2022-03-15, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Man får gratulera till att du har tittat på länkarna!! Jag utgår från att du nu har begripit att Biden vann betydligt färre distrikt än Obama men att han i flera av dessa hade mycket fler röster än Obama.

Frågan är då varför. Har du några tankar om vad som ligger bakom denna matematiska besynnerlighet?
Det bor fler personer i vissa distrikt, det bor färre personer i andra distrikt. Om du är seriös i din fundering (vilket du ju inte är för det här är väldigt enkelt att kolla upp och förstå, och det har förklarats så många gånger tidigare att du ju bara spelar lite dum för att återigen sprida lite desinformation och rök i diskussionen) så är det ganska enkelt - Biden/demokraterna är populärare i storstäderna där distrikten i snitt representerar fler individer - Trump/rep är populärare på landsbygden med stora ytor/distrikt men färre individer. Vi såg ett markant högre valdeltagande 2020 så det blev rekord runt om hela brädet i antalet röster i de olika distrikten. Du måste förstå att vilket antal röster i ett distrikt som gav en vinst 2020 direkt relaterar till valdeltagandet 2020 och inte valdeltagandet 2012 eller 2008. På det har vi gerrymandering - där främst republikaner ritar om kartor just för att demokraterna ska vinna färre distrikt - det kan vi ju fundera på hur väl det rimmar med att varje röst ska vara lika värd.

Men som sagt, det här är väldigt enkelt att förstå och du är smart nog att inse att det inte är något märkligt här men ni har ju inget bättre att komma med i valfuskhärvan nu när det gått två år utan några bevis så då blir det sånt här damm ni fokuserar på.
Citera
2022-03-15, 14:24
Bannlyst
Vi har dansat runt dessa frågor i snart 2 år och det är dags att göra upp med varför dessa lögner tillåts existera.
Så...
Varje gång någon i sekten lägger fram sina teser om hur biden vann fler distrikt (folk flyttar, distrikt hinner slås ihop eller expandera på 8 år)
eller när de kräver att man ska se en 4h lång dokumentär på Rumble som givetvis är skräp,

Så ställ först dessa 3 frågor till dem.

1)ska alla amerikanska medborgare ha rätten att delta i samtliga val?

2) har alla som är medborgare den möjligheten idag. Om ja, varför? Om nej, varför inte?

3)vilka reformer bör genomföras så att det blir lättare för alla medborgare att delta?

Jag tycker mig veta svaret på samtliga och det är synd att sekten gör allt för att röra sig bort från kärnan och in mot konspirationsteorier.
Dessa 3 frågor gör att alla konspirationsteorier om valfusk sätts i sitt rätta ljus.
Nämligen det faktum att det sitter en handfull butthurt unga vita män utan csnlån och jämrar sig därför att etniska minoriteter tillåts få inflytande.
Citera
2022-03-16, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Detta var veckans dummaste svar. Biden har fått fler röster i procent än Obama i utvalda distrikt. Dessa distrikt korrelerar exakt med de distrikt han behövde vinna. I andra distrikt av liten eller ingen vikt har han vunnit färre röster än Obama.

Du vinner inte ett val så selektivt.

Vad hände egentligen precis före Ukraina ? Det bevisades att Hillary Clinton spionerat på kandidat Trump och President Trump.

Fusket i valet 2020 är uppenbart. Efter Pandemin...Efter Ukraina...vi kommer till valet var säker.
Bidens vinst var konsekvent över hela USA. Faktum är att Biden/demokraterna tog mark i över 40 stater jämfört med 2016 - och Trump ökade bara sitt stöd i åtta och tappade i resten. Det chockerande är inte att Biden vann, det chockerande är att han inte vann med mer marginal. Han fick sju miljoner fler röster än Trump (som ju aldrig vunnit popular vote) - och ni tycker att han fick "exakt" det han behövde för att vinna.
Citera
2022-03-16, 11:16
Medlem
DonaldTrummps avatar
Nixter ställer samma fråga som han gjort sedan 2020, "Ser inte detta konstigt ut?" Och om då någon håller med så är det fusk. Jag tycker det ser konstigt ut att republikanerna har jävlats med väljarna sen tidernas begynnelse. Republikanerna vet att dom är chanslösa om valdeltagandet går upp. Ser det inte konstigt ut med presidentval på en tisdag? Val på en söndag ger mindre fusk, titta på Sverige.

Fuskarna är givetvis republikanerna men då gäller det att du ser på det hela med svenska ögon, helst två sådana. Det är lätt att vara enögd.

Mike Pence
Citera
2022-03-16, 12:12
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Detta var veckans dummaste svar. Biden har fått fler röster i procent än Obama i utvalda distrikt. Dessa distrikt korrelerar exakt med de distrikt han behövde vinna. I andra distrikt av liten eller ingen vikt har han vunnit färre röster än Obama.
Du har påstått det nu i flera sidor, men du vägrar konsekvent säga vilka distrikt det rör sig om.
Citera
2022-03-16, 13:04
Bannlyst
Citat:
selektivt.

Vad hände egentligen precis före Ukraina ? Det bevisades att Hillary Clinton spionerat på kandidat Trump och President Trump.
Jag är kluven. Då John durham förtydligat att det rör sig om Obamas vita huset, och att det enda åtalet rör påstådda lögner till fbi, samt att det var en nsa contractor med tillåtelse att läsa av dna trafik så försöker jag säga detta på ett snällt sätt.

Inget du påstår är sant. Du låter skogstokig men jag kan ändå inte låta bli att läsa allt du skriver.
Jag ska heller inte ljuga om min fascination för dig. Hur tar dina vänner emot dina stenhårda bevis för att 2020 valet är riggat?
Citera
2022-03-16, 19:51
Bannlyst
Citat:
Du tror att Obamas vita hus och Clintons gör någon skillnad ? Dessutom samma vita hus som George W Busch's vita hus. Du har mao inte förstått mycket.

För dig som har så svårt att föreställa dig att Trump vann valet glöm inte att man fortsatt är i kraftig majoritet i USA bara det faktum att man bokstavligen fick dem att inaktivera "dislike" knappen på YouTube eftersom det började bli för uppenbart.

Glöm inte de dussin målade cirklarna på Bildens "rallies" Glöm inte Bidens "vinkande" till ett tomt fält eller till en landningsbana på väg ut ur flyget, eller det numera ökända jeep-drive-in-seger-talet

Glöm heller inte Trump's frenetiska tempo, tal för 50 000 personers flera ggr om dagen, de massiva båtparaderna och de 100 mil långa bilkaravanerna.

Den 3:e November 2020 förstörde Trump's väljare algoritmerna, vilket tvingade dem att avslöja sitt eget riggade valsystem. Behåller man balansen 49% mot 51% behövdes ej detta. För första gången 2020 var det uppenbart att vi i väst inte väljer våra ledare.

Nu försöker man hålla fast vid hoppet att de på något sätt skulle kunna vinna detta pågående "krig'. Bidens stöd är nu för alla ett uppenbart påhitt av media. Mannen har inte ens varit i Oval Office på nästan ett år nu.. Man försöker inte ens dölja att han i alla direktsändningar sitter i en studio (finns ett par olika han nyttjar).

Det finns en anledning till att nyheterna nu blivit märkta med stämpeln FAKE news. Av samma anledning har de har tappat den stora majoriteten av sin publik.

Enkel fråga: i vilka distrikt skedde valfusket?
Citera
2022-03-16, 20:33
Bannlyst
Citat:
Enkelt svar. Läs tråden "Valfusk i USA valet 2020" har skrivit otalet spaltmeter om olika counties där fusk skett.

Vi kan till att börja med konstatera att i alla swingstater med counties där Biden vunnit fler röster än Obama är valfuskade. Behöver du en kartbok ?
nu talar du om delstater.
Det är inte en korrekt hypotes att säga " alla swingstates där biden vann har det skett valfusk"

Någonstans inombords tror jag att du förstår hur ohållbart det är.

fråga 2: skedde valfusk genom att man manipulerade röstlängden eller valsedlarna?
om valsedlar: hur lyckades man ändra röstkvittona (den som väljare loggar in med för att se ifall deras röst har registrerats på rätt sätt)
eller ifall demokratern hackat röstlängden , hur har den då kunnat matcha (högst tolerans var en avvikelse på 0.2% ) alla exit polls ? eller party affiliations.

Jag gillar dig. Gillar din entusiasm. och hur du aldrig låter fakta få komma ivägen för dina fantasier.
Citera
2022-03-16, 21:11
Medlem
Citat:
Enkelt svar. Läs tråden "Valfusk i USA valet 2020" har skrivit otalet spaltmeter om olika counties där fusk skett.

Vi kan till att börja med konstatera att i alla swingstater med counties där Biden vunnit fler röster än Obama är valfuskade. Behöver du en kartbok ?

Menar du möjligen tråden ”Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter”. Då får jag upplysa dig om att tråden flyttats till ”Konspirationer och alternativa teorier”, då valfusket till slut fick samma trovärdighet som att; jorden är platt, Chemtrails sprutas ut från flygplan, att Palmemordet var ett självmord för att dölja att han hade Aids, att 5G master orsakade Corona eller att månlandningen var en Fake mfl liknande ämnen. Det är så, normala människor utanför sekten, numera ser på det påstådda valfusket i presidentvalet 2020.
Citera
2022-03-16, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Menar du möjligen tråden ”Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter”. Då får jag upplysa dig om att tråden flyttats till ”Konspirationer och alternativa teorier”, då valfusket till slut fick samma trovärdighet som att; jorden är platt, Chemtrails sprutas ut från flygplan, att Palmemordet var ett självmord för att dölja att han hade Aids, att 5G master orsakade Corona eller att månlandningen var en Fake mfl liknande ämnen. Det är så, normala människor utanför sekten, numera ser på det påstådda valfusket i presidentvalet 2020.
Tog en snabb titt.. Japp det stämmer.
Får jag ställa en ärlig fråga?
Är det inte mer tillfredsställande att Nixter tror på dessa galenskaper och veta att inga bevis i världen hade fått honom att ändra åsikt , än att han faktiskt återgår till verkligheten?

Jag hade nog blivit besviken tror jag.
Citera
2022-03-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Herregud du är fan värre än bagdad bob. Nej, wisconsin kommer inte decertifiera valresultatet. Biden vann. Lev med det.

Så Trump menar att det inte kommer finnas något fusk bara han vinner med god marginal? Om det sker fusk som du så benhårt hävdar så kan väl demokraterna även radera den stora eventuella marginalen?

"Vinner flest röster i historien". Det är ingen speciell bedrift att få fler röster än tidigare om valdeltagandet går upp som en raket jämfört med föregående val. Ni rednecks som gapar fusk måste lära er detta enkla.

Ja, vi fattar att de trump-styrda delstatsparlamenten gör allt för att decertifiera och hålla lågan om valfusk vid liv. Men det kommer inte ändra ett skit. Lika lite som demokraterna kunde ändra något med sitt tjat om rysk påverkanskampanjer.

Du är lika trög och efterbliven som alla SD-lantisar i Sverige som gapar om att det var valfusk eftersom valmyndigheten hade tekniska problem med sin hemsida under valkvällen... och då röstar jag själv SD och stödjer Trump som president. Men någonstans får ni fan komma in i verkligheten.
Vi får se hur det blir med den saken. WW3 är nära och världens alla skurkstater har av någon jättebesynnerlig anledning en field day nu när Biden sitter i vita huset (nåja, i varje fall i replikan av ovala rummet som de byggt i hans hem).

OnT: Utan BigTech och medias mörkläggande av Bidens korruption och lögner om Trump hade inte Biden kunnat vinna. Det finns ingenting annat än eventuell rädsla att åka fast som skulle få detta avskum att tveka om att fuska med rösträkningen när de har möjlighet. Därför är det fundamentalt att följa statistiska konstigheter i val"resultatet". De som gnäller om detta är i själva verket de som anser att valfusk är berättigat för att orange man bad. Att du skulle vara SD och Trumpsupporter är lika troligt som att Klyban är hjärnkirurg.
Senast redigerad av TomSowell 2022-03-16 kl. 23:26.
Citera
2022-03-16, 23:27
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Vi får se hur det blir med den saken. WW3 är nära och världens alla skurkstater har av någon jättebesynnerlig anledning en field day nu när Biden sitter i vita huset (nåja, i varje fall i replikan av ovala rummet som de byggt i hans hem).

OnT: Utan BigTech och medias mörkläggande av Bidens korruption och lögner om Trump hade inte Biden kunnat vinna. Det finns ingenting annat än eventuell rädsla att åka fast som skulle få detta avskum att tveka om att fuska med rösträkningen när de har möjlighet. Därför är det fundamentalt att följa statistiska konstigheter i val"resultatet". De som gnäller om detta är i själva verket de som anser att valfusk är berättigat för att orange man bad. Att du skulle vara SD och Trumpsupporter är lika troligt som att Klyban är hjärnkirurg.
Trump förlorade pga pandemin. Ingenting annat.

Han hade definitivt vunnit om det inte fanns någon covid överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in