2022-03-16, 16:03
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Vad inte Putintrollen eller Lavrov vill inse är att Rysslands tid som stormakt är förbi och har varit det sedan Sovjet upplöstes. Att ett, förvisso till ytan stort, fattigt land ska kunna sitta och förhandla om andra länders vara eller icke vara över huvudet på deras befolkning är absurt. Att samtliga östländer (I princip) springer motsatt håll från Ryssland så fort de kan har inget att göra med västs expansion utan om Rysslands totala oförmåga att bygga allianser eller locka till sig inflytande. Man har inget att erbjuda mer än förtryck och fattigdom.

Och att det dessutom är deras egna fel, som inre duger till att förvalta landets rikedomar på ett vettigare sätt.
Pinsamt.
Senast redigerad av Ravatos 2022-03-16 kl. 16:06.
Citera
2022-03-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Ukraine And Russia Have Made Significant Progress On A Tentative 15-point Peace Plan Including A Ceasefire And Russian Withdrawal If Kyiv Declares Neutrality And Accepts Limits On Its Armed Forces - Ft
Nä, terroristen Zelenskyj vill inte gå med på neutralitet, bättre att se till att få mördat fler ur sin befolkning då. Han skulle ställas inför en krigstribunal, den korrupte, simpla krigsförbrytare som han är.
Citera
2022-03-16, 16:04
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Måste väl vara roligare att knulla negresser. Men alltså den där juden är bara ute efter att skapa en image. Han är ju skådespelare. Han skiter i Ukrainska folket...tror jag iallafall.

Ja mycket roligare åka på spö av en frihetskämpe, sprida solrosfrön och göda den Ukrainska jorden.

Jude? Trodde han var nazist??? :-P Allt han gjort hittills tyder på motsatsen till att han skiter i det Ukrainska folket. Det gör däremot Putina...
Citera
2022-03-16, 16:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du menar att det egentligen är Ukrainas befolkning som ska bestämma i Ukraina.

Det var bra att få klargjort vad du egentligen tycker.

Bara en fråga; varför postar du en massa som tolkas som att du stödjer Rysslands anfallskrig, när du egentligen tycker sådant är fel?
Får man verkligen det?

Ja, om man håller med Nuland och hennes demokratiambitioner i Ukraina.

Skriver du under på neocon-agendan? Bara så jag vet var jag har dig.
Citera
2022-03-16, 16:06
Medlem
Jag gillar särskillt att man valde att attakera när det är tömånad...

Det finns 2 månader/år man inte skall röra sig i området med tunga fordon - Rasputritsa.

I 1 av de månaderna/år väljer Ryssland sin offensiv - vilket antingen är en krigslist - eller idiotiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
He added that Ukraine had planned aggression against Russia that would be been backed by Western powers.

Putin lever i den världsbilden, han kan få för sig vad som helst...

Det anmärkningsvärda är varför USA sedan 2004 envisats och fortsätter envisas med att speciellt Ukraina och Georgien tvunget ska gå med i NATO trots alla jävla problem det medfört längs vägen fram till nu. Och skiten är inte ens i närheten på att ta slut. Tydligen var Georgien med på NATOs möte igår också som inbjuden. Man börjar ju fatta att det ligger mer bakom än vad som framkommer officiellt.

Obama, som var president när Maidan-protesterna var på tapeten, sa redan då att Ukraina för USA inte är är något vitalt säkerhets eller geopolitiskt intresse, men att det för Ryssland är ett vitalt intresse ur flera synpynkter.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Haha, denna tråd påminner mig så mycket om den stora corona -tråden där alla vänstertroll var så kuksäkra att deras insikt var det enda rätta, tills de försvann en efter en när verkligheten kom ikapp

Jag tror inte Ryssland håller på att förlora.

Presidenten i Ukraina börjar bli extremt orolig när man såg presskonferensen där han bönade och bad om flygförbud.

Så många experter här inne verkar tro att allting ska gå fort annars förlorar man.

Vem vet vilka scenarion Ryssarna har målat upp och bi-scenarion utifall det inte går som man har planerat.

Aja, så länge globalistfittorna skiter på sig så är jag på G.

Tråkigt med all död med folket dock.

Men det verkar ingen bry sig om med tanke på hur Svenskar har tillåtet MENA-folket våldta och sprida terror på den svenska befolkningen sedan 2015.
Citera
2022-03-16, 16:08
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Nä, terroristen Zelenskyj vill inte gå med på neutralitet, bättre att se till att få mördat fler ur sin befolkning då. Han skulle ställas inför en krigstribunal, den korrupte, simpla krigsförbrytare som han är.

Ryssland har ändå ingen rätt att lägga sig i vad Ukraina gör och vilka kompisar de väljer. Antar att du tycker att vi ska lägga oss platt för ryska krav också?
Citera
2022-03-16, 16:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag gillar särskillt att man valde att attakera när det är tömånad...

Det finns 2 månader/år man inte skall röra sig i området med tunga fordon - Rasputritsa.

I 1 av de månaderna/år väljer Ryssland sin offensiv - vilket antingen är en krigslist - eller idiotiskt.

Putler fick inte lov att anfalla Ukraina innan OS i Kina för Xi..... Putler är ju Xi's lilla knähund.
Citera
2022-03-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Haha, denna tråd påminner mig så mycket om den stora corona -tråden där alla vänstertroll var så kuksäkra att deras insikt var det enda rätta, tills de försvann en efter en när verkligheten kom ikapp

Presidenten i Ukraina börjar bli extremt orolig när man såg presskonferensen där han bönade och bad om flygförbud.

Så många experter här inne verkar tro att allting ska gå fort annars förlorar man.

Vem vet vilka scenarion Ryssarna har målat upp och bi-scenarion utifall det inte går som man har planerat.

Men det verkar ingen bry sig om med tanke på hur Svenskar har tillåtet MENA-folket våldta och sprida terror på den svenska befolkningen sedan 2015.

Siffrorna talar sitt tydliga språk om vem som är terroriserad. Men det passar bättre i en annan tråd.
Citera
2022-03-16, 16:11
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Jag tror inte Ryssland kommer förlora, har aldrig trott att de skulle göra det heller. Men jag är fullständigt övertygad om att ryssens "operation" går sinnessjukt mkt sämre än de någonsin hade trott. Därtill tror jag de missbedömde västvärldens enighet och hur mkt sanktioner de skulle sätta in. Kort och gott. De kommer vinna men den "shit show" de ställde till med fanns inte ens med i deras vildaste fantasier.
Citera
2022-03-16, 16:12
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Jag har förstått att NATO inte tillåter länder i väpnade konflikter/krig, de får inte gå med i NATO.

Då behöver Ryssland bara starta väpnade konflikter för att hindra alla länder de vill ska vara utanför NATO att gå med.

Ökar inte detta risken för fler krig i Europa, att Ryssland måste vara i väpnad konflikt med länder för att Nato inte ska ta upp länderna som medlemmar?

Vad blir västs lösning på detta dilemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in