2022-03-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jo, detta har jag också hört. Och med tanke på att väst skickar in vapen för tiotals miljarder kronor i veckan till Ukraina så vore det nästan konstigt om det inte finns ett högkvarter någonstans i Västeuropa, med 100-tals militärtaktiker och all jordens spaningsdata, som jobbar 24/7 med att tipsa Ukraina om vad de bör göra härnäst.

Känns rätt självklart.

Så är det såklart. Det lär också finnas en mängd utländska västerländska rådgivare på plats i Ukraina.
Citera
2022-03-16, 22:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Kan vara en ny film från Kherson. Kan nog bli ett ett ordentligt slag där. Jag kan riktigt se Putler framför mig. "Håll Kherson, Das ist ein befehl!!" Satan också, Kherson som fortfarande är nästan helt obombad.

https://twitter.com/LanaKlimak/status/1504200897840173062
Citera
2022-03-16, 22:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Du kan ju berätta vad som händer inne i Ryssland samtidigt, eftersom du läst din bibel Aftonbladet och hört något på nyheterna nämna några kvasiekonomiska nyckeltal i sammanhanget, så sådana papeogojor som dig vet ju allt redan. Ni skriver exakt samma sak hela tiden. Er "fakta" kommer från MSM, inte från era tankar och intellekt.
Nejdå, jag såg en film på din hjälte Vladimir Vladimirovich inspelad tidgare idag där han började veva väldigt mycket internt och var allmänt stressad. Ingen MSM inblandad alls!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför? Det är ju inte precis som att Ryssland är överlägsna och kör över dem. Jag hade aldrig varit så optimistisk som nu, om jag var Ukraina.

Ukraina är det som måste kröka rygg och acceptera villkoren för freden.

Ryssland är en kärnvapenmakt och sitter i säkerhetsrådet som permanent medlemsstat vilket är skillnaden gentemot Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Låter som självinsikten växer fram hos er Ryssvänner: Det kommer ta jävligt lång tid att inta Ukraina.
Frågan är bara vad som händer i moder Ryssland i mellantiden?
Hur ser Kina på saken? Ryssland är en realekonomisk supermakt, USA bleknar i jämförelse. Kina behöver råvaror och kommer därför aldrig släppa taget om den alliansen.

Det klassiska misstaget som västelänningar gör fel är att ni tror att ni äger hela världen, men faktum är att bara 1/8 av världens befolkning bor i väst. 7/8 av världens befolkning bor inte i väst, och deras ekonomier är på snabb uppgång. Det kan man inte säga om USAs bubbelekonomi precis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
USA har förberett det här kriget länge. Men Putin måste ju ha känt till detta hela tiden? Varför väntade han ända tills nu ? När han tog Krim kunde han väl tagit Ukraina direkt?

Svårt att svara på. Hur kan vi vanliga veta något? Vi kan bara göra bedömningar utifrån informationen från medier och logiskt tänk.

Vad som pågår i maktrummen vet varken jag, du eller de efterblivna papegojatrollen i kommentarsfälten.

En tanke är att Putin och Moskva själva planerat och förberett. Det var ju ett stort kliv att ta att våga agera militärt mot NATO i Ukraina. För det är ju NATO som Ryssland inofficiellt attackerar nu i Ukraina inte vanliga civila ukrainare.
Citera
2022-03-16, 22:08
Medlem
Julskinkatos avatar
Alla som är emot Putin är nu nazister. Känna igen från hemmaplan va!? 😉

Och som sagt lövén - Putin, mkt lika. Dom är släkt säkert. Hehe
Citera
2022-03-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Det sägs att ryssarna av en god tsar förväntar sig erövringar som ger tillskott till landets areal. Sannolikt försöker Putin nu med sin katastrofala metodik göra sig populär inför nästa val.

Putler har ju bäddat för sin egna undergång ända sedan han började göra sig av med alla sina motsägare. Tänk om han bara hade haft någon förståsigpåare som funnits där och berättat för han att han skulle göra si och så istället för att få till ett lyckat krig. Enkel konstruktiv kritik kunde gett honom allt han önskar sig.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Återkom när du fått hjälp med att läsa och förstå vad jag skriver.
Jag förstår vad du skriver. Du skriver att ingen av sidorna höll Minsk2 avtalet. Vilket innebär att du håller med mig att det inte bara är en som anfaller. Så du hade tekniskt sett fel.

Om du vill erkänna det, så kan vi gå vidare till nästa fråga, om några andra än landet som invaderar ett annat land kan ha ett ansvar för att det blir ett krig.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Ukraina tillkom ju i röken efter sovjet - det kanske inte var så genomtänkt - Ukraina var ju inget eget land - som tex Estland. Ukraina har aldrig varit ett land - en Nation.

Man kaske gjorde en del hastiga beslut - i Jeltsins alkohol statskupp - Där Krim Plötsligt blev en del i ett fiktivt nytt land -

Man får ju se det från ryssens sida också

Ryssen ångrade sig efter 30 år så då är det klart dom får anfalla? Är det så du menar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
EXTRA

massive explosions in a number of cities in #Belarus. Residents of Baranavichy, Luninets, Stolin, Hantsavichy, Slutsk, Kletsk and other cities reported sounds similar to explosions. We are trying to understand what happened

https://twitter.com/HannaLiubakova

Har vi en motståndsrörelse som saboterar rysk utrustning i Belarus?
Vore en intressant turn of events.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Hur går det med zigenarkaravanen på väg mot Kiev. Stulit ännu fler höns och boskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in