dette
etter sigende var en litt løs avtale, slik jeg har forstått det.
Citera
2022-03-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
En elektriker har vel nok å gjøre, og siden de var naboer kan det tenkes at dette var
en tjeneste mer enn et vanlig jobboppdrag. Vanskelig å si. Men spørsmålene dine er
helt klart relevant. Jeg tenker at GM kan ha sett anropet fra elektrikeren (09:48) og
fått hastverk. TEH ringte jo rett etterpå også, 09:50.

At han ikke prøvde å ringe flere ganger eller stikke innom S4, kan være fordi dette
etter sigende var en litt løs avtale, slik jeg har forstått det.

Ok, men synes da det er litt rart at avtalen var gjort 2 uker i forveien.
Citera
2022-03-16, 20:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Som i at han kan ha en tilknytning til saken, mener du?
Citera
2022-03-16, 20:52
Medlem
Citat:
Vi kjenner ikke detaljer om disse bevegelsene annet enn "raske skritt", "fall i trapp" og at
telefonen ligger i ro fra 10:07. Denne siste bevegelsen kan teoretisk sett være vibrasjoner
fra oppringningen. Telefoner flytter gjerne litt på seg da. Ellers vet vi vel ingenting om den
har vært i kontinuerlig bevegelse, eller om den i perioder har ligget i ro.

Det er akkurat disse "bevegelsene", "bevegelser på telefonen ca 07:00", "raske skritt", "fall i trapp", "siste bevegelse 10:07", jeg tror ikke disse opplysningene er riktige.

Det er kun GM og politiet som har innsikt i bevegelser på iPhonen. Jeg forstår ikke hvorfor politiet skulle avsløre såpass eksklusiv informasjon til mediene, sånn underveis i etterforskningen. Politiet har nok hatt en hensikt med å offentliggjøre informasjonen, men, jeg tror ikke den kan være sann.

Det finnes riktignok ikke annen informasjon som står i strid med denne. Men, det trenger ikke være sant for det.

Tapte anrop, oppringinger, samtaler, sms'er, pålogging på iPad(er) er dokumenterte hos telefonoperatøren eller internettleverandør. Det er ingen tvil rundt denne informasjonen.
Citera
2022-03-16, 22:56
Medlem
Citat:
Som i at han kan ha en tilknytning til saken, mener du?

Nei, men tenker at en avtale gjort to uker i forveien ikke er så løs. Men dette er nok ikke poeng å bruke mer tid på.

Det peker for øvrig litt bort fra en inside-job. GM kan umulig ha visst om avtalen da den jo skaper høy risiko for at elektrikeren dukket opp på døra.
Senast redigerad av Askeladd1 2022-03-16 kl. 22:58.
Citera
2022-03-16, 23:05
Medlem
Citat:

Det er ikke noe rart med det. Innleie av elektriker gjøres
ca to til tre uker før arbeidet skal utføres. Bor du i hus, bør du passe på huset ditt.
Citera
2022-03-16, 23:47
Medlem
Citat:

Hjertesukk.
Enig i at dette er flaks. Rart han ikke stakk innom, men hadde vel andre oppdrag og dette med aehs lamper ikke hastet. Antar han har alibi.
Citera
2022-03-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nå som det pågår en krig litt lenger sør i Europa, og politiet og VG har sluttet å komme med nyheter, anbefaler jeg dere som holder liv i denne tråden om å bruke tiden på noe annet. Kjøp et brettspill, f.eks. Cluedo. Det koster 359,- på Norli, men du får det enda rimeligere på Komplett.
av respekt for aeh som ble drept på brutalt vis, holder vi tråden gående.
Citera
2022-03-17, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
av respekt for aeh som ble drept på brutalt vis, holder vi tråden gående.

Takk for at du og andre holder fast i forsvaret av AE. Vi som har kjent henne er takknemlige for det. Noen netter er det vanskelig å sove, tankene på hennes grusomme skjebne blir alt for påtrengende. Til slutt ble hun ble ribbet for alt, ikke engang klærne fikk hun beholde på. Symbolikken i det er rett og slett umenneskelig.
Citera
2022-03-17, 10:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Sommartid sattes i 2018 1 timme tillbaka den 28 Oktober kl 03:00, altså 3 dygn innan AEH försvann.
Är det möjligt att övervakningskameran inte justerats så att tiden på övervakningsfilmen angivit 1 timme fel ?
Hadde du blitt filmet av cctv idet du stjal en sjokolade på Narvesen, ville politiet dobbeltsjekket tidsstempelet på filmen før de ga deg bot, tror du virkelig Norgeshistoriens dyreste etterforskning ville unnlatt det?

Diskusjonen om at Hettemannen er med eller ei er helt tullete. HVIS han var med ville det vært håpløst amatørmessig, så det er mye mer usannsynlig at han ikke hadde med det å gjøre. At han er sjekket ut av saken er garantert riktig, så det er på tide å legge den ballen død en gang for alle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in