2022-03-16, 15:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellevin11
Varför sitter han inte bakom lås och bom för om han är så hemsk?
För att familjerna ville ha lugn och ro och ville inte anmäla och dra än mer uppmärksamhet till sig utöver den påtvingade realityshow Peter redan utsatt dem för.

Det kanske ändras när det lugnat ned sig lite och familjerna fått en vardag igen.
Citera
2022-03-16, 15:08
Avslutad
Fan vad kul att han förväntar sig att folk ska swisha honom så att han kan laga sin värmepump, när det från början handlade om att hjälpa flyktingar.

Nä, den mannen borde inte ta emot fler flyktingar. Något står inte rätt till med karln.
Citera
2022-03-16, 15:27
Medlem
pellevin11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att familjerna ville ha lugn och ro och ville inte anmäla och dra än mer uppmärksamhet till sig utöver den påtvingade realityshow Peter redan utsatt dem för.

Det kanske ändras när det lugnat ned sig lite och familjerna fått en vardag igen.

Jo men de levde ju lite flottare också genom tiggeriet.

Nu blir det ju socialen som ska försörja dem. Så nu är det slut på fikastunder för 450 kr per omgång. Nu får de gå till bibblan och fika torrt kaffebröd.

Peter blev ju deras personliga tiggare. Vem vill inte ha en sån? Ska inte mannen dra in brödfödan åt kvinnsen? Det var han ju duktig på.
Citera
2022-03-16, 15:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Om 4 madrasser i ett rum och påtvingat hemtjänst- och trädgårdsarbete som motprestation för det kan anses vara flott..
Citat:
Nu blir det ju socialen som ska försörja dem. Så nu är det slut på fikastunder för 450 kr per omgång. Nu får de gå till bibblan och fika torrt kaffebröd.
De är nog bara glada över att slippa bli pussade och klämda på av en främmande man flera gånger om dagen.
Citat:
Peter blev ju deras personliga tiggare. Vem vill inte ha en sån?
Folk som kommer från ordnade förhållanden med vanliga liv brukar inte vara speciellt intresserade av den förnedring mottagande av allmosor innebär.
Citera
2022-03-16, 15:43
Medlem
Citat:

Peter blev ju deras personliga tiggare. Vem vill inte ha en sån? Ska inte mannen dra in brödfödan åt kvinnsen? Det var han ju duktig på.

Det blir tyvärr madrasser på golvet i gympasal med massa bruna män istället för egna sovrum i mångmiljonsvilla med vit svensk man.
Citera
2022-03-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Det blir tyvärr madrasser på golvet i gympasal med massa bruna män istället för egna sovrum i mångmiljonsvilla med vit svensk man.

Om du följt med i tråden har familjerna fått egna boenden via migrationsverket efter som fick akut hjälp av myndigheterna som slog larm. Eller kvinnorna slog larm .och att dom e trygga och kan andas ut… Så ingen mer pussy till Peter . Men han fortsätter väl tigga och ljuga den dåren
Citera
2022-03-16, 15:53
Avslutad
Citat:

Vet inte riktigt åt vilket håll du är ironisk här, men hela biten med Espresso House var rätt bisarr på alla plan. Såna ställen är notoriskt dyra, och det fanns knappast någon tvingande anledning att dra med sig hela skaran dit för att tigga gratis föda. Kostar absolut en femhundring minst om alla ska ha både dryck och något att tugga på, vilket jag tror var avsikten. Fanns absolut ingen nödvändighet att dra dit - tror ni tex skolklasser som drar på utflykter blir tillåtna att fika på ett sånt plejs? Hade varit betydligt billigare att bara dra in på lokala ICA och köpa något för bara en bråkdel av den kostnaden. Det är också helt uppenbart att de som arbetar där knappast själva utan att tveka kan ta beslutet att de ska servera någon gratis - och att högsta hönset är på plats är väl inte säkert.

Han skröt också om att han fick mackor från nåt annat hak när de väntade utanför migrationsverket, eller vad det var. Igen så hade han kunnat dra till en matbutik snarare än ett kafé. Tillhör liksom "god ton", så att säga, att spara lite i sådana sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Fan vad kul att han förväntar sig att folk ska swisha honom så att han kan laga sin värmepump, när det från början handlade om att hjälpa flyktingar.

Grejen med värmepumpen är riktigt skev den också. Den lär ju varit paj sedan länge, så att han tigger pengar för den (eller att nån lagar den, vilket väl också skedde) var rätt jävla fult. Eller att nån ska hjälpa honom med kablar så han får TV i alla rum. Fan blir nästa grej, en komplett hemmabio med surroundsound och ljudisolerade väggar?
Citera
2022-03-16, 16:13
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
”insaneninja7”, samma tjej som publicerade den omtalade videon igår med sanningen om Peter. Finns även en del andra intressanta vittnesmål där bland kommentarerna, bl.a. hur Peter fick raseriutbrott och blev helt vild inne på Espresso House t.ex.

https://instagram.com/insaneninja7
Jag vill tydliggöra att jag inte är tjejen bakom kontot och inte heller medlem i gruppen som fick kontakt med kvinnorna.

Då jag inte vill blanda min Instagram eller Facebook mer med politiska åsikter och ställningstaganden kommer jag inte heller kontakta de personerna.

Men jag gissar att de upptäckte Peter genom tråden och jag gissar att det var att jag larmat socialtjänsten gällande oro för familjerna och framtida planer på att hämta ensamma krigsbarn

Därför hoppas jag att om någon har kontakt med kvinnorna upplyser att sexuella beteenden och kontakt med dem kan ha varit ett lagbrott i Sverige beroende på hur sådana gått till eller varför om det förekommit sexuella handlingar.

https://lexiqon.se/vad-innebar-den-nya-samtyckeslagen-gallande-valdtakt/
Citera
2022-03-16, 16:17
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Det är en trådsanning.
Det verkar som om Peter blivit väldigt rädd kanske efter samtal från socialtjänsten och upptäckt av att kvinnorna haft kontakt med andra människor i landet förutom honom.

Det är väldigt skumt att kasta ut dem med några timmars varsel i ett land dit han tagit dem, utan att de kan språket, lokalisera sig, har pengar att röra sig och med vad jag förstått många timmars bilkörning till migrationsverket.

Vilken "hjälte".
Citera
2022-03-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det verkar som om Peter blivit väldigt rädd kanske efter samtal från socialtjänsten och upptäckt av att kvinnorna haft kontakt med andra människor i landet förutom honom.

Det är väldigt skumt att kasta ut dem med några timmars varsel i ett land dit han tagit dem, utan att de kan språket, lokalisera sig, har pengar att röra sig och med vad jag förstått många timmars bilkörning till migrationsverket.

Vilken "hjälte".

Det är en manshatande (?) feminist som sagt att han släng ut dem, enligt Peter själv blev bostaden "stormad".
Citera
2022-03-16, 16:25
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Det är en manshatande (?) feminist som sagt att han släng ut dem, enligt Peter själv blev bostaden "stormad".
Då bör han haft möjlighet att göra polisanmälan för "misshandeln" han hävdar ha skett. Alla Peters grannar bör ha vara medvetna om denna "stormning" och det bör bli något mer av det.

Och det är inte någon av oss starkare kvinnor ni kvinnohatare ger epitet, utan en utsatt kvinna från Ukraina, som i meddelande på hemspråket skrivit att Peter krävt att de skulle vara helt ute inom några timmar. Det är alltså, ukrainskans ord. Vilket sannolikt kommer kunna bekräftas senare. Medan Peter kommer komma med alla möjliga historier.
Citera
2022-03-16, 16:28
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponykalle
Stackars Peter,,,,,hoppas verkligen att han få tag i nya flyktingar som inte har barn eller annat krångel.
Godhetsknarkare verkar ha ett enormt behov att tala om för sin omgivning vad bra dom är.
Eller kan vi få en diagnos på Peter, av någon som jobbar inom psykvården??
Ingen kan ställa diagnos. Men det finns indikationer på att han är mindre sanningsenlig och hittar på otroliga historier. Om det är ett personlighetsdrag kan vi gissa på antisociala personlighetsdrag. Jag skulle själv (enbart betyfypå gymnasienivå) att möjliga histrionisk personlighetsstörning inte kan uteslutas av det lilla jag sett, även om det är en mindre vanlig störning bland män.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsst%C3%B6rning

Det är jättesvårt att bara gissa. Så fungerar absolut inte seriösa uttalanden och utredningar bör göras noggrant. Han skulle kunna ha en mängd olika diagnoser, allt från bipolära drag till kluster B personlighet. Vi kommer aldrig antagligen få veta. Men Peter framstår som psykiskt sjuk. Utan tvekan.
Senast redigerad av AdMortem 2022-03-16 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in