2022-03-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Är Ulf som lagt ut ljudfilen under utredning då du lägger ut personliga uppgifter om denna person? Och är du säker på att det är rätt person du lägger ut här som en av de du anser sprider felaktig information? Och har denna Ulf liksom Emils privata vänner ingen rätt att ha sin åsikt om vad han "tror"? Vad har dom för gemensamma nämnare? Fick Lydia inte känna andra människor enligt dig Vemdalen62?

Ja och Vemdalen62 som inte ens känner varken Lydia eller Emil. snacka om ytterliggare feltramp.
2022-03-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Gud va patetisk du är.
Hur vet du att denna eventuella psykos har framkallats av hennes intåg av alkohol? Nä, det vet du inget om.
Det är inte mycket du vet, du TROR att du vet, men så är icke fallet.
Och vad har du fått det ifrån att det inte skulle vara första gången hon hamnat i icke önskvärda situationer? Du känner ju inte heller henne. Har du ens träffat henne?
Jag VET att hon hamnat i icke önskvärda situationer förut.
Jag VET mycket mer än vad du anar....
Vill du veta vad mer jag vet om Lydia Barth?
Du känner inte Lydia Bart ändå spekulerar du hejvilt!!
2022-03-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Är Ulf som lagt ut ljudfilen under utredning då du lägger ut personliga uppgifter om denna person? Och är du säker på att det är rätt person du lägger ut här som en av de du anser sprider felaktig information? Och har denna Ulf liksom Emils privata vänner ingen rätt att ha sin åsikt om vad han "tror"? Vad har dom för gemensamma nämnare? Fick Lydia inte känna andra människor enligt dig Vemdalen62?
Hans namn har legat helt öppet på YT
Ängelen har länkat hans ljudfil hit så vi kunde se detta. Det finns flera gemensamma nämnare med Lydia på Insta. Han har propagerat precis samma lögner som ängelen gjort i denna tråd. Tex att det är ett vapen som blir laddat i filen. Vilket det verkar bara vara ni som tror på.
Klart detta blir intressant då vad han har för relation till Lydia och för syfte när han white washar henne.
Det var ängelen som delade honom och filen här....
Ärlig talat tycker jag detta är ganska otäckt att fler försöker på alla sätt att skylla över skulden på Emil och normalisera Lydia

PS.
Han har visst stängt sitt Insta nu😀
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-03-16 kl. 15:37.
2022-03-16, 15:32
Medlem
Citat:
Gud va patetisk du är.
Hur vet du att denna eventuella psykos har framkallats av hennes intåg av alkohol? Nä, det vet du inget om.
Det är inte mycket du vet, du TROR att du vet, men så är icke fallet.
Och vad har du fått det ifrån att det inte skulle vara första gången hon hamnat i icke önskvärda situationer? Du känner ju inte heller henne. Har du ens träffat henne?
Det är ingen mening att du försöker hantera mig. Du visar bara din WT-tillhörighet när du, likt en brötig och tjötig krogbrud, gafflar om sånt du inte har kunskap om. Ingen nykter person vill ta med dig hem.
Sagt upplysningsvis.

OnT: Du var väl inte medverkande under den RPU som gjordes gällande Lydia Barth?
För då hade du ju vetat att det bedömdes som att Lydia Barth varken var "psykotisk" i lagens mening vid gärningen eller vid den efterföljande "stora sinnesundersökningen" (jag skriver så för att underlätta för dig), den undersökning som benämns RPU.

Att hon kan ha uppträtt förvirrat vid mordet, där du tjatar om att hon var "psykotisk" (hon var ju som man säger: sketfull vid mordet!) och även vid de första förhören, innebör inte att hon blir ansvarsbefriad. Därför dömdes hon.
Därför dömdes hon hårt.
Därför är domslutet alldeles underbart och dessutom särskilt tillfredsställande för oss som uppskattar samhällets korrektiva reaktioner på grova brott.
2022-03-16, 15:46
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Ängelen har länkat hans ljudfil hit så vi kunde se detta. Det finns flera gemensamma nämnare med Lydia på Insta. Han har propagerat precis samma lögner som ängelen gjort i denna tråd. Tex att det är ett vapen som blir laddat i filen. Vilket det verkar bara vara ni som tror på.
Klart detta blir intressant då vad han har för relation till Lydia och för syfte när han white washar henne.
Ärlig talat tycker jag detta är ganska otäckt att fler försöker på alla sätt att skylla över skulden på Emil och normalisera Lydia

Är du helt oförmögen att förstå simpla regler/lagar? Känner du till ngt om GDPR? Inser du fortfarande inte att du samt Trombocyt begått brott och du har den dåliga smaken att fortsätta begå brott!

Ulf som den kallar sig för som lagt ut videoklippet med ljudfilen som sedan Loveangeli lägger ut här, kallar sig för ULF. Det står inget efternamn, ingen ålder, inte var han bor, ingenting mer än Ulf.

Trombocyt som tydligen känner till en Ulf i Lydias krets lägger då ut denna Ulf som han s.k tror är samma person, var han bor, ålder m.m. - du som är mobbaren Nr1 utan något som helst förnuft eller omdöme hoppar genast på mobbingtåget, men du går ännu längre. Du lägger nu ut denna oskyldiga människas Instagram och säger att de har gemensamma nämnare. Är du helt korkad? Är du helt omdömeslös? Har du inte lärt dig grundläggande regler ang internet?

Tror du inte denna Ulf som du nu smutskastat har familj och vänner? Är denna Ulf under ngn som helst polisutredning? Är du säker på att den Ulf som den kallar sig för som lade ut klippet är den som du nu smutskastar? Såg att den nu valt göra sin profil anonym.

Att du inte skäms din vidriga tölp!
2022-03-16, 15:52
Medlem
Citat:
Jag VET att hon hamnat i icke önskvärda situationer förut.
Jag VET mycket mer än vad du anar....
Vill du veta vad mer jag vet om Lydia Barth?
Du känner inte Lydia Bart ändå spekulerar du hejvilt!!

Du vet ingenting alls.
Dina egna ord som du själv skrev "Jag har hört om denna kvinna".

Alltså, du har bara hört en massa skvaller. Du har aldrig träffat henne, du känner henne inte, alltså vet du inget.
2022-03-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är ingen mening att du försöker hantera mig. Du visar bara din WT-tillhörighet när du, likt en brötig och tjötig krogbrud, gafflar om sånt du inte har kunskap om. Ingen nykter person vill ta med dig hem.
Sagt upplysningsvis.

OnT: Du var väl inte medverkande under den RPU som gjordes gällande Lydia Barth?
För då hade du ju vetat att det bedömdes som att Lydia Barth varken var "psykotisk" i lagens mening vid gärningen eller vid den efterföljande "stora sinnesundersökningen" (jag skriver så för att underlätta för dig), den undersökning som benämns RPU.

Att hon kan ha uppträtt förvirrat vid mordet, där du tjatar om att hon var "psykotisk" (hon var ju som man säger: sketfull vid mordet!) och även vid de första förhören, innebör inte att hon blir ansvarsbefriad. Därför dömdes hon.
Därför dömdes hon hårt.
Därför är domslutet alldeles underbart och dessutom särskilt tillfredsställande för oss som uppskattar samhällets korrektiva reaktioner på grova brott.

Lilla damen, jag har varken viljan eller lusten att "hantera" dig. Men tro mig, jag hade lätt kunnat göra det.
Du har uppenbarligen ingen kunskap om att läsa heller, för det finns väldigt många böcker som förklarar psykoser m.m. och jepp, jag tror mer på dessa experter än på lilla dig.
Du är en nolla och kommer så förbli, det vet alla som har läst här inne.
2022-03-16, 16:11
Medlem
Citat:
Lilla damen, jag har varken viljan eller lusten att "hantera" dig. Men tro mig, jag hade lätt kunnat göra det.
Du har uppenbarligen ingen kunskap om att läsa heller, för det finns väldigt många böcker som förklarar psykoser m.m. och jepp, jag tror mer på dessa experter än på lilla dig.
Du är en nolla och kommer så förbli, det vet alla som har läst här inne.
Varför kommenterar du inte det centrala i mitt inlägg?
Det där om att RPU:n inte fann stöd för psykos vare sig vid gärningen eller vid undersökningen som gjordes medan hon satt häktad, varför har du inget att säga om det? Du som tjatar om att du tror att Lydia Barth var "psykotisk" vid mordet, varför inte ett ord om hur du ser på RPU:n?

Vi vet svaret:
Du har inget att komma med, Loveangelie
2022-03-16, 16:16
Medlem
Många uttrycker sig stensäkert om faktorn alkohol i det här enskilda fallet.
Så enkelt är det inte. Alkohol kan även dämpa ångest och känslor. Därav att många självmedicinerar med det. En totalt känslostyrd person, som någon med EIPS till exempel, kan bli enklare att hantera och få "längre stubin". Det kan säkert många vittna om som stått GM nära.
Ett problem är att alkohol slår mot alla receptorer, till skillnad mot mer riktade droger, och man därmed aldrig kan förutse förloppet.
2022-03-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Varför kommenterar du inte det centrala i mitt inlägg?
Det där om att RPU:n inte fann stöd för psykos vare sig vid gärningen eller vid undersökningen som gjordes medan hon satt häktad, varför har du inget att säga om det? Du som tjatar om att du tror att Lydia Barth var "psykotisk" vid mordet, varför inte ett ord om hur du ser på RPU:n?

Vi vet svaret:
Du har inget att komma med, Loveangelie

Jag tycker undersökningen var väldigt undermålig.
Att du tycker den var bra säger en del om din okunnighet.
2022-03-16, 16:29
Medlem
Citat:

PS.
Han har visst stängt sitt Insta nu
😀
Ditt PS.
Hur skall vi tolka det?

KaptenKolerisk fick ju ett rejält bryt och började dilla om GDPR. Snart kommer väl nånting rörande GRU och KGB och FSB också kan man tro.

Vad kan denne "Ulf" ha haft för syfte med att publikt publicera ljudfilen? Ja, mer än då att "höra" hur Emil laddar ett vapen..

Och vad kan kontot Loveangelie ha haft för syfte med att hjälpa till med spridningen av filen? Att låta oss i tråden få "höra" hur Emil laddar ett vapen?

Lydia Barth nämner ju i förhören ingenting om att Emil skulle ha laddat ett vapen och det hade väl varit rätt så naturligt att i så fall för Polisen nämna laddandet och att hon därför skulle försökt hävda nödvärn. Eller?
Senast redigerad av Carinah78 2022-03-16 kl. 16:42.
2022-03-16, 16:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Tack för att du tänker i samma banor som mej, Att Emil filmade Lydia blev droppen för Lydia, resultatet av ett långvarigt missbruk av bägge parter ledde fram till denna hemska kväll, Att hon blev dömd till 18 år är ett rent hån mot all förnuft, Det finns ett färskt mord från -18 där kvinnan blev mördad med 17 slag och rättsläkaren vittnade om att kvinnan kan ha levt upp till en timma innan hon dog,,, Förövaren blev dömd till 18 år i HR så enligt min mening blev Lydia helt klart fel dömd.

Det finns även några riktiga mord efter lagändringen januari 2021 som både är värre och där straffet blev lägre.

Citat:
Ja jag kan tänka mig att hon inte hade det så lätt heller, att Emil säkert utnyttjade situationen om man säger så.
Vore inte första gången liksom.
Ja med tanke på att Lydia trots allt inte hade något motiv, inget uppsåt, inte flydde, ej heller försökte sabba utredningen, så kan jag tycka att 12-14 år hade varit mer rimligt enligt min mening.

Ja, jag håller helt med. E verkade mest mån om att L skulle flytta in hos honom, inte L.

Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Exakt det fanns inget motiv och det är en klar indikation på att straffet skulle ha hamnat på skalan 10-12 år, kom ihåg en sak att 1979 så hade Lydia blivit dömd för dråp vid hastigt mod som skulle ha gett henne 2-4 år i runda slängar. Men 18 år NEJ helt fel straff enligt mej.

Jag håller helt med dig. Det borde ha blivit typ oaktsamt dråp. Jag själv tror att det var en olycka, om än en mycket dum sådan.

Sedan så tycker jag att L borde kolla upp sambolagen. För det var ju väldigt viktigt för åklagaren att L var SAMBO med E (trots att alla E-groupies härinne envist hävdade motsatsen i några veckor/månader) för om de var SAMBO så kunde ju åklagaren använda sig av "brott i nära relation".......

Det är bl.a. sådana här märkliga detaljer i detta ärende som jag tycker är underliga i detta ärende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in