2022-03-16, 22:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag har inte sett några ryssar heila i media än iallafall.

Ledtråd

Du har väl inte sett några ryssar alls i media, förutom alla de som är ledsna på kriget och som nu vill flytta utomlands?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Lite verklighetsförankring tack, USA hade klarat sig 100 ggr bättre än den nuvarande ryska invasionen. De är för nuvarande helt ohotade som världens bästa krigsmakt och har erfarenhet av flertalet konflikter. De innehar materiell i världsklass och vet precis vad det behövs taktiskt och logistiskt vid en konflikt. Jag stödjer långt ifrån alla deras tveksamma invasioner men att påstå att de skulle leverera ett lika stort misslyckande som Ryssland är ett skämt. Hur mycket tveksamheter de än har haft för sig så går det inte att bortse ifrån deras militära storhet.

Ryssland hade helt perfekta förutsättningar för en lyckad invasion med 80% landsgränsningar emot Ukraina. De kunde förbereda en invasion i flera månader bara några km ifrån gränsen.
De kan avfyra långdistansrobotar ifrån sitt eget territorium över hela Ukraina.

Ukrainas flygvapen var i princip icke existerande och trots allt har Ryssland lidit otaliga förluster av flygfarkoster. Ryssland har intagit två större städer på 3 veckor, flertalet städer några få mil invid gränsen är fortfarande inte tagna. Flertalet videos på total bristfällig militärtaktik och logistiken ska vi inte bara tala om. Över tiotusen soldater döda och stridsfordon för hundratals miljarder förstörda.

Givetvis gör Ukraina det oerhört bra men utger man sig för att vara en av de största krigsmakterna som Ryssland gjort så får det inte se ut så här.

Det här känner man igen från förr. I Tyskland fick man för nästan 85 år sedan läsa att Abbesinien angripit Italien, och Mussolini, stolt som en tupp, pumpade ut segerrapporter till italienarna.

Men hur gick det? Mussolini fick smörj även där. Ja, jag menar att man känner igen både lögnpropagandan och den helt igenom usla ryska krigsinsatsen.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Var det när Krusse fyllde 50 som han gav Krim till Ukraina? Det var någon högtid det vet jag.
Det var en present till Ukraina på 300 årsdagen av "fördraget i Perejaslav".
Även du måste hålla med om att det gör det till ukrainskt.
Citera
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag läste det precis, jag finner inga ord.

Det så jävla ont i hjärtat att vi inte kan göra mer än att titta på och stötta Ukraina så mycket som det går i form utav donationer till organisationer som är på plats.

När det inte längre bara är Ukrainas armé som har fått sina liv släckt utan även oskyldiga barn, då ser jag svart.

Kommer det en vacker dag då Putin har blivit skjuten, då kommer det firas på alla gator runt om i världen. Då blir det att öppna en flaska bubbel.

Det är hemskt, men vad är sanningshalten i det hela. Var det ett tillhåll för Ukrainas vapen och man skrev barn på marken för att på något sätt undvika att få det förstört?

Jag kommer hålla mig avvaktande tills mer information kommer. Att någon säger något är typiskt propaganda och alla sväljer det och blir rabiata. Är det sant så är det verkligen åt helvete. Är det inte det så är det bara en propaganda-bild/video/text.

EDIT : Anledning till att jag ifrågasätter sanningshalten i det hela är att man på något sätt just råkade ha en bild uppifrån med texten barn och sen blev det bombat. Var det Ryssarna som skickade den bilden till Media eller ?
Senast redigerad av shakta 2022-03-16 kl. 22:44.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rappelius
Trovärdighet = 0

Lika noll trovärdighet med motiveringen för vapenimport till Ukraina som syftar till strider fortsätter och införandet av sanktioner mot civilsamhället i Ryssland, att detta skulle verka för fred i Ukraina som västvärlden hävdar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Samma skulle skett i Sverige, tror du vi är nazister? Märks att de ”bästa” rysstrollen blivit förflyttade, och nu är det bara bottenskrapet kvar, de utan bildning, kunskap och erfarenhet.

Fick inside information. De seniora rysstrollen befinner sig i trollfabrikens lunchrum, även kallat ormgropen. Det kommer stönande ljud därifrån.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Men varför saknar ryssarna tänder? Otroligt att ett så välutvecklat land helt saknar tandvård. Har Biden helt enkelg gått in på ryskt territorium och slitit ut tänderna ur deras munnar? Och om det är så, hur kunde Putler inte förhindra detta? Är han helt handikappad?

Välutvecklat? Ett U-land. Jag är överlycklig över att slippa stöta på ryskpacket med sneda tänder och feta gubbar med rysshoror med för korta kjolar och för höga klackar på franska rivieran nu
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Pinsamt för ryssarna. Inte ens en så enkel sak klarade de. Som att vakta en borgmästare.

Men nu är det en borgmästare för mycket i Melitopol. Galina Danilchenko är också borgmästare i Melitopol. Utsedd av ryssarna.

Hur ska de lösa detta?

Bara att göra en Ceaușescu
Citera
2022-03-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det vidrigaste är inte att den storbedragaren framställer sig själv som någon slags dissident och människorättsaktivist, det vidrigaste är att västmedia köper den hånflinande lögnarens bluff. Inga kan ju vara mer ansvariga för misären i Ryssland och Putins auktoritära styre än oligarkråttorna. Fattar ärligt talat inte varför inte Putin bara lät FSB avliva oligarkgänget, inklusive Khodorovsky. Det hade kunnat spara enormt mycket lidande.

Också jävligt märkligt beteende av Putin och Moskva, att släppa ut Rothschild-oligarken, juden Khodorkovsky för alla hans brott. Nu bedriver han "oppositionell" verksamhet mot Putin utomlands. Ikväll blev han intervjuad av Aktuellt i SVT, som en "sann hjälte" enligt väst narrativ.

Men det är klart. I väst regerar Rothschild, i Ryssland regerar Rotenberg.
Citera
2022-03-16, 22:42
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Ryska Ledare omger sig av bojarer--

Putins ersättare kommer vara tillsatt av Putin - eftersom Putin vill ha en god ålderdom i lugn och ro - och på så sätt kommer det att fortsätta i 1000 år till om ingen avskaffar Kreml.

Putin är redan en dement gammal gubbe, för eller senare tar de unga vettiga ryssarna över
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Sverige borde kunna bistå med IS krigare.

Det är ju trots allt ni som har dom.

Du vet inget om islamismen i tjetjenien(ryssland). Du är diskvalificerad från vidare diskussion i tråden.
Om du tror att nån moske i Södertälje eller liten lastbil på Drottninggatan är att jämföra med det som sker i ryska tjetjenien är du patetisk. Ryssens hederskultur i tjetjenien överträffar all extremusm du nånsin tror dig upplevt bakom ditt tangentbord🤣
Citera
Medlem
Ryssland överväger att tillsätta fler trupper till Ukraina efter att invasionen gått långsammare än förväntat, skriver BBC och hänvisar till en tjänsteman inom det amerikanska försvaret.

Hur mycket fler trupper har Ryssland att sätta in. 200-300.000?

Vissa måste ju stanna i Ryssland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in