2022-03-16, 21:07
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Vad är en stridsvagn värd? Dessa som ryssar har? Typ 5-6 eller vad tror ni?

De modernaste, T-90, kostar runt 50 miljoner kronor idag.

Sen finns T-72, designad på 1960-talet men som fortfarande tillverkas, den kostar någonstans mellan 10-20 miljoner kronor att tillverka idag.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Kriget har inte ens börjat än.

Vänta tills ryska arbetare inte får ut sin lön eller mindre pengar för att rubeln har stört sjunkit. Tappar sitt värde.
Det är det väst väntar på.

De har klarat otroliga påfrestningar förut.

Folk svalt i Moskva runt år 1990. De klarade sig tack vare datjan och släktingars gårdar. Man levde på potatis och kompott.

Så länge folk får käk och en sup är det möjligt att folket accepterar. Slavmentaliteten är djupt rotad.

Men rysk medelklass är förstås vansinniga över vad som har hänt.
Senast redigerad av goseigen 2022-03-16 kl. 21:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Vad är en stridsvagn värd? Dessa som ryssar har? Typ 5-6 eller vad tror ni?
Med tanke på initial attack i tömånad så sänder man inte fram det tyngsta grejorna - man skickar fram sitt gamla skit - så hade Jag gjort om jag vore ryskpansar general - - - sen kanske tom nu när jorden kan bära stridsvagn i terräng så sker det måhända en större tank offensiv...
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Föraren som springer ut tror jag blir träffad av splitter sen. Ligger och ålar i kanten. Detta måste få ett stopp

Ja det är ju bara för ryssen att dra tillbaka sin trupper. Men ryssen verkar tycka det är roligt skicka sin barn rätt in i döden tyvärr ingen respekt för andras suveräniteten och liv.
Citera
2022-03-16, 21:09
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Med tanke på initial attack i tömånad så sänder man inte fram det tyngsta grejorna - man skickar fram sitt gamla skit - så hade Jag gjort om jag vore ryskpansar general - - - sen kanske tom nu när jorden kan bära stridsvagn i terräng så sker det måhända en större tank offensiv...

Skit det här är vad Ryssland har helt enkelt. Ryssland kan inte uppbringa något bättre.
Citera
2022-03-16, 21:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Visste ni inte att det är militärpolisen uppgift att skjuta dig om du inte vill strida -

Samma gäller i Sverige i krig. Samma gäller alla nationer -- Frankrike var berörmt för att avrätta sina egna under 1 ww

Ryssland är också berömt för att ha barriärtrupper.

Höjden av stridskonst; skjut dina egna.

Jag håller med.
Citera
2022-03-16, 21:10
Medlem
Felstavarens avatar
Med risk för att jag kan bli lurad av textningen då jag inte förstår ryska: Putin verkar växla upp retoriken om inrikes utrensningar nu. Är någon förvånad?

https://twitter.com/just_whatever/status/1504144895501557762
Citera
2022-03-16, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är tragiskt och om det stämmer betyder det ju att förandlingarna inte gick så bra. Den Ukrainska ledningen fick väl en "boost" av USA och alla nya vapen. Vad dom inte verkar inse är att USA spelar ut dom som nödvändiga offer. Jag har svårt att tro att dessa vapen kommer så långt in i Ukraina innan Ryssland skär av den västra delen helt. Det andra Ukrainska ledningen inte verkar fatta är att Ryssland nu måste vrida på hettan och bomberna tills dom begriper. Det blir ett stort lidande för civilbefolkningen och när antalet döda stigit till en viss punkt så spelar inte 10 000 eller 1 miljon döda någon roll längre för Ryssarna. Det är väl så man bekämpar en gerilla med avancerade vapen, bombmattor och artilleri. Har Ukraina otur så blir Ukraina delat och landet kommer bara att existera i väst närmast Polen.

Vem är mest galna, Ukraina eller Ryssland. Det är många städer och länder som kapitulerat genom historien för att minska skador och förlusten av liv. Här ska det tydligen slåss till siste man och då riskera man också att förlora landet helt. Ryssland kommer bara att sluta sig och svälja Ukraina. Sanktionerna hjälper inte och det är en del länder som överlevt det vapnet som Kuba, Nordkorea, Iran och Venezuela. Mysigt med ett giganiskt Nordkorea som granne till Europa. Precis som väst och Ukriana hatar Ryssland nu kommer ju ryssar också att börja hata väst och Putin och hans gäng sitter säkert i den kanske kommande diktaturen.
Zelensky är nästan värre än Hitler, Hitler slogs mot ryssen som hatade dom så det fanns inte så mycket att välja på ens för civilbefolkningen, men ryssen och ukrainarna gillar varandra men Zelensky ska köra allt i bottem påhejad av USA och hela väst, helt otroligt.
Citera
2022-03-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Hahaha - vilken jävla dåre du är.

Krim stals ju bara för några år sedan. Ungefär som när pappa stjäl några godis från barnets godispåsar. Ingen i Ukraina tänker väl att det någonsin skulle bli Ukrainskt igen.

NATO kan de väl klara sig utan. Ukraina vet att de ändå har hela västvärlden bakom sig och kommer få oändligt med pengar att bygga upp Ukraina igen.

De två självständiga delarna vet jag för lite om för att uttala mig om

Putins plan var enkel. Han ville ha hela Ukraina, eller andra minst sätta en prorysk ledare i landet och avskaffa demokratin.

Sedan skulle han gå efter övriga länder i närområdet, tex Baltikum och Polen.

Hahaha, vilken jävla dåre du är

Det är ju enda kraven från början. Tror det kommer bli så till slut.
Citera
2022-03-16, 21:12
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Allting är inte som det verkar. Det borde väl folk har lärt sig vid här laget.

Tror du Putin är av samma kaliber som Biden, Löfven, Åkesson eller Mona Sahlin?

Putin är smartare än Löfvén och Sahlin, tveklöst. Ungefär på samma nivå som Biden, ingen bedrift då Biden sannolikt lider av Alzheimers. Åkesson är troligtvis något intelligentare än Putin.

Framför allt har Putin uppenbarligen värdelösa rådgivare. Själv är han en militärstrategisk nolla, han hade behövt folk omkring sig som korrigerade alla hans felbeslut. Putin var ett lätt offer för den slipade Xi Jinping. "Kriga på du, Kina stödjer dig. Västvärlden behöver sättas på plats. Du börjar så kör vi sen".

Kineserna hade såklart räknat ut att korkskallen Putin skulle misslyckas kapitalt med raserad ekonomi som resultat.
Citera
Medlem
Vart är Putler egentligen? Han gömmer sig ju inte enligt honom själv så han borde ju kunna svara på det om man frågar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Saudi Arabien vill byta från dollarn till Yuan, så det lär bli Kina.
Kina reglerar ju Yuan för att gynna sin export. Ska en icke flytande valuta vara förtrolig när man vill säkra tillgångar?
Putin kommer få navigera ett hopplöst hav av sanktioner. Även Brics bank har ju stoppat utlåning till Ryssland. AIIB har stoppat utlåning till Ryssland, där är även CRP är stor ägare. Dold sanktion av Xi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in