2022-03-16, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ryssland har ju haft en svart budget. Vilket innebar att ungefär 20% av statsbudgeten inte redovisades. Den största delen av den svarta budgeten gick till militären. Men det är ju inte så konstigt om folk stoppade pengar i egen ficka när det ändå var svarta pengar.
Uppenbarligen har ju i alla fall Putin överskattat Rysslands militära förmåga kraftigt. Han har trott på sina generaler, men de har ju bara sagt vad han ville höra. Så här blir det i ett ett korrupt samhälle som baseras på lögner.
Om nu Putin skall försöka få bukt med korruptionen så lär många huvuden rulla. Egentligen borde hans eget göra det också, men nu är det han som bestämmer.

Vi kan knappast veta vad Putins generaler har sagt till honom så ditt ”ju” känns lite förmätet.

Har de sagt vad han vill höra eller har de helt enkelt ljugit och fört honom bakom ljuset, och i så fall, varför? Du nämner själv den utbredda korruptionen.

Det påstås, baserat på hans enorma tillgångar, att Zelenskyj finansieras från väst. Hunter Bidéns skumraskaffärer gör knappast något bättre. Även mediernas favorit i Ryssland, Navalnyi, misstänks vara betald lakej åt väst. Med äckliga människor som Hillary Clinton, senile Biden och Soros är det svårt att ha några illusioner.

Så vem vet om Putins generaler var så ”rena” ändå.
Citera
2022-03-16, 23:20
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nej, men då vet vi att du inte förstår att omröstningar är skapade i en viss situation och en kontext.

Med en kula mot pannan är det enkelt att förstå hur folk röstar.

Jag litar på att åtminstone någon av de åtta externa tredjepartsorganisationerna vet hur man bedriver en opinionsundersökning även när det finns stor risk för bias. Och återigen, 90 %, det är mycket som skall gå fel i dessa undersökningar. Vi kan dock konstatera att du inte förstår dig på statistik.
Citera
2022-03-16, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Menar du även den här kuppen?
https://www.wikispooks.com/wiki/2014_Ukraine_coup
Många saknas där, tex när man kuppade den demokratiske ledaren i Iran på 30-talet i jakt på olja, då var det USA/England, finns säkert en bunt till också.
Citera
2022-03-16, 23:21
Medlem
Visste ni att ryska IT-arbetare är befriade från att göra militärtjänstgöring?

Det innebär att trollfabrikerna i Ryssland är en ansamling av de mest fega ynkryggarna som landet har att uppbringa. Folk som smiter undan militär tjänstgöring.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Menar du även den här kuppen?
https://www.wikispooks.com/wiki/2014_Ukraine_coup

Jag menar den kupp du förnekar.

Trist att du inte kan försvara kupper.

Du gillar totalitära stater. Då kan du skriva det och inte smyga.

Schlappschwanz.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag litar på att åtminstone någon av de åtta externa tredjepartsorganisationerna vet hur man bedriver en opinionsundersökning även när det finns stor risk för bias. Och återigen, 90 %, det är mycket som skall gå fel i dessa undersökningar. Vi kan dock konstatera att du inte förstår dig på statistik.
Mycket mycket mer han inte förstår och aldrig kommer att förstå
Citera
2022-03-16, 23:22
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, det låter naivt. Varje rysk förlust i Ukraina är en Ukrainsk seger.

Jag tror mer på något av följande:

-Man bedömde inte att den utgjorde något omedelbart hot och valde därmed att rikta fokus åt annat håll.

-Man fick information som pekade på att det skulle bli ett logistiskt haveri och valde att lämna karavanen åt sitt eget öde. Avbryt aldrig en fiende som håller på att begå ett misstag etc.

-Man fick upplysningar om att den var tänkt att rullas in i Kiev efter ett förmodat hastigt övertagande av staden. Fordonen innehåller personal och utrustning från OMON o.dyl. Man vet att dessa inte kommer att våga sig in i staden så länge UA har väpnade styrkor där.

Möjligen är det en kombination av flera utav dessa faktorer.
Citera
2022-03-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Förutom att EU inte invaderar Ukraina och skjuter ihjäl civilbefolkning där.
Man skickar ner vapen och låter andra sköta dödandet åt dom istället.

EU är fläckfria, den perfeka utopin. Greta Thunberg samtycker.
Citera
2022-03-16, 23:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Oj vilket hjärndött svar jag fick, fröken goesigen borde hålla sig till teman som hon behärskar. Och det är inte false-flags iallafall.

Ok, kanske du kan skriva något reellt om ämnet istället för att inbilla dig saker?

Nej, förmodligen inte.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ok, nu skiter vi i dina runkobjekt om rätt ord och tittar på fakta som säger att skurkstaterna DNR och LNR skapades med våld och med stöd av rysk militär, liksom Krim.

Är du månne medlem i ett promilleparti?
Det förenklar kommunikationen om man använder rätt ord för vad man menar. Jag beklagar om du tar illa vid dig när jag rättar dig, men om du vill ha en seriös diskussion så behöver jag förstå vad du menar.

Så låt oss gå vidare. Jag har förståelse för att man vill lämna Ukraina om man är förankrad i en 1000-årig rysk historia och att det sker en våldsam kupp i landet var efter ryskhatande neo-nazister tillåts härjar på gatorna.
Senast redigerad av BroderDonut 2022-03-16 kl. 23:32.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Ryssland överväger att tillsätta fler trupper till Ukraina efter att invasionen gått långsammare än förväntat, skriver BBC och hänvisar till en tjänsteman inom det amerikanska försvaret.

Hur mycket fler trupper har Ryssland att sätta in. 200-300.000?

Vissa måste ju stanna i Ryssland...

Mm-m...

Blir inte förvånad om Putin prövar sig en sista gång.., för att försöka förändra spelplanen till sin favör. Kanske även därför jänkarna har bestämt sig för att skicka "switchblade".

Man får komma ihåg att Putin slåss för sin politiska framtid. Han har infört en starkare censur än tidigare, samt arbetslöshet och fattigdom för många i Ryssland. Förutom en massa sörjande föräldrar.., som i mångt och mycket kan nog lägga ihop 2+2...

"Allt på ett sista tärningskast"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Beror på ISP:n. Min svenska VPN ger inte tillgång till RT.
Är väl RT:s ddos-skydd som blockar vissa VPN-IP:s?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in