2022-03-16, 23:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Nu var frågan censur eller hur!
Som jag skrivit förr och nu, så är jag emot EU-censuren av RT precis som jag är emot Vladimirs mycket mer långtgående censur av oliktänkande i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Bredband2 funkar tydligen också.
En intressant rubrik på RT.com just nu lyder Russian children being bullied over Ukraine war
Ordet krig var väl förbjudet?

Bara Putin anhängare som inte kallar det vid sitt rätta namn dvs krig. Bra att RT nu också kallar det krig.
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Man skickar ner vapen och låter andra sköta dödandet åt dom istället.

EU är fläckfria, den perfeka utopin. Greta Thunberg samtycker.

Nu var det ju Ryssland som gav sig in i ett annat land och det är helt ok för alla om de drar sig ur igen.
Citera
Medlem
%s avatar
Puttler är nog inte jätte nöjd med att han fick vänta med invasionen till efter vinter OS då kärlen gick ur marken.
https://twitter.com/RALee85/status/1504015894292451331?s=20&t=U0ZwjtvFdwLe0Y6vrLc4_Q
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har ukrainarna bättre tandhälsa? Bättre hälsa över huvud taget? Varför den ensidiga demoniseringen av fula och korkade ryssar som förtjänar att dö och/eller förlora allt de äger kontra upphaussandet av de stolta, välutbildade och hederliga ukrainarna, inklusive deras vackra kvinnor som man gärna kan tänka sig ha boende hemma i ungkarlsrummet? Det måste bero på deras rakryggade och modiga president som skulle offra sitt eget liv för sitt folks ära, inte sant?

I själva verket är de båda folkgrupperna mycket närbesläktade och borde kunna vara svåra att se skillnad på (sannolikt är de också mycket uppblandade), men ukrainarna tycks vara betydligt fattigare (utom den penisspelande presidenten, förstås). Det finns kanske inte så mycket pengar till tandställningar och hälsosam mat. Men prostitutionen misstänker jag är mycket utbredd även i Ukraina.

Så varför denna svartvita uppdelning i ”dom goda” kontra ”dom onda”? Om Ryssland är ett U-land, vad är då Ukraina?

Ni är helt störda. Men skrika ”rysstroll” åt folk som kan hålla två (eller fler) tankar i huvudet, det går visst bra.

Jag har varit i både Ryssland och Ukraina och det är som du skriver. Det går inte att se skillnad på en ukrainare och en ryss. De är båda slaver och är i grund och botten samma folk. Det är som att fråga om man kan se skillnaden på en stockholmare och en från Dalarna eller en skåning och en göteborgare bara genom att titta på dem.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Visste ni att ryska IT-arbetare är befriade från att göra militärtjänstgöring?

Det innebär att trollfabrikerna i Ryssland är en ansamling av de mest fega ynkryggarna som landet har att uppbringa. Folk som smiter undan militär tjänstgöring.

Benrangell utan ryggrad!? Skulle bara bli kanonmat direkt!

Fast det är ju vad som redan hänt, har putin bara skickat dit rysstroll?
Citera
2022-03-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Melitopols borgmästare har tydligen blivit fritagen av Ukrainska styrkor:
Undrar hur det gick till. Gav Ryzzen bara upp?

https://twitter.com/achkhikvadze/status/1504155308553293825?t=Lwd75HljrzmRiq_7LQzHuA&s=19

Läste att det blev en trade mot 9st ryska conscripts födda 2002-2003 (vet ej om det är sant dock).
Citera
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Visste ni att ryska IT-arbetare är befriade från att göra militärtjänstgöring?

Det innebär att trollfabrikerna i Ryssland är en ansamling av de mest fega ynkryggarna som landet har att uppbringa. Folk som smiter undan militär tjänstgöring.

Jag tvivlar på att det är några IT-tekniker som sitter här och skriver goja.

Det är väl vanliga ryssar som är utbildade/anställda för att vara störiga i utländska sociala medier och forum och kunna föra sig hyfsat på respektive språk. Någon IT utbildning lär knappast behövas.
Senast redigerad av greta75 2022-03-16 kl. 23:33.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Det förenklar kommunikationen om man använder rätt ord för vad man menar. Jag beklagar om du tar illa vidd dig när jag rättar dig, men om du vill ha en seriös diskussion så behöver jag förstå vad du menar.

Så låt oss gå vidare. Jag har förståelse för att man vill lämna Ukraina om man är förankrad i en 1000-årig rysk historia och att det sker en våldsam kupp i landet var efter ryskhatande neo-nazister tillåts härjar på gatorna.

Rätt ord är att det här är en invasion och att den ryska militarismen måste förintas.
Citera
2022-03-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Är du fortfarande kvar i Sverige? Har du inte flyttat till paradiset Ryssland än?

Vad väntar du på?
Jag ska se vad valresultatet blir först. Inte för att det kommer bli bättre i det redan kollapsande landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
” Biden calling Putin a war criminal is 'unforgivable rhetoric', says Kremlin – reports.”

Jag tänker att man skall prata klarspråk, Biden lindar in verkligheten i fluff. Putin är en av historiens största seriemördare.

Hör på radion att ”ryssland” nekar till att de ”attackerar civila”. Men varför dör så många barn i Ukraina just nu?
Ryssarna får lögnen i sig via modersmjölken, ljuga och fuska är allt de klarar av, därav de många dopingfallen och de absurda uppenbara lögnerna som framstår som skrattretande och som normala människor skäms för.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Många saknas där, tex när man kuppade den demokratiske ledaren i Iran på 30-talet i jakt på olja, då var det USA/England, finns säkert en bunt till också.
Det är sant.

Men för att inte komplicera diskussionen med den bångstyrige individen jag försöker kommunicera med, så är det bäst vi håller oss till kupper i Ukraina 2014. ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in