2022-03-16, 16:21
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Moskvabörsen öppnar inte förrän Ukraina är avväpnad och är under kontroll.
Det kommer inte att va mycket att öppna då ryssland kommer vara bankrutt
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
RUSSIA - $20 BILLION PER DAY Cost of War for Russia. Global GDP Will Fall by $1 TRILLION in 2022
https://www.youtube.com/watch?v=_SfDzvGaULk Varje dag som Putler sitter kvar förstörs Rysslands ekonomi mer om mer, snart är förlusterna så stora att landet faller sönder,
Jag säger inte emot. Inte heller kommer jag sörja. Jag vet också att Ryssland är förloraren i det stora hela. Men de kommer inte ge sig förens de fått en uppgörelse alternativt att den Ukrainska regeringen ger sig. Att deras cluster fuck till operation gick fullständigt åt helvete är ju ganska uppenbart. Men det betyder inte att Ukraina kommer vinna kriget. Antingen blir det en uppgörelse eller så kommer Ukraina kapitulera. Det är de enda alternativen.

Men Ryssland är kört i vilket som.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det är riktigt Ryssen kommer att förlora detta -

Men i Moska ser man det inte som att förlora att - Väst inte är med längre - det ses som en ren Vinst!

Vad kan väst ge Moskva som Moskva inte redan har?

Dessutom finns det andra länder att samarbeta med - tex Iran!

Nordkorea,, Syrien också
Citera
Medlem
Citat:
Jag gillar särskillt att man valde att attakera när det är tömånad...

Det finns 2 månader/år man inte skall röra sig i området med tunga fordon - Rasputritsa.

I 1 av de månaderna/år väljer Ryssland sin offensiv - vilket antingen är en krigslist - eller idiotiskt.

Februari 2014 var det OS i Sochi i Ryssland. Precis i slutet av OS så slog Putin till och tog Krim. I år 8 är senare efter OS i Bejing så slog han till igen. Detta är nog ingen tillfällighet och det har nog varit planerat sedan länge. Varför man väljer just den tiden vet jag inte, men kanske är det bara tro på högre makter.
Citera
2022-03-16, 16:22
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Vad kan väst ge Moskva som Moskva inte redan har?

Fråga alla oligarker som tar sina barn, familjer och älskarinnor till väst.

Nu har de ju dessutom fått sällskap av varenda ryssmongol som har möjlighet att lämna landet.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Sluta expandera.
Besvara frågan så jag slipper vara orolig.

NATO vägrar ta upp nya medlemmar som är i väpnade konflikter och ryssland vill inte att Sverige och Finland går med i NATO. Vad kommer Ryssland göra för att hålla Sverige och Finland utanför Nato?

Vad gör västvärlden nu för att minska risken för nya väpnade konflikter i europa?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Putin om de liberala förrädarna i Ryssland:
Citat:
“I do not at all condemn those who have a villa in Miami or on the French Riviera , who cannot do without foie gras, oysters or so-called gender freedoms.

But that is absolutely not the problem. And, I repeat, the problem is that many of these people are essentially, mentally there, and not here, with our people, not with Russia . And this is, in their opinion, a sign of belonging to a higher caste, to a higher race.

Such people can sell their own mother, as long as they are allowed to sit in the hallway of this very highest caste. And they want to be like her, imitating her in every possible way.
https://twitter.com/RWApodcast/status/1504102570226335748
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
RUSSIA - $20 BILLION PER DAY Cost of War for Russia. Global GDP Will Fall by $1 TRILLION in 2022
https://www.youtube.com/watch?v=_SfDzvGaULk Varje dag som Putler sitter kvar förstörs Rysslands ekonomi mer om mer, snart är förlusterna så stora att landet faller sönder,

Ja, o hans militära förmåga minskar också dag för dag. När logistiken havererar i Ukraina kommer han förlora väldigt mycket materiell o folk.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Tror de kommer vinna militärt, alltså att Ukrainska regeringen kapitulerar. Vad denna "vinst" sedan kommer innebära för ryssen vet nog ingen, allra minst de själva eftersom de aldrig kunde förutspå detta scenario de nu sitter i. De sitter i en riktig "loose - loose"-situation och jag gissar att de febrilt försöker hitta den minst kassa vägen ur det hela.

Jag kan inte se att »vinna« är ett begrepp i detta sammanhang om man inte menar att det handlar om att förstöra allt materiellt och döda fler än motparten. Putin har fört tillbaka Ryssland 70 år och »rysshatet« har aldrig varit större.
Citera
2022-03-16, 16:23
Medlem
RealTides avatar
Putler säger idag att han inte hade något val , han var tvungen att invadera för att Ukraina och Nato planerade aktioner direkt mot Ryssland.
Ska tomten presenterar bevis för det eller är det bara propaganda för de inhemska hjonen?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Besvara frågan så jag slipper vara orolig.

NATO vägrar ta upp nya medlemmar som är i väpnade konflikter och ryssland vill inte att Sverige och Finland går med i NATO. Vad kommer Ryssland göra för att hålla Sverige och Finland utanför Nato?

Vad gör västvärlden nu för att minska risken för nya väpnade konflikter i europa?

Sverige och Finland får starta en egen pakt som sedan NATO får går med i.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag har gått på det skådespelandet jag också men är ödmjuk nog att inse att jag blivit lurad. Har tyckt att Putin verkar skärpt och klar - sen händer det här som går rakt emot allt jag trott om honom.

En enskild händelse som han trots allt var tvungen att adressera på något sätt, glöm ej heller att han blev ombedd att påbörja detta av Duman, där finns det garanterat samma hökar som i USA.

Men igen, någon blev tvungen att slå näven i bordet, USA ville ha detta krig så dom invaggade clownen i faslk säkerhet därav att han grinar och skriker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in