2022-03-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Sett några avsnitt och blir provocerad av den låga nivån. De vet inte ens hur man lagar en biff i en tävling?
Man skulle göra tre olika bitar:
Medium rare, rare och welldone. Jag sätter detta i sömnen, det är liksom de viktigaste som alla kockar måste kunna för att ens kunna kalla sig kock. Den ädlaste biten av kött måste alltid vara perfekt efter vad kunden önskar.

rent spontant: Jag hade vunnit om jag varit med i årets upplaga och jag är ändå superamatör på riktigt och känner mig inte alls redo för att söka, men det kanske jag är efter att ha tittat på detta.

Frågor som vilken styckdetalj får du bland annat ut en torunedos från? (Oxfilé såklart, vet ju ALLA) svarar dom fel på???

Vem uppfann toast Skagen?? (VET MAN Tore Wretman, kändaste kocken i svensk historia och lärare till alla legender som lallerstedt, mannerström?!?!)

Den ena tjejen kunde inte koka ris? De missar uppenbara saker och jag tänker rent spontant: är folk narcissister? Har vi missat att lära de som var barn under 1990 talet ödmjukhet? De bara flamsar bort och skrattar bort sin okunskap. De trodde på riktigt att de kunde vara med och göra bra ifrån sig?

De har inte gjort majonnäs? Vad i helvetet söker man till ett rikstvsänt matlagningstävling om man inte sätter ovannämnda frågor och saker??? Man gör bort sig fullständigt!
Man blir faktiskt lite sugen på att söka själv. Tror nog att det skulle gå riktigt bra till och med 😊.
Citera
2022-03-10, 20:31
Medlem
fendadens avatar
Synd att Ida åkte, tyckte hon var en riktigt härlig tjej som hade en naturlig fallenhet för kameran. Kul att de filmade i Maldiverna, typiskt jante-svenskt att någon här klagade över att det inte är klimatsmart. Nu hejar jag på Jimmy hela vägen
Citera
2022-03-10, 21:59
Medlem
Hejar verkligen på Anja, hon är hur gullig som helst. Hoppas hon tar hem det. Tror tyvärr Sebastian åker nästa gång, han är duktig, men de andra snäppet bättre.
Citera
2022-03-13, 20:42
Medlem
men alla vet väl redan att helena ekman vinner,

eller har ni missat det helt?
Citera
2022-03-13, 22:02
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
men alla vet väl redan att helena ekman vinner,

eller har ni missat det helt?

Nej, det gör hon inte. Jag gissar på antingen Anja eller Adam.
Citera
2022-03-13, 22:27
Medlem
fonders avatar
Det var någon som tyckte väldigt mycket om Robert, han har öppnat en kanal https://www.youtube.com/user/rope1936/videos
Citera
2022-03-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Känns lite onödigt att åka till Maldiverna bara för att spela in ett avsnitt. Väldigt klimatsmart!

Maldiverna var ett av få länder som inte hade några karantänregler när der här spelades in. Gissar på att det är anledningen att se åkte just dit.
Citera
2022-03-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkl555
Tom: "kokos-äeh".
Fyfan vad jag stör mig på hur han pratar och betonar vissa ord. Samma med hur Ida pratar ibland, lite skönt att hon åkte.

Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Det var någon som tyckte väldigt mycket om Robert, han har öppnat en kanal https://www.youtube.com/user/rope1936/videos
Tycker synd om killen. Den kanalen lär inte slå. Han kändes bara jävligt awkward.
Citera
2022-03-15, 19:07
Medlem
sfrges avatar
Har Helena någon form av sjukdom?
Jag tänkte angående ögonen. Typ som Marty Feldman hade.
Citera
2022-03-16, 08:45
Medlem
Ledarens avatar
Läggs för mycket fokus på uppläggningen. Om maten är rustik så får den gärna se rustik ut. Vem fan bryr sig? Mischas påverkan på den här tävlingen har blivit för mycket. Vintester, uppläggning etc. Vad spelar det för roll när vinnaren och de andra ändå bara ska laga mat i TV4 morgon eller på en youtube kanal?
Citera
2022-03-16, 17:46
Medlem
fonders avatar
Den jag trodde skulle vinna har nu åkt ut, vem tror ni vinner?
Citera
2022-03-16, 18:37
Medlem
funktioners avatar
Sjukt att Sebastian får vara med och tävla med den förkylningen, mitt i coronatider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in