2022-03-15, 23:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Ok du jämför hockeyspelares tilltag med krigsförbrytelser i Ukraina. Rimligt…

Domares tilltag menar du, eller exakt hur förvirrad är du?
Citera
2022-03-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
SHL: 13 vs 14 best of sju

HA: Rent utslagskval, med åttondelsfinaler mellan lag 7-10 och sedan kvartsfinaler, semifinaler och final. en väldigt roligt sätt att kora en ny SHL medlem.

Hoppas DIF hänger kvar, behövs stora lag i SHL. Så får vi i ssk se när ssk möter timrå nästa säsong (om vi hänger kvar).
Du skriver att det är ett roligt sätt men det kan jag knappast hålla med om, hockeyn har haft en lång tradition av att uppkommande lag gör upp med nedflyttningsplacerade lag. Nu har det försvunnit och personligen tycker jag det är helt horribelt! Jag tycker man ska spela sig kvar i SHL, och spela sig upp, inte spela sig ur. Mötena HV-Brynäs ifjol var ren och skär ångest och bedrövlig hockey, fattar inte att man vill fortsätta på det upplägget!
Citera
2022-03-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Domares tilltag menar du, eller exakt hur förvirrad är du?
Nej spelares (i det här fallet Tyrväinens) tilltag. Du ska ge fan i att försöka medvetet feltolka det jag skriver!
Citera
2022-03-15, 23:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Nej spelares (i det här fallet Tyrväinens) tilltag. Du ska ge fan i att försöka medvetet feltolka det jag skriver!

Det bästa kanske vore om SHL tillsammans med Google censurerade bort hela spektaklet. Om man börjar sända alla matcher med 15 minuters fördröjning. Då är alla nöjda och glada, inga fel har begåtts.
Citera
2022-03-15, 23:39
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Du skriver att det är ett roligt sätt men det kan jag knappast hålla med om, hockeyn har haft en lång tradition av att uppkommande lag gör upp med nedflyttningsplacerade lag. Nu har det försvunnit och personligen tycker jag det är helt horribelt! Jag tycker man ska spela sig kvar i SHL, och spela sig upp, inte spela sig ur. Mötena HV-Brynäs ifjol var ren och skär ångest och bedrövlig hockey, fattar inte att man vill fortsätta på det upplägget!

ok olika åsikter. Kan hålla med om att det skulle kanske vara mer rättvist med sista laget från shl mot bästa från HA. Fast det är kul med något nytt lag och förra säsongen så var kvalet mellan hv och brynäas det jag minns bäst.

Samtidigt så blir det lite trist om hela HA känns meningslöst om inte ett enda lag går upp. Det är roligt med utslagstävlingar tycker jag. Tycker det är ett väldigt bra format som det är just nu.
Citera
2022-03-16, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Skellefteås andremålvakt har 6 nollor, haaa

Hans första säsong i SHL fjant.

Sa ju för några veckor sen att ni toppa för tidigt! Hahahah.
Citera
2022-03-16, 08:11
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Sa ju för några veckor sen att ni toppa för tidigt! Hahahah.
Det är väl för tidigt att säga det?
Citera
2022-03-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är väl för tidigt att säga det?

Nej du. Den fjanten va så mallig för några veckor sedan. Sa allt möjligt skit som Skellfteå är oslagbara, ingen ta oss i bäst av sju etc. Han trodde dom skulle vinna serier lätt.

Men det är slutspel som är viktigaste helt klart.
Senast redigerad av pyssen87 2022-03-16 kl. 09:31.
Citera
2022-03-16, 09:36
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Nej faktiskt inte, Tyrväinen är ett erkänt psykfall och på bilderna från denna händelse ser man tydligt att han har klubban i isen ända tills domaren åker förbi, och då av nån jävla anledning vispar han upp den i fejset på domaren. Vilken jävla idiot, det är sånt man ser i korpen nån gång per säsong, men fan inte på högsta nivå i Sverige!
Hoppas på lång avstängning för det finska psykfallet.
Tyrväinen påminner om Sami Torrkki, ett annat findlänskt psykfall med noll spärrar! En fara för andra.

Torka av krokodiltårarna grabben, du är precis lika kränkt som domaren blev
Citera
2022-03-16, 09:46
Bannlyst
Citat:
Nej du. Den fjanten va så mallig för några veckor sedan. Sa allt möjligt skit som Skellfteå är oslagbara, ingen ta oss i bäst av sju etc. Han trodde dom skulle vinna serier lätt.

Kallar du mej fjant en gång till får du en syltnäsa
Citera
2022-03-16, 09:57
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Så det går alltså inte säga att de toppat för tidigt?

Frågan är väl när Rögles dipp kommer, underliggande statistik stödjer inte att de ska leda tabellen.
Citera
2022-03-16, 19:31
Medlem
Citat:
Jag tycker lag 13-14 skulle åka direkt ur och lag 1-2 från allsvenskan gå upp. Lag 12 kvala mot lag 3 i allsvenskan. Det skulle främst göra tabellen mycket viktigare och varje match i serielunken viktigare. Över tid skulle effekten av att fler lag rör sig mellan serierna göra ekonomin jämnare/fördelas på fler lag. Vilket jag tror skulle vara berikande för svensk hockey.

Fler betydelsefulla matcher (större intresse), fler spelare som kan ha en bra hockeylön (på bekostnad av topparna). Dessutom skulle rotationen av lag mellan serierna öka publikintresset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in