2022-03-16, 14:12
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Amerikanska soldater kan inte begå krigsbrott. Så ser världsordningen ut.

Soldater? Jag menar ledare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ja, men om man spränger 2000 samtidigt MOT STÄDER och inte mitt ute i ingenstans 100 km ifrån närmaste civilisationen är det en helt annan femma.

Uppenbarligen är det så.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Alla i kongressen ger stående ovationer men ingen vill hjäölpa mer än nödvändigt.

Vilket är helt rätt. NATO ska hålla sig utanför jag vill inte ha världskrig.
Citera
2022-03-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Instämmer till fullo. Men Ryssen har med Ukraina kriget visat världen att kärnvapenhotet är ett mäktigt politiskt vapen. I bästa scenario ser vi den Ryska regimen falla sönder totalt. I en återuppbyggnad så vore det lämpligt att som krav på att släppa sanktioner även avväpna Ryssland på kärnvapen.
Ja, jag håller helt med. Det vore ett utmärkt tillfälle att avväpna Ryssland på kärnvapen.
Citera
2022-03-16, 14:13
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
De planer som påträffats på en död rysk intelligence officer - så beräknas offensiven pågå tills månadsskiftet juni/juli - DET är planen.
Ryssland är redan bankrutt och fogden kommer snart att driva in Putins palats.
Kollapsen kom snabbare än juni/juli.
Citera
2022-03-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Alla i kongressen ger stående ovationer men ingen vill hjäölpa mer än nödvändigt.

Skönt att du rapporterar från rapporten, känner mig extremt priviligierad av din rapport!
Citera
Medlem
Tjetjenerna ska attackera en power plant i Mairupol. Första gången jag läser om att dom ska anfalla något i konflikten. Har mest varit spec ops men nu verkar dom vilja skjuta lite nazzar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Står absolut 0 om det jag frågade efter där.

Här då?

https://mil.in.ua/en/news/brave-new-world-of-putin-an-article-by-the-propaganda-publication-ria-novosti-which-was-to-be-publis hed-after-the-occupation-of-ukraine/
Citera
2022-03-16, 14:15
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Vilket är helt rätt. NATO ska hålla sig utanför jag vill inte ha världskrig.

Detsamma, jag offrar gärna Ukriana för lite stabilitet för tillfället. Men det är ju inte riktigt mitt land eller jag som kämpar. Nu skall du inte heller ge andra länder i NATO allför mycket makt. Det är fortfarande USA som bestämmer. Det är USA stoppar detta och det är just det som är så intressant att se, alla hyllningar medans människor dör i flygattacker.
Citera
2022-03-16, 14:15
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ett problem.

Hur kan någon på tvitter avlyssna samtalen? Krävs speciell hårdvara för det.
Kvallen på ljudet är dessutom väldigt bra?!

Har vi något från pålitliga källor?

Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Dom crashade ju sitt kommunikationssystem. Dom förstörde 3g nätet som deras system behövde. Nu har dom bara nåt sekundärt som lätt avlyssnas.

Jag har svårt att få in i huvudet att ryssarna kan vara så inkompetenta.
Man kan börja tro att det är del av GRU operation.

Lura U. att slå mot vissa platser.
Citera
2022-03-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Här då?

https://mil.in.ua/en/news/brave-new-world-of-putin-an-article-by-the-propaganda-publication-ria-novosti-which-was-to-be-publis hed-after-the-occupation-of-ukraine/
Ni hävdar 72 timmar, 2-3 dagar att ta hela ukraina.

Men det går inte att läsa om detta. Ni kommer med andra hittwpåartiklar och halvdant spunna reportage..

Ge mig källan på att operationen skulle ta 2-3 dagar.
Citera
2022-03-16, 14:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Ta och torka dig i arslet va?

Anledningen till att den särskilda specialoperationen inte började som planerat har att göra med att Ukraina har drillats i vapenutbildning i ett decennium och massor av vapenleveranser har gått till landet från amerikanerna och britterna och resultatet av detta ser vi idag.

Men vad gör det. Ryssland kommer inte att lämna Ukraina förrän Ukraina har avväpnats.

Z for Russia!

Och detta hade ryssarna helt missat? Självmålet blir ju inte mycket mindre för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in