2022-03-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Det var en present till Ukraina på 300 årsdagen av "fördraget i Perejaslav".
Även du måste hålla med om att det gör det till ukrainskt.

Jo det är klart.
Citera
2022-03-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Hur ser du på sanktionerna?

Stämmer allt de säger om motiven till sanktionerna eller har de ett dolt motiv med sanktionerna?

Bra inlägg förresten.

Om jag ska vara ärlig tror jag att det slår hårdare mot dom än Ryssland. Dollarn ser ju ut att krascha och bli utbytt vilken vecka som helst, sen kan dom inte plocka utt sina tvättade pengar från skurkstaten Ukraina längre. Kina, Ryssland, Saudi och Indien mfl kan ju handla med annan valuta som yuan och troligtvis krypto också. Byebye Centralbanker, så skönt!

Såg någon diplomat som försökte ta ut pengar från Ukrainas gränser men åkte dit med ca 26kg guld, $140k,och ca 85k €. HAHA BUSTED
Citera
2022-03-16, 22:43
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Sverige borde kunna bistå med IS krigare.

Det är ju trots allt ni som har dom.

🤫
Citera
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jääävligt intressant. Han menar alltså att Vitryssland är i praktiken rysk-ockuperat, en satellitstat, och att Vitryssland blivit indraget i kriget med Ukraina pga. dessa förhållanden.

Men — "Belarusian government official", i Warszawa därtill? Har de inrättat någon sorts exilregering i Polen, eller? Fast kontot för "rörelsen" han länkar till har visst bara 680 följare.

https://mobile.twitter.com/nau_belarus

Om nu Belarus kan anses vara stridande part så är det fritt fram för andra länder att blanda sig i.

Tufft läge för Ryssland.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Klart skumt ......om det är en större flygräd in över Ukraina så borde det rätt snart börja dyka upp uppgifter om detta från både markmålen och läckor från NATOs signalspaning motsvarande hur de 14 fartygen ev på väg mot Odessa pekades ut offentligt igår.
Ryssland har anfallit Ukraina från baser i Vitryssland varje dag under kriget. Stridsflyg, helikoptrar och missiler anfaller från Vitryssland.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Ja, det är svårt när man behöver rätta en person som inte verkar använda rätt ord för vad personen menar. Men jag antar att jag hade rätt med att du inte menade tvärtom, utan att du menade att separatisterna agerade lika illa som Ukrainas regering närde gjorde sin egen kupp.

Nu tror jag att du menar att DNR, LNR och Krim agerade utan stöd av den ukrainska lagen eller möjligtvis att du menar att de skiter i vad den Ukrainska regeringen tycker.

Ok, nu skiter vi i dina runkobjekt om rätt ord och tittar på fakta som säger att skurkstaterna DNR och LNR skapades med våld och med stöd av rysk militär, liksom Krim.

Är du månne medlem i ett promilleparti?
Citera
2022-03-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappelius
Trovärdighet = 0
Det rapporterades redan för 3 dagar sedan att Azovnassarna planerade en falsk flagg i teatern för att skylla på ryssar. Dom samlade etniska ryssar i teatern för att sedan spränga den själva.
Kolla denna tweet från 13 mars. Tweets går inte att redigera efter dom postats.
Nazister med militära vapen är kapabla till vad fan som helst, vilket WW2 klart och tydligt visade världen.
https://mobile.twitter.com/elenaevdokimov7/status/1502875319170387968
Citera
2022-03-16, 22:44
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Det är hemskt, men vad är sanningshalten i det hela. Var det ett tillhåll för Ukrainas vapen och man skrev barn på marken för att på något sätt undvika att få det förstört?

Jag kommer hålla mig avvaktande tills mer information kommer. Att någon säger något är typiskt propaganda och alla sväljer det och blir rabiata. Är det sant så är det verkligen åt helvete. Är det inte det så är det bara en propaganda-bild/video/text.
Satellitbilder ljuger inte.

"På marken utanför byggnaden stod ”BARN” skrivet på ryska i vita versaler för att varna och informera om att civila och barn befann sig där, visar satellitbilder som tagits av Maxar Technologies för två dagar sedan."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G71po/teater-i-mariupol-bombad-over-1-000-tros-ha-varit-dar

Jag förstår din poäng dock och håller med dig till fullo. Väldigt viktigt att vara källkritisk, oavsett sida.
Citera
2022-03-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nja. Jag har hört annorlunda. Den amerikanska opinionen är väldigt pro Ukraina (precis som resten äv världen) och det råder i princip borgfred i kongressen pga Ukrainafrågan.

Ja opinionen är pro Ukraina. Det är just det som Nato behöver nu. Och sedan när Ukraina är helt trasigt och ryssarna tagit över...ja då säger Nato att de inte kunde göra mer för de vill inte starta ett kärnvapenkrig. Och så sitter de där sedan och flinar och har fått massa fördelar.
Citera
2022-03-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Hade man känt till Kremls 900 år gamla Paranoia - så hade man fört direkt atomkrig! Kreml är som en blandning mellan Viking och Mongol - och då blir det skit!

Rent genetiskt så är det väldigt nära sanningen.
Djingis Kahn lär ha spridit sitt DNA rätt friskt och Rurik var nog inte mycket sämre
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Hoppas denna snubben överlever länge till för han ger sjukt bra information direkt från striderna utanför Mykolaiv. Han meddelar nu att han ger sig ut för att strida haha.

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1504210930254680064
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jääävligt intressant. Han menar alltså att Vitryssland är i praktiken rysk-ockuperat, en satellitstat, och att Vitryssland blivit indraget i kriget med Ukraina pga. dessa förhållanden.

Men — "Belarusian government official", i Warszawa därtill? Har de inrättat någon sorts exilregering i Polen, eller? Fast kontot för "rörelsen" han länkar till har visst bara 680 följare.

https://mobile.twitter.com/nau_belarus

Nåt i den stilen ja.

Citat:
In late October 2020, Latushko became the head of National Anti-crisis Management, a shadow government created by the Belarusian Coordination Council for the peaceful transfer of power following the 2020 Belarusian presidential election.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pavel_Latushko
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in