2022-03-16, 19:37
Medlem
Alsenos avatar
Nu bombar ryssarna medvetet en byggnad med 1000 pers med syfte att mörda så många civila som möjligt.
Citera
2022-03-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Ryssland enda påtryckning är risiga atomvapen och korrupt stat.
Atombomber är också ett alternativ, men det krävs mycket för att det ska ske tror jag.

Det börjar bli tomt på hyllorna i affären såg jag när jag handlade. Många handlar nog nu innan priserna blir för höga.
Citera
2022-03-16, 19:39
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Vagnschefen sitter ofta
Uppluckad så den sköts nog ut.
Resten av besättningen kan kanske klart sig, men förmodligen inte

Zooma in tredje skottet. Skyttens lucka.
Furyscenen i verkligheten.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Hur ser en sådan drönare ut dom använder där.

Drönaren är nog bara för rekognosering, kostar inte mer än någon tusenlapp. Stridsvagnen kör på en mina ser det ut som, drönaren är bara där för att filma det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
I Jugoslavien så mördade man respektive gruppers civila i ganska stor omfattning ja men det va mest arkebuseringar. Du förstod vad jag menade, i Jugoslavien så belägrade man inte städer på detta sättet ryssen gör och dödar 1500-2000 civila per dag i hänsynslösa bombningar som gör att det är så många döda att dom begraver dom i massgravar. Det har vi inte sett sedan andra världskriget

Sarajevo?
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
för mycket "how dare you moments", utgå ifrån att jag vet vad jag pratar om , och att det här är fel forumdel för en disskusion kring "apocalypsen är här "nukewar"....

skapa en egen tråd om det så ska jag offra lite tid i den för de andra flashbackarna....(de som läser men inte skriver)

varför det kallades the dark ages

The "Dark Ages" is a term for the Early Middle Ages or Middle Ages in Western Europe after the fall of the Western Roman Empire, characterizing it as marked by economic, intellectual, and cultural decline.

Och det är möjligt att vi nu kommit så offopic som det går.

Jag tänker göra tvärtom och utgå från att du är helt oinformerad då allt du sagt hitills tyder på detta.

"An enormous volcanic eruption in the sixth century seems to have triggered catastrophic global cooling, perhaps precipitating famine, cultural conflict and plague across the planet."

https://www.nature.com/articles/news.2008.665
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Kanske den mest verklighetsfrånvända och fabulerande analysen någonsin. Lavrovklass på den🤣🤣. Se till att få tag på en skottkärra illa kvickt och fyll den med dasspappersrubel så du kan knalla ner till affären och köpa dig en torr limpa.

Eller så kanske den skrämmer dig, känns mest troligt. Det är läskigt- förlöjliga eller prata om något annat. Typiskt svenskt. Om Sverige blir attackerat så är du i främsta ledet och springer bort från striden.
Citera
2022-03-16, 19:41
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnit2
Ukraina påstår ryska förluster i häraden
>13 800 dödade, 430 stridsvagnar, 1 375 pansarfordon, 819 mjuka fordon, 190 haubitsar, 70 salvpjäser, 43 luftvänrssystem, 84 flygplan, 108 helikoptrar

Ukraina inledde tydligen en motoffensiv både i norr och söder igår, ryssarna har det riktigt jobbig just nu...

Ja, det går verkligen inte bra för ryssen nu, en enorm missbedömning..

youtu.be/s4UM2IkfB0o
Citera
2022-03-16, 19:42
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det ser ut som att de skjuter med granatkastare samtidigt som de filmar från ovan med drönare. Bestyckade drönare borde ha grejer med bättre effekt, nåt i stil med hellfire-robotar och har mig veterligen inte heller kanoner som de kan skjuta många grövre granater i följd med.

Frågan här är ju främst varför in i helvete en ensam stridsvagn är ute på sightseeingtur i urban miljö? Vad håller ryssarna på med? Lär de sig aldrig? Det här är dessutom inte nåt man ska behöva lära sig av tidigare misstag utan nåt som man kan läsa sig till. Har dessa ryska militärer fått ens grundläggande utbildning? Har de inga reglementen om grundläggande strid och taktik? Jag kliar mig i huvudet.

Ja, drönaren är nog bara en spanings och eldledningsdrönare. De större turkiska drönarna har betydligt kraftfullare och träffsäkrare smarta bomber och missiler än det vi ser här. Ändå imponerande hur effektivt ukrainarna använder olika sorters drönare. Ryssarna verkar inte ha hängt med i modern krigföring. De är helt hjälplösa och förlorar hur många stridsvagnar och fordon som helst utan att ens kunna bemöta hotet.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russianbotfarm
Det går inte redigera en postad tweet i efterhand, visste du det käre kamrat?

Vad har det med saken att göra? En anonym tweet är inte direkt särskilt trovärdig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
I Jugoslavien så mördade man respektive gruppers civila i ganska stor omfattning ja men det va mest arkebuseringar. Du förstod vad jag menade, i Jugoslavien så belägrade man inte städer på detta sättet ryssen gör och dödar 1500-2000 civila per dag i hänsynslösa bombningar som gör att det är så många döda att dom begraver dom i massgravar. Det har vi inte sett sedan andra världskriget

Vilken källa har angett att det omkommit 40-50000 civila?
Citera
2022-03-16, 19:43
Medlem
Konfucius2s avatar
Och Sverige ska fortsätta skicka vapen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in