Citat:
Ursprungligen postat av
Loveangelie
Förstår att du har svårt att förstå. Jag skrev man då det är fler än bara jag som tror att det KAN vara en psykos inblandat.
Jag har heller aldrig sätt någon diagnos på Lydia, jag har skrivit att "JAG TROR", men du kanske inte kan läsa?
Tråkigt att du är så envist totalt obildbar,
Loveangelie.
Det kan mycket väl vara "en psykos inblandat", men eftersom du tydlligt visat att du inte är kliniker och att du inte har nån kunskap om psykoser, så spelar det ingen roll vad du för fram.
Det är troligt -ja, till och med sannolikt, att Lydia Barth vid mordtillfället uppvisade tecken på att vara "psykotisk", men eftersom hon själv, genom sin alkoholkonsumtion framkallat den, så saknar psykosen relevans i ansvarsdelen.
Hon var vid gripandet och i de första förhören inte mer "psykotisk" än att hon kunde redogöra för omständigheterna och förloppet.
Man kan säga att Lydia Barth sitter på ett 18-årsstraff för att hon mördat Emil.
Man kan också säga att hon sitter på ett 18-årsstraff för att hon inte såg till att hålla sig alkoholfri.
Detta mord är definitivt inte första gången Lydia Barth hamnat i en icke-önskvärd situation pga sitt drickande. Hon vet att hon inte bör dricka nån alkohol, men eftersom hon inte kan tygla sig själv, så blir det olyckliga konsekvenser för henne.
Och framförallt för hennes omgivning.
Därför borde hon fått livstid.
Därför borde hon
bett om att få livstid..