Citat:
Ursprungligen postat av
Touchdown
Du skriver att det är ett roligt sätt men det kan jag knappast hålla med om, hockeyn har haft en lång tradition av att uppkommande lag gör upp med nedflyttningsplacerade lag. Nu har det försvunnit och personligen tycker jag det är helt horribelt! Jag tycker man ska spela sig kvar i SHL, och spela sig upp, inte spela sig ur. Mötena HV-Brynäs ifjol var ren och skär ångest och bedrövlig hockey, fattar inte att man vill fortsätta på det upplägget!
Jag tycker lag 13-14 skulle åka direkt ur och lag 1-2 från allsvenskan gå upp. Lag 12 kvala mot lag 3 i allsvenskan. Det skulle främst göra tabellen mycket viktigare och varje match i serielunken viktigare. Över tid skulle effekten av att fler lag rör sig mellan serierna göra ekonomin jämnare/fördelas på fler lag. Vilket jag tror skulle vara berikande för svensk hockey.
Fler betydelsefulla matcher (större intresse), fler spelare som kan ha en bra hockeylön (på bekostnad av topparna). Dessutom skulle rotationen av lag mellan serierna öka publikintresset.