2022-03-16, 16:56
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vill du gå förnekarens väg så varsågod. Måste vara något allvarligt fel på er officiella statistik. Du är inte längre trovärdig. Sorry.
Den officiella statistiken är ypperlig, korrekt och detaljerad. Den är dessutom officiell och tillgänglig för den som vill verifiera, både i form av data men det går också att begära tillgång till underlaget som finns tillgängligt på microfiche och i arkiverad dokumentation.
Citera
2022-03-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag är ovaccinerad och jag förstår att du utgår från dig själv när du dömer andra.
Inte alls.. jag jämför andra med mig.. inte utgår.. det är skillnad..
Citera
2022-03-16, 19:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Vadå skrevs en hel del.. några notiser är inte en hel del.. herregud kvinna!
Det går liksom inte att diskutera med dig.. du är nog det naivaste som jag någonsin stött på.. nåväl.. fler sprutor kommer det garanterat bli så du behöver bara luta dig tillbaka och sträcka fram armen så kommer du få ditt sprutbehov tillgodosett..

Du framstår som en riktig tönt. Du vägrar att lyssna på vetenskapen och du har bestämt dig för att vaccinet är farligare än sjukdomen, trots att ALLA data pekar på absoluta motsatsen.
Citera
2022-03-16, 19:29
Avstängd
Merwinnas avatar
I morgon kommer vi att ha passerat 18 000 döda... Det är rätt hemskt.

Jag undrar förresten hur det kommer att bli nu med de ukrainska flyktingarna. Vaccinationsgraden är ju väldigt låg där. Om de ska tränga ihop sig på asylboenden och även i privata hem, så kan smittspridningen få en nytändning. Jag tycker att man borde kunna begära av dem som inte är vaccinerade, att de tar sprutan på en gång, och sitter i karantän i alla fall några dagar. Precis som man gör med djur från Ukraina som inte är rabiesvaccinerade: de får komma in i Sverige, men de ska ha sprutan på en gång, och sedan sitta i karantän tills de garanterat är rabiesfria. (Vet inte om samma gäller valpsjuka och annat.)
Senast redigerad av Merwinna 2022-03-16 kl. 19:43.
Citera
2022-03-16, 19:32
Medlem
Jag tycker man behöver tillåta PCR-testning igen. Eller iaf skicka ut godkända antigentest med möjlighet att rapportera in resultatet.
Citera
2022-03-16, 19:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag undrar förresten hur det kommer att bli nu med de ukrainska flyktingarna. Vaccinationsgraden är ju väldigt låg där. Om de ska tränga ihop sig på asylboenden och även i privata hem, så kan smittspridningen få en nytändning. Jag tycker att man borde kunna begära av dem som inte är vaccinerade, att de tar sprutan på en gång, och sitter i karantän i alla fall några dagar. Precis som man gör med djur från Ukrainasom inte är rabiesvaccinerade: de får komma in, men de ska ha sprutan på en gång, och sedan sitta i karantän tills de garanterat är rabiesfria. (Vet inte om samma gäller valpsjuka och annat.)

Det tycker jag låter som en bra ide, inte minst för de själva.
Har även funderat på det här med vistelse i skyddsrum när bomberna rasar. Låter som det kan bli rena smitthärden. Inte kul att tillbringa mycket tid i ett rum med 1000 andra när smittan rasar.
Citera
2022-03-16, 19:46
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det tycker jag låter som en bra ide, inte minst för de själva.
Har även funderat på det här med vistelse i skyddsrum när bomberna rasar. Låter som det kan bli rena smitthärden. Inte kul att tillbringa mycket tid i ett rum med 1000 andra när smittan rasar.

Nej, så blir det ju alltid i krig, att epidemier sprids i skyddsrum, flyktinginkvarteringar och militärförläggningar. Ett recept på katastrof.

Nu är det i alla fall snart slut på luftvägsvirussäsongen, man får vara glad för det lilla!
Citera
2022-03-16, 20:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

18 000 av de 180 000 svenskar som dött de senaste två åren testade positivt för "covid" en viss tid innan de dog. Medelåldern hos dessa är dessutom högre än för döda generellt. Hemskt?

Citat:
Jag undrar förresten hur det kommer att bli nu med de ukrainska flyktingarna. Vaccinationsgraden är ju väldigt låg där. Om de ska tränga ihop sig på asylboenden och även i privata hem, så kan smittspridningen få en nytändning. Jag tycker att man borde kunna begära av dem som inte är vaccinerade, att de tar sprutan på en gång, och sitter i karantän i alla fall några dagar. Precis som man gör med djur från Ukraina som inte är rabiesvaccinerade: de får komma in i Sverige, men de ska ha sprutan på en gång, och sedan sitta i karantän tills de garanterat är rabiesfria. (Vet inte om samma gäller valpsjuka och annat.)

Nej ditt psykfall. Man ska inte tvingas välja mellan medicinsk behandling man inte vill ha eller stanna kvar i krigszon. Det är människor vi pratar om, inte djur ditt avskyvärda helvete. Och sedan när har vaccinationsgrad någon inverkan på smittspridning?
Citera
2022-03-16, 20:57
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:

Dödsfallen fortsätter att ligga på samma höga nivå som sedan början av februari.

Det är kanske svårt att göra någonting åt dödsfallen nu. Men vi behöver ställa oss frågan: Har vi någon nytta av den immunitet som erhölls genom att låta viruset härja tidigare under epidemin? Får vi någon belöning för att vi offrade livet på gamla och sköra svenskar? Eller står vi utan belöning för alla svenskar som vi lät offra i epidemins början?
Citera
2022-03-17, 00:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Dödsfallen fortsätter att ligga på samma höga nivå som sedan början av februari.

Det är kanske svårt att göra någonting åt dödsfallen nu. Men vi behöver ställa oss frågan: Har vi någon nytta av den immunitet som erhölls genom att låta viruset härja tidigare under epidemin? Får vi någon belöning för att vi offrade livet på gamla och sköra svenskar? Eller står vi utan belöning för alla svenskar som vi lät offra i epidemins början?

Offrade livet?

Herregud, retoriken i denna tråd...

Men ok, jag får väl anpassa mig till den låga nivån om det är så ni vill ha det. Så, när gamlingar som t ex du, Merwinna och DUMBILDEN anser att er rätt att inte bli sjuka eller dö står över unga människors frihet och rätt att njuta av sina liv och sin ungdom, till den grad att ni vill påtvinga dem t ex kommunistiska lockdowns, vaccinpass och munblöjor, då börjar ni bli en samhällsbörda som vi måste fråga oss om det verkligen är rimligt att fortsätta tolerera.

Det här med ättestupa kanske har en poäng ändå...

Citera
2022-03-17, 03:54
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
18 000 av de 180 000 svenskar som dött de senaste två åren testade positivt för "covid" en viss tid innan de dog. Medelåldern hos dessa är dessutom högre än för döda generellt. Hemskt?
Av mig fetat.

Jag vet att du vill att detta ska vara sant för du skriver det ofta, utan något som styrker det. Men tyvärr är det bara intalning från din sida.

Medelåldern för avlidna i covid är 82 år. I alla fall var det det i maj 2021. FoHM brukade presentera medelåldern på avlidna under pandemin i sin veckorapport. Man har slutat med detta så det kan ju ha ändrat sig något.
Medelåldern för
dödsfallen är 82 år över hela pandemin
https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-23-final2.pdf

Nu för tiden skriver man så här i veckorapporterna.
Medelåldern för dödsfallen
vecka 4–7 var 79 år bland ovaccinerade och 83 år bland vaccinerade.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2022/covid-19-veckorapport-2022-vecka-9.pdf

Nu har ju medellivslängden minskat ganska mycket under pandemin. Men innan pandemin 2019 hade vi i Sverige en medellivslängd på 83 år.

Här kan du se hur medellivslängden ändrats. Vi har haft en lång period meden ökande medellivslängd. Denna trend bröts 2020, då vi för första gången på länge hade en minskad medellivslängd.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/medellivslangd-i-sverige/

Vi ser alltså att medelåldern för avlidna i covid är lite lägre en medellivslängden i Sverige, detta har föranlät att medellivslängden minskade för 2020. Få se hur det kommer att se ut för 2021. Hoppningsvis ingen minskning och i år kanske det kommer att öka igen, vem vet.

Schyst om du kunde tänka dig sluta ljuga upprepat i tråden.
Citera
2022-03-17, 05:35
Medlem
Nu har det visat sig att vaccination med Pfizer ger lika höga nivåer av spikprotein i blodet några dagar efter som de som blivit allvarligt sjuka i Covid! Dr. Been går igenom forskningsrapporten
https://www.youtube.com/watch?v=-Y7dTMzn9B8

edit: i en annan av hans video så förklarar han att YouTube inte tillåter diskussioner om skador från vaccinering. Det är väl inte klarlagt att spikproteinerna kan ge skador, men han antyder att de kanske kan ge symtom liknande långtidcovid?
https://youtu.be/Tl9vEK88CkY?t=2588
Senast redigerad av fabbe2 2022-03-17 kl. 06:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in