2022-03-16, 22:01
Medlem
Nu händer något i Belarus. Sök "Explosions Belarus" på twitter
Citera
2022-03-16, 22:01
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russianbotfarm
Khodorovsky är en riktig rövarbandit, inte en karaktärsstark, ärofull och hederlig man som herr Putin.

Först säger du rätt men sedan fel. De andra oligarkerna som är Putins hantlangare och rikaste i Ryssland är minst lika ruttna som khodorovsky. Men höll sig väl med Kreml. Oklart varför khodor hamnade i obåd.
Citera
2022-03-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck

Sen är det så att Ryssland slåss mot en mäktig fiende. Så kallade "Ukraina" består av folket som står bakom USA och väst. I över 8 år har de pumpat in moderna vapen, legosoldater, utbildat Ukrainas trupper och förberett för detta krig.

USA har förberett det här kriget länge. Men Putin måste ju ha känt till detta hela tiden? Varför väntade han ända tills nu ? När han tog Krim kunde han väl tagit Ukraina direkt?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Jag tror på att Ukraina måste välja freden. Låta sig avväpnas och förbli neutral.

Varför? Det är ju inte precis som att Ryssland är överlägsna och kör över dem. Jag hade aldrig varit så optimistisk som nu, om jag var Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Varför skulle ett nytt land vara värd mindre än ett gammalt land?

Ukraina tillkom ju i röken efter sovjet - det kanske inte var så genomtänkt - Ukraina var ju inget eget land - som tex Estland. Ukraina har aldrig varit ett land - en Nation.

Man kaske gjorde en del hastiga beslut - i Jeltsins alkohol statskupp - Där Krim Plötsligt blev en del i ett fiktivt nytt land -

Man får ju se det från ryssens sida också
Citera
2022-03-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
I starten av kriget sade han ju att de inte är rädda för någonting så vad är problemet med lite mer NATO egentligen? Varför förhindra det som inte skrämmer dig.

Det sägs att ryssarna av en god tsar förväntar sig erövringar som ger tillskott till landets areal. Sannolikt försöker Putin nu med sin katastrofala metodik göra sig populär inför nästa val.
Citera
2022-03-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Låter som självinsikten växer fram hos er Ryssvänner: Det kommer ta jävligt lång tid att inta Ukraina.
Frågan är bara vad som händer i moder Ryssland i mellantiden?

Du kan ju berätta vad som händer inne i Ryssland samtidigt, eftersom du läst din bibel Aftonbladet och hört något på nyheterna nämna några kvasiekonomiska nyckeltal i sammanhanget, så sådana papeogojor som dig vet ju allt redan. Ni skriver exakt samma sak hela tiden. Er "fakta" kommer från MSM, inte från era tankar och intellekt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Han har varnat NATO i över 15 år att inte expandera eller hota ryssland men ändå gör dom det.
The red line is crossed. Förstår gubben på ett sätt. Sluta hata vanliga ryssar nu, säger inte det till dig personligen men har följt tråden i några dagar och dom flesta är så jävla slut i huvet. Igår fick man inte vara rasist ungefär men när det gäller ryssar så är det goda hatet igång igen, precis som mot vita CIS män eller vad fan dom kallar det, precis vilket jag är.
Människan är så jävla dum och lyssnar på propagandamaskinen för mycket.. tragiskt

Hur ser du på sanktionerna?

Stämmer allt de säger om motiven till sanktionerna eller har de ett dolt motiv med sanktionerna?

Bra inlägg förresten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Mina tankar är mest på Instagram king Ramzan Kadyrov - denna ärbara krigare!
Hörde att Kadyrov på egen hand snipat flera ukrainska soldater. Han ska tydligen vara bättre än han den lille feminina kanadensiska snipern som åkte och krigade för Ukraina.
Citera
2022-03-16, 22:05
Medlem
EXTRA

massive explosions in a number of cities in #Belarus. Residents of Baranavichy, Luninets, Stolin, Hantsavichy, Slutsk, Kletsk and other cities reported sounds similar to explosions. We are trying to understand what happened

https://twitter.com/HannaLiubakova
Citera
2022-03-16, 22:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Sett en hel del bilder på ryska soldater som ser ut som mongoler/kazaker/kineser?
Vilket folkslag i Ryssland tillhör de?

Det är fullt möjligt att de är ryssar i statistiken.

Ser man på officiell statistik är de tatarer, basjkirer eller mordviner.

Men så man kan egentligen inte veta. Basjkirerna har lytt under Moskva sedan 1500-talet, och det har haft sina effekter.

Min tatariska bekanta ser ut som en pepparkaketjej med svart hår och gröna ögon, men ögonformen är inte "asiatisk".

Jag tror att man inte kan säga så mycket utifrån hur de ser ut.
Citera
2022-03-16, 22:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Nu händer något i Belarus. Sök "Explosions Belarus" på twitter

Från seriösa källor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto