2022-03-16, 16:43
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Inte enligt retoriken.

Dessutom har Ryssland många kärnvapen nära gränsen till andra länder.

Är det därför rätt att köra en specop. mot Ryssland och demilitarisera landet så att det inte kan hota andra eller invadera andra länder?

Precis man borde plocka bort den galen orchen omgående!
Citera
2022-03-16, 16:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Krim, Luhansk och Donetsk vill inte tillhöra Ukraina.

Konstigt då att befolkningarna i de fria delarna av provinserna inte tycks välkomna invasionstrupperna.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russianbotfarm
Jag ber varje dag att Putin och det ryska folket ska stå sig modiga genom denna prövning och komma ur den starkare än någonsin.
Må denna fredsbevarande operation i längden bli en succé och må alla smutsiga nazister i Ukraina gå en våldsam död tillmötes.

snart så är ni alla förnedrade i leran där ni hör hemma.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Hmm dom kunde inte gå emot ua armen så nu ska dom sparka på lyktstolpar. Joo det är väl vad dom duger till när deras egen ledare fejkar att han är på plats..
Dom blir skickade till Mariupol rätt i döden. Ryssarna har lidit enorma förluster där och behöver förstärkning. Det fanns en länk tidigare på avlyssnad kommunikation från ryssarna. Där sas det att Rysslands 205e brigad som hittills haft uppgiften att inta Mariupol hade tappat över 50% av manskapet. Det är extrema förluster.
Citera
2022-03-16, 16:45
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag vet om det är så mycket att glädjas över. Det är ingen fotbollsmatch.

Det finns bara förlorare i detta i slutändan.

Igentligen inte men i denna konflikt gör jag iaf ett undantag och nog många med mig.
Citera
2022-03-16, 16:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det sorgliga i denna konflikt mellan ukrainare och ryssar som är helt förståelig egentligen är att ledarskiktet i Sovjet många gånger bestod av andra än ryssar. Lenin var jude, Stalin georgier, flera faktiskt ukrainare osv.

Ryssland mördar ukrainare och stampar på Ukrainas frihet, och det du ägnar dig åt är att gråta över att Lenin var jude och Stalin georgier.

Det är till att ha känsla för vad som är relevant.
Citera
2022-03-16, 16:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Kärnvapens farlighet är kraftigt överdriven. Visst kommer dödsfallen räknas i miljoner snarare än i tusental. Men något slut på världen eller ens samhället som vi känner det kommer det inte att bli.

Jasså? har du en källa på det?
Citera
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Nä kollade 3 dagar tillbaka - till mina ögon blev randiga av scrollande -

Med sökord som Överste Helsinki och 2-3 år tillbaka Lärare på universitet - i "intelligence" - så borde det vara lätt att fiska upp - Jag såg genom hela föreläsningen som, är 1 timmelång vidiofilmad undervisning om det ryska kynnet... textad på engelska.

Det handlar i stort om Att Ryssar har 2 sanningar och 3 lögner (med ord och beskrivningar etc)

Tex är det ok om man ljuger om man är med i ett gäng och ljuger för en utomstående (den lögnen har ett ryskt ord)

Om man tillhör en stat - som ljuger å staten räkning - Som tex Putin gör. Så är det helt ok. "Det är inte Ryska trupper i Krim" Så ljög man för att skydda (som har ett ryskt ord)

etc etc mycket nyttigt!!

Kan ha varit denna?
https://caterina.net/2022/03/04/how-russians-think-and-why-they-do-what-they-do/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tror du sanktionerna upphör inom kort?

Sanktionerna har en dominoeffekt såväl som en bumerangeffekt och om den upphör när den särskilda operationen i Ukraina är avslutad.

Men jag tvivlar på att sanktioner har gjort någon nytta alls.

Men en tydlig signal är att USA och Ryssland krigar mot varandra med ekonomiska medel.

Sanktioner är en form av krigsmedel
Citera
2022-03-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Dom blir skickade till Mariupol rätt i döden. Ryssarna har lidit enorma förluster där och behöver förstärkning. Det fanns en länk tidigare på avlyssnad kommunikation från ryssarna. Där sas det att Rysslands 205e brigad som hittills haft uppgiften att inta Mariupol hade tappat över 50% av manskapet. Det är extrema förluster.

Militära operationer utan ledning och samordning är självmord. Klart att ryssarnas förluster blir extrema.

Det är både glädjande och sorgligt att se ryssarna grillas. De ber ju om det, krigar som arslen. Detta är långt under en stormakts värdighet.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tänkte anmäla för trams men jag ska svara.

Jag är svensk och mer nationalistisk än tillåtet antar jag. Det är först och främst Sveriges roll i världen jag försvarar. Och jag menar på allvar att vi är på väg att hamna på fel sida av historien. Vi har massiva egna problem men nu omfamnar vi den geopolitik som försatt oss i den situation vi är i. Och det är inte första gången. Vi har duktigt med nyttiga idioter, atlantisister, som dragit in oss i rent kontraproduktiva operationer där vi har fått stå för notan i slutändan som Irak, Afghanistan, Libyen etc.

Så även avskalat från min antiwar-ideologi så räcker ovanstående för att ta ställning.

Putin är president i Ryssland och det är ryssarna sak att avgöra vem som ska vara det. Jag hoppas att du läste det jag länkade till. Då borde du som jag inse att ingen annan president i Ryssland skulle ha agerat annorlunda. Tvärtom kan jag mycket väl tänka mig en mer aggressiv president.

Se ovanstående.

Kort sagt, du tycker slaveriet och fattigdomen i Ryssland är bättre än det vi har.

Din nationalism manifesterar sig sannerligen på ett mycket konstigt sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Konstigt då att befolkningarna i de fria delarna av provinserna inte tycks välkomna invasionstrupperna.

Många har hamnat i en dimma, i princip ingen vill tillhöra Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in