2022-03-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Lydia är en kvinna med psykiska problem och personlighetsstörning. I hennes värld så kanske allt vart katastrof bara för att hon blev av med sin fasta punkt.. Och han som hon säger (enligt fupen) att hon älskar avvisar henne.
Sen tror jag precis som dig.. Alkoholen är nog den avgörande boven i det hela. Ingen av dom hade säkert det bästa omdömet och betedde sig säkert inte speciellt vettigt i fyllan och villan.
Men jag hävdar ändå. Hur mycket man än blir provocerad och hur full man än är! så är det bevis på galenskap och vansinne att gå och hämta en bössa i ett vapenskåp. Stå och prata med bössan på axeln i flera minuter och sen lyfta bössan och skjuta den som man säger sig älska i bröstet.!!
Det gör inte en normal människa. Hur full eller provocerad man än är!
Ett väl skrivet inlägg, tack för det!

Se min fetning:
Personer, i första hand kvinnor, som har konstaterad EIPS ("border line"), kan reagera oerhört våldsamt, ibland närmast explosivt, av att bli avvisade av den de bondat med. Marken gungar, världen rasar -och med ett vapen i hand kan vederbörande -här Lydia Barth- få tyst på den som är på väg att "slänga ut" henne.

Utan alkohol i kroppen hade hon inte skjutit Emil, det är min fasta övertygelse och den baseras på lång erfarenhet av personer med kombinationen EIPS/alkoholberoende.
2022-03-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Förstår att du har svårt att förstå. Jag skrev man då det är fler än bara jag som tror att det KAN vara en psykos inblandat.
Jag har heller aldrig sätt någon diagnos på Lydia, jag har skrivit att "JAG TROR", men du kanske inte kan läsa?
Tråkigt att du är så envist totalt obildbar, Loveangelie.

Det kan mycket väl vara "en psykos inblandat", men eftersom du tydlligt visat att du inte är kliniker och att du inte har nån kunskap om psykoser, så spelar det ingen roll vad du för fram.

Det är troligt -ja, till och med sannolikt, att Lydia Barth vid mordtillfället uppvisade tecken på att vara "psykotisk", men eftersom hon själv, genom sin alkoholkonsumtion framkallat den, så saknar psykosen relevans i ansvarsdelen.
Hon var vid gripandet och i de första förhören inte mer "psykotisk" än att hon kunde redogöra för omständigheterna och förloppet.

Man kan säga att Lydia Barth sitter på ett 18-årsstraff för att hon mördat Emil.
Man kan också säga att hon sitter på ett 18-årsstraff för att hon inte såg till att hålla sig alkoholfri.

Detta mord är definitivt inte första gången Lydia Barth hamnat i en icke-önskvärd situation pga sitt drickande. Hon vet att hon inte bör dricka nån alkohol, men eftersom hon inte kan tygla sig själv, så blir det olyckliga konsekvenser för henne.
Och framförallt för hennes omgivning.
Därför borde hon fått livstid.
Därför borde hon bett om att få livstid..
2022-03-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Sitter hon i fängelse nu????
Ja.
Och glädjande nog skall hon sitta i fängelse i åtminstone ett drygt decennium till.

På det viset hjälper mina skattepengar till att hålla Lydia Barth alkoholfri och borta från gator, torg, barn och män. Med den insikten somnar jag gott om kvällarna.
2022-03-16, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja.
Och glädjande nog skall hon sitta i fängelse i åtminstone ett drygt decennium till.

På det viset hjälper mina skattepengar till att hålla Lydia Barth alkoholfri och borta från gator, torg, barn och män. Med den insikten somnar jag gott om kvällarna.

Bra!!!! Sitter hon på samma ställe där psykopat kvinnan som mördade sin man och pappa och mordförsök på sin mamma tro? J*****a M****r?
2022-03-16, 11:27
Medlem
Citat:
Bra!!!! Sitter hon på samma ställe där psykopat kvinnan som mördade sin man och pappa och mordförsök på sin mamma tro? J*****a M****r?

JM sitter väl på Ystadanstalten och L sitter på Hinseberg.
2022-03-16, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
JM sitter väl på Ystadanstalten och L sitter på Hinseberg.

ok tack! bra att hon sitter där hon sitter och 18 år hoppas jag!
2022-03-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ja, verkligen jättebra att Lydia Barth hamnat på ett alkoholfritt ställe där hon inte kan skriva ut sig genom att manipulera och snyfta.
Den psykiatriska slutenvården har sina begränsningar -och så skall det också vara!- men manipulativa individer har lättare att påverka överläkare och förvaltningsrätter och på det viset lyckas ta sig ut till friheten än hos kriminalvården.
Kriminalvården erbjuder inte den sortens "kryphål".

Nej, de sitter inte på samma anstalt, Johanna Möller och Lydia Barth. Åtminstone inte än så länge. JM sitter i Ystad och LB sitter på Hinseberg under den utredningstid som nu pågår. KV kommer senare att besluta om LB skall vara kvar eller om hon skall föras till Ystad.

För min del hade båda dessa kvinnor gärna fått flyttas över till det ökända Lubjanka-fängelset i Moskva..
2022-03-16, 12:27
Medlem
Citat:
ok tack! bra att hon sitter där hon sitter och 18 år hoppas jag!
Nej, tyvärr inte18 år.
I Sverige släpps man efter att 2/3 av fängelsestraffet avtjänats, så i praktiken dömdes Lydia Barth till 12 år i anstalt.

Men -hemska tanke (och ingenting jag önskar skall ske, bäst att säga)- om Lydia Barth i fängelset "råkar" döda en medintagen t ex Johanna Möller, då tror jag att ett livstidsstraff väntar henne.
Då blir hon borta ett par decennier. Minst!
2022-03-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tråkigt att du är så envist totalt obildbar, Loveangelie.

Det kan mycket väl vara "en psykos inblandat", men eftersom du tydlligt visat att du inte är kliniker och att du inte har nån kunskap om psykoser, så spelar det ingen roll vad du för fram.

Det är troligt -ja, till och med sannolikt, att Lydia Barth vid mordtillfället uppvisade tecken på att vara "psykotisk", men eftersom hon själv, genom sin alkoholkonsumtion framkallat den, så saknar psykosen relevans i ansvarsdelen.
Hon var vid gripandet och i de första förhören inte mer "psykotisk" än att hon kunde redogöra för omständigheterna och förloppet.

Man kan säga att Lydia Barth sitter på ett 18-årsstraff för att hon mördat Emil.
Man kan också säga att hon sitter på ett 18-årsstraff för att hon inte såg till att hålla sig alkoholfri.

Detta mord är definitivt inte första gången Lydia Barth hamnat i en icke-önskvärd situation pga sitt drickande. Hon vet att hon inte bör dricka nån alkohol, men eftersom hon inte kan tygla sig själv, så blir det olyckliga konsekvenser för henne.
Och framförallt för hennes omgivning.
Därför borde hon fått livstid.
Därför borde hon bett om att få livstid..

Gud va patetisk du är.
Hur vet du att denna eventuella psykos har framkallats av hennes intåg av alkohol? Nä, det vet du inget om.
Det är inte mycket du vet, du TROR att du vet, men så är icke fallet.
Och vad har du fått det ifrån att det inte skulle vara första gången hon hamnat i icke önskvärda situationer? Du känner ju inte heller henne. Har du ens träffat henne?
2022-03-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Exakt det fanns inget motiv och det är en klar indikation på att straffet skulle ha hamnat på skalan 10-12 år, kom ihåg en sak att 1979 så hade Lydia blivit dömd för dråp vid hastigt mod som skulle ha gett henne 2-4 år i runda slängar. Men 18 år NEJ helt fel straff enligt mej.

Nä precis så är det ju.
Och då bör man heller inte ge en dom på 18 år när det finns många fler och grövre fall som har fått mildare straff.
2022-03-16, 14:18
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Den som avslöjade sig var du som uppenbarligen känner Ulf.

Vem jag "talat" med eller haft kontakt med angår dig inte det minsta. Ditt sätt att försöka få de som känner Lydia att framstå som kriminella människor är skrämmande.

Du ljög och du vet om det och du vet även varför - och du vet att du avslöjade dig själv. Trassla nu inte in dig i fler lögner.
2022-03-16, 14:26
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Dessutom har mannen i fråga Instagram där man hittar flera gemensamma nämnare med Lydia Barth.
Frågan är vad hans syfte är med att ställa ledande frågor tillsammans med ljudfilen han la ut på you tube
I dessa tider är ju desinformation ett väl använt begrepp.
Varför vill man få Lydia Barth till ett offer? Istället för att acceptera att hon har/har haft STORA problem länge.
Tillsammans med alkohol vart hon en tickande bomb

Är Ulf som lagt ut ljudfilen under utredning då du lägger ut personliga uppgifter om denna person? Och är du säker på att det är rätt person du lägger ut här som en av de du anser sprider felaktig information? Och har denna Ulf liksom Emils privata vänner ingen rätt att ha sin åsikt om vad han "tror"? Vad har dom för gemensamma nämnare? Fick Lydia inte känna andra människor enligt dig Vemdalen62?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in