2022-03-17, 00:15
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Faktum kvarstår :

- Man 55 år gammal sätter sig i sin bil.
- Mannen åker en rejäl bit för att få träffa flickan och "mysa"
- Han åker flera varv runt "Max" och trålar efter henne
- Han är gift och visar en enorm ånger/ångest när han blir konfronterad, ingen rök utan eld eller hur?

Är han "Oskyldig" enligt dig?

Du missade några detaljer, vi tar det igen:

1. Den 54-årige mannen söker sig till ett pedofilforum.

2. På pedofilforumet kontaktar 54-åringen en 13-åring.

3. De nya bff:serna kommunicerar via fjortis-KIK där 54-åringen haft sitt konto i 5 år.

4. 54-åringen uttrycker i chatten med 13-åringen att han kanske är lite gammal och "Du är den första jag träffar så här. Är lite pirrigt".

5. 54-åringen åker sedan ett gäng mil för att träffa 13-åringen.

6. På plats vet inte 54-åringen vare sig varför han stämt dejt med 13-åringen eller hur han hittade till pedofilforumet. 54-åringen uppger även att det han gjort inte är acceptabelt och att han inte hade accepterat att hans eget barn blivit uppraggad på liknande sätt.

7. 54-åringen vill heller inte att frun ska få veta något om hans högst oskyldiga mystiska syfteslösa dejt med sin nya 13-åriga bff.

Konstaterande: Mannen söker barn, raggar barn, vill dejta barn - och det är exakt det han är uthängd för.
Senast redigerad av Lava 2022-03-17 kl. 00:20.
Citera
2022-03-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Suck, detta är precis vad jag menar.
Han kopierade det "flickan" (Dumpens egna "fiskare" som även utger sig för att vara pedofilmammor som förgriper sig på barn, deras EGNA BARN) och Dumpen försökte två gånger till med "jag vill kramas" och dom fick inget svar, sedan följde dom upp med "jag vill ha sex" och det fick inte heller något gehör. "Mysa" och "fika" är inte förenat med ett direkt sexuellt övergrepp, även om det är omdömeslöst så är det inte fog nog för en uthängning och något som kan förstöra livet för hans nära och kära.

Jag är inte någon rättsinstans, det är inte du, Dumpen eller någon annan civilperson heller. Vi har ett rättssystem, vi bor i Sverige och inte i något U-land. Din pöbelmentalitet hör inte hemma i Sverige. Det fanns inget i chatten som direkt bevisar att han var ute efter att idka samlag med "flickan".

Samtidigt säger han i uthängningen att han har en egen dotter och han vill inte att hon ska råka ut för "sådana" som han själv? Varför satte han sig i bilen och åkte för att träffa en tjej i hans dotters ålder?

Varför åkte han till flickan? Ville han ta en fika med ett random barn?
Citera
2022-03-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jaså, det har jag inte sett. Det är ju extremt oroväckande. De borde lyssna på det flertal gånger Patrik och Sara starkt avrått från detta. Skillnad på om en skäggig höjdhoppare på två meter älgar in i rummet och om en liten unge gör det.

Haha, Dumpen gör reklam för sin sida på TikTok, vilket är en sida starkt dominerad av barn. Vad fan trodde du skulle hända liksom? Dumpen vill skydda barn, tydligen genom att länka till Dumpeb på en sida där barn hänger på och väl på Dumpen hittar barnen från TikTok kukbilder, runkvideos, grova sexchattar och även flera där Dumpen själva påstår sig vara pedofilmammor som förgriper sig på sina barn.

Dumpen är ett skämt.
Citera
2022-03-17, 00:17
Medlem
Citat:
Jaså, det har jag inte sett. Det är ju extremt oroväckande.
Ja, såg den för ett par dagar sen då de hade 100 följare. Kollade nyss igen om den var kvar och det var den med 2000 följare. Endast en uthängning hittills. Kontot verkar drivas av några ungdomar och barn som använder dumpens logga.
Senast redigerad av Ava899 2022-03-17 kl. 00:44.
Citera
2022-03-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du missade några detaljer, vi tar det igen:

1. Den 54-årige mannen söker sig till ett pedofilforum.

2. På pedofilforumet kontaktar 54-åringen en 13-åring.

3. De nya bff:serna kommunicerar via fjortis-KIK där 54-åringen haft sitt konto i 5 år.

4. 54-åringen uttrycker i chatten med 13-åringen att han kanske är lite gammal och "Du är den första jag träffar så här. Är lite pirrigt".

5. 54-åringen åker sedan ett gäng mil för att träffa 13-åringen.

6. På plats vet inte 54-åringen vare sig varför han stämt dejt med 13-åringen eller hur han hittade till pedofilforumet. 54-åringen uppger även att det han gjort inte är acceptabelt och att han inte hade accepterat att hans eget barn blivit uppraggad på liknande sätt.

7. 54-åringen vill heller inte att frun ska få veta något om han högst oskyldiga mystiska syfteslösa dejt med sin nya 13-åriga bff.

Konstaterande: Mannen söker barn, raggar barn, vill dejta barn - och det är exakt det han är uthängd för.

Tack för en fantastisk sammanställning. Förstår mig inte på de här i tråden som påstår att "Nu-går-det-åt-helvete-mannen" är oskyldig.
Citera
2022-03-17, 00:18
Medlem
Citat:
Haha, Dumpen gör reklam för sin sida på TikTok, vilket är en sida starkt dominerad av barn. Vad fan trodde du skulle hända liksom? Dumpen vill skydda barn, tydligen genom att länka till Dumpeb på en sida där barn hänger på och väl på Dumpen hittar barnen från TikTok kukbilder, runkvideos, grova sexchattar och även flera där Dumpen själva påstår sig vara pedofilmammor som förgriper sig på sina barn.

Dumpen är ett skämt.

Mig veterigen så kommer det upp en fråga på sajten om du är 18 år gammal + chattloggarna under uthängningen har ännu en gång en spoiler där det varnas för innehåll (och 18 års gräns).
Citera
2022-03-17, 00:25
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:

Dumpen är ett skämt.
De har uppmuntrat barn att ha koll på peddonas ansikten, vilket är konstruktivt. Vad barnen sen gör är föräldrarnas ansvar. Barn kan regga sig på Flashback, eller dejtingsidor, eller porrsajter, eller drogforum, exakt vad som helst. Så länge sidorna tar de nödvändiga och möjliga åtgärderna för att hindra detta, vilket Dumpen nu gör, så kan de knappast hållas ansvariga.
Citera
2022-03-17, 00:26
Medlem
Citat:
Samtidigt säger han i uthängningen att han har en egen dotter och han vill inte att hon ska råka ut för "sådana" som han själv? Varför satte han sig i bilen och åkte för att träffa en tjej i hans dotters ålder?

Varför åkte han till flickan? Ville han ta en fika med ett random barn?

Återigen, det är scenarion du bygger upp och frågor du ställer dig, du kan inte fälla någon för saker denne inte har sagt eller gjort. Han kan lika gärna ha åkt dit av tristess eller ensamhet, det är inget vi kan bevisa och teorier är inte fog nog för att hänga ut någon som uttryckligen inte har skrivit sexuella saker. Definitivt omdömeslöst av mannen ifråga, skäl nog att hänga ut honom på en sida som berör pedofili? Knappast. Tagga ner på pöbelmentaliteten.
Citera
2022-03-17, 00:27
Medlem
Citat:
Mig veterigen så kommer det upp en fråga på sajten om du är 18 år gammal + chattloggarna under uthängningen har ännu en gång en spoiler där det varnas för innehåll (och 18 års gräns).

Haha, och det har ju verkligen stoppat kidsen på TikTok. Det finns hur mycket videos på TikTok som helst där barn kommentarar om just Dumpens material och det säger allt Dumpens idioti när dom gör reklam för sin sida på en sida som domineras av just barn. Så jävla omdömeslöst.
Citera
2022-03-17, 00:27
Medlem
Här är sidan för de som vill se: https://www.tiktok.com/@dailyfootballmatch?lang=sv-SE
Citera
2022-03-17, 00:29
Medlem
Citat:
De har uppmuntrat barn att ha koll på peddonas ansikten, vilket är konstruktivt. Vad barnen sen gör är föräldrarnas ansvar. Barn kan regga sig på Flashback, eller dejtingsidor, eller porrsajter, eller drogforum, exakt vad som helst. Så länge sidorna tar de nödvändiga och möjliga åtgärderna för att hindra detta, vilket Dumpen nu gör, så kan de knappast hållas ansvariga.

Haha, dom lägger upp runkvideos, kukbilder och grova sexuella chattar på sin sida. Om Dumpen hade en gnutta intellekt så hade dom inte gjort reklam för sin sida på en app för barn, dom hade inte lagt upp runkvideos och kukbilder på sin hemsida och dom hade gett fan i att utge sig själva för att vara pedofilmammor som förgriper sig just på barn. Vidrigt beteende av en instans som påstår sig vara där för "barnens skull".
Citera
2022-03-17, 00:31
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Tack för en fantastisk sammanställning. Förstår mig inte på de här i tråden som påstår att "Nu-går-det-åt-helvete-mannen" är oskyldig.
Instämmer. Har man sett alla uthängningar, vilket jag gjort och vilket är en hel del, börjar man verkligen ledsna på ursäkterna och den allmänna ynkligheten de uppvisar. Jag har börjat förstå Sara och Patrik mer när de uttrycker denna tröttsamhet. Idioten har groomat ett barn. Han har gjort det genom att beräknande uttrycka sig som en femåring i chatten genom att skriva hihi, tihi, puss puss och kombinerat med en massa smajlgubbar, enbart för att barnet ska känna samhörighet och trygghet, varpå han sedan har vidriga baktankar som går högt över huvudet på ett barn.

En uthängning är någonstans en lindrig påföljd för att försöka lura ett barn på detta sätt. Att slå ihjäl honom vore en mer sparsam åtgärd eftersom han nu blir satt på bidrag resten av livet. Dessutom besparar man honom lidande. I ett afrikanskt samhälle hade han förmodligen blivit just det, ihjälslagen.

Det sägs att man ska ge människor en andra chans, men inte fler. Och visst, flera av dem är psykiskt sjuka. Så jag röstar kanske inte för att slå ihjäl dem, men jag anser ändå att Dumpens sätt att statuera exempel är något positivt. Det väcker debatt, det aktualiserar verkligheten, och det bör fungera i avskräckande syfte. Även om det finns negativa sidor med deras förfarande så ökar det medvetandet om hur verkligheten ser ut. Och däri ligger den största vinsten.
Senast redigerad av Lysturken 2022-03-17 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in