2022-03-16, 16:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Här är en liten film på slakten på Kherson Flygplats igår.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1504112682059894788
Citera
2022-03-16, 16:12
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ryssarna får genomgång i hur Javelin fungerar!

https://t.me/RtrDonetsk/3479

Jesus. Ryssarna har tagit så många Javelin, att de kan övningskjuta med dem. Helt galet.
Citera
2022-03-16, 16:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag tror inte Ryssland kommer förlora, har aldrig trott att de skulle göra det heller. Men jag är fullständigt övertygad om att ryssens "operation" går sinnessjukt mkt sämre än de någonsin hade trott. Därtill tror jag de missbedömde västvärldens enighet och hur mkt sanktioner de skulle sätta in. Kort och gott. De kommer vinna men den "shit show" de ställde till med fanns inte ens med i deras vildaste fantasier.

Vad är det som de kommer att »vinna«. Med andra ord vad kommer deras »vinst« att innebära?
Citera
2022-03-16, 16:14
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag tror inte Ryssland kommer förlora, har aldrig trott att de skulle göra det heller. Men jag är fullständigt övertygad om att ryssens "operation" går sinnessjukt mkt sämre än de någonsin hade trott. Därtill tror jag de missbedömde västvärldens enighet och hur mkt sanktioner de skulle sätta in. Kort och gott. De kommer vinna men den "shit show" de ställde till med fanns inte ens med i deras vildaste fantasier.

För att vinna måste man ha tydliga mål.
Vad är det de kommer vinna? Mark? Stöd? Tillåt mig le
De får pisk, det blir oroligheter i Caucas regionen som Ryssland kommer inte kunna hantera längre. Kina kommer ta över mark som de vill.

Ukraina kommer bli toppmodern med alla investeringar runt om världen.
Citera
2022-03-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Putler fick inte lov att anfalla Ukraina innan OS i Kina för Xi..... Putler är ju Xi's lilla knähund.

Kina har förnekat detta oficiellt tom.
Citera
2022-03-16, 16:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Får man verkligen det?

Ja, om man håller med Nuland och hennes demokratiambitioner i Ukraina.

Skriver du under på neocon-agendan? Bara så jag vet var jag har dig.

Kan du så dålig svenska att du inte ens klarar av att uppfatta att du fick en fråga?
Citera
2022-03-16, 16:15
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad är det som de kommer att »vinna«. Med andra ord vad kommer deras »vinst« att innebära?
Tror de kommer vinna militärt, alltså att Ukrainska regeringen kapitulerar. Vad denna "vinst" sedan kommer innebära för ryssen vet nog ingen, allra minst de själva eftersom de aldrig kunde förutspå detta scenario de nu sitter i. De sitter i en riktig "loose - loose"-situation och jag gissar att de febrilt försöker hitta den minst kassa vägen ur det hela.
Citera
2022-03-16, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Lite som Rysslands stängda börs.

Moskvabörsen öppnar inte förrän Ukraina är avväpnad och är under kontroll.
Citera
2022-03-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jag har förstått att NATO inte tillåter länder i väpnade konflikter/krig, de får inte gå med i NATO.

Då behöver Ryssland bara starta väpnade konflikter för att hindra alla länder de vill ska vara utanför NATO att gå med.

Ökar inte detta risken för fler krig i Europa, att Ryssland måste vara i väpnad konflikt med länder för att Nato inte ska ta upp länderna som medlemmar?

Vad blir västs lösning på detta dilemma?

Sluta expandera NATO
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det finns 2 månader/år man inte skall röra sig i området med tunga fordon - Rasputritsa.

I 1 av de månaderna/år väljer Ryssland sin offensiv - vilket antingen är en krigslist - eller idiotiskt.
Putin kanske inte ville vinna kriget, bara skapa en väpnad konflikt, för NATO vägra ta upp nya medlemmar som är i väpnade konflikter.

Nu behöver Putin anfalla Sverige och Finland för Nato vägrar ta upp nya medlemmar som är i väpnade konflikter.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Nya bud:

Ukraine and Russia draw up neutrality plan to end war
Fifteen-point draft deal would involve Kyiv renouncing Nato membership ambitions in return for security guarantees

https://www.ft.com/content/7b341e46-d375-4817-be67-802b7fa77ef1
Ukraina och Ryssland har gjort framsteg i fredsförhandlingarna.

De arbetar med en fredsplan med 15 punkter, det uppger flera källor nära förhandlingarna för Financial Times.

Bland punkterna på listan finns vapenvila, att Ryssland drar tillbaka sina trupper, att Ukraina avsäger sina ambitioner att gå med i Nato och att Ukraina inte får ha utländska militärbaser i landet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här är en liten film på slakten på Kherson Flygplats igår.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1504112682059894788

De Ukrainska frihetskrigarna har uppenbart haft ytterligare en riktig trevlig grillfest och kastat blommor på de fascistiska ryskmongolska befriarna, "helt enligt plan" (=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in