2022-03-16, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Stycka upp Ukraina mellan Ryssland och Polen och Vitryssland och kriget är därmed över.

Du skriver mest dumheter för att provocera. Tycker att det är bättre att stycka upp Ryssland i flera delar som kan dom demokratiska länderna dela på konkursboet Ryssland.
Citera
2022-03-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Visste inte att man hade haft vare sig fiasko eller framgångar utanför Kiev. När inledes anfallet?

I slutet a februari. De räknade med att det skulle ta 72 timmar
Citera
2022-03-16, 14:06
Medlem
Stones avatar
Nu vill de skicka Putin till Haag. Konmstigt att ingen amerikan behöver åka till Haag. Eller europè som var med att störta Khadaffi.
Citera
2022-03-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Källa tack. Sprid inte desinformation. En halv miljard? Är du dum på riktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jodå han dömdes för landsförederi. 13års fängelse.

Nejdå. Parlamentet röstde bort landsförädaren.

Vad en landsförädare gör efter att han inte följt parlamentet vilja är väll inte intressant, även om du nu tycker att begränsingar eller förbud mot fundamentala demokratiska pelare inte är problematiska oavsett om det är en ilegetim president eller ej som driver den.

Vad en landsförädare gör efter att han inte följt parlamentet vilja är väll inte intressant, även om du nu tycker att begränsingar eller förbud mot fundamentala demokratiska pelare inte är problematiska oavsett om det är en ilegetim president eller ej som driver den.

Ja, han gjorde tvärtemot vad parlamentet demokratiskt valt.

Vad har rysk propagande med något att göra någonsin, demokratier bygger på transperance.

Läs på lite här. I första stycket bekräftas det att du ljuger. Det är inte fundamentala demokratiska pelare att genom att mörda, attacker och ockupera regeringsbyggnader försöka störta en demokratiskt vald president. Oavsett vad du tycker

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/world/2014/jan/17/ukrainian-president-anti-protest-laws
Citera
2022-03-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ryssland kommer att ta itu med Sverige senare för detta vill jag hävda.

Och nu är det Ukraina som får smaka av smisk.

Z for Russia!
Militären används bakom svenska folkets rygg i smyg. Ingen har röstat för det, men ingen får heller rösta om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
I slutet a februari. De räknade med att det skulle ta 72 timmar
Källa på det.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Rättelse, Putin är inte och har aldrig varit kommunist.

Stämmer han är en nationalist där staten har ägarintressen i semi-kapitalistiskt samhälle.
Citera
2022-03-16, 14:08
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tror du missförstår mig här. Jag menade ett fredsavtal som Putin kan sälja sitt folk som en vinst. Att övriga förstår att det är en förlust är väl skit samma så länge Boris, Ivan och Svetlana fortfarande tror på Vladimir's storhet.

Hur tror du en militäroperation som skulle ta 15 dagar nu ser ut att ta betydligt mer än så med märkbara ryska förluster uppfattas i Kremlin? Man har redan börjat utse syndabockar likt det finska vinterkriget. Ryssland bevisar sig återigen vara en jätte med fötter av lera. Det skall även påpekas att Ryssland innan invasionen har lagt ganska mycket pengar med ryska mått mätt på att modernisera sin armé och detta är resultatet. Jag tror inte att väst behöver markera för att Putin ska vara införstådd med den militära styrkan och potentialen som finns att hämta. Snarare tvärtom så har nog alla tankar om västerländsk svaghet som dök upp i samband med att USA drog tillbaka sina trupper från Mellanöstern nu blivit bortblåsta när man själva står inför en situation där man fått smaka på gerillakrigsföring. Nä du, jag tror inte det finns några som helst behov av att uppvisa sin styrka mot Ryssland. Det går bara att förstöra jorden en gång och vi är kapabla till att åstadkomma detta flera gånger om.

Bättre att ta chansen än att försäkra sig om att benet försvinner.

Det vet jag inte, är vi måna om att hjälpa Ukraina i sina förhandlingar, vilket jag är övertygad om att vi är, så kan vi lämna över detta redskapet till Zelenskyy för att kunna förhandla fram den bästa möjliga utgången. Sanktioner är egentligen ingenting vi i väst vill införa gentemot Ryssland. Det kostar en del att stänga råvarutransporterna från öst och företagen är nog ganska dystra över ha behövt säga upp sina tillgångar i landet. Ryssland vill än mindre ha sanktioner. Det är uppenbart för vem som helst att sanktionerna orsakat enorm ekonomisk skada i Ryssland. Dom enda som faktiskt vinner på sanktionerna mot Ryssland är Ukraina och möjligen Kina men Kina har ingenting att säga till om i detta och Ukraina tjänar endast på dom så länge Ryssland bedriver väpnad konflikt mot dom. Att lämna över rätten att kunna bestämma över huruvida sanktionerna kan komma att upphöra är ett bättre vapen vi kan ge Ukraina än alla nlaws i världen.

Jag tror vi egentligen är inne på samma linje, men vi har lite olika uppfattning om tillvägagångssättet. Jag menar att vi inte ska ge Putin möjligheten att ens i Ryssland, kunna se sig som vinnare. Jag hyser stor förhoppning att Ryssarna internt "fixar" regimen Putin. Desto snabbare desto bättre för hela världen inklusive Ryssland och dess befolkning. Med Putin borta från makten kan man tillsätta en regim som kan accepteras av väst, då kan man ta bort sanktioner, tror inte det är möjligt om Putin är kvar. Samtidigt har jag en annan uppfattning än dig om stödet till Ukraina från väst, men vi kan lämna det där hän och hoppas på att Ukrainas trupper fixar detta, samt att sanktionerna gör sitt.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ryssland kommer att ta itu med Sverige senare för detta vill jag hävda.

Och nu är det Ukraina som får smaka av smisk.

Z for Russia!
Dags att återkalla PUT och enkel biljett till Serbien
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Känns underbart att ryssen får stryk och att ryssvännerna får svårt med argument till att deras älskade Ryssland inte går mot total undergång i rasputitsan. Ska bjuda Zelensky på gräs sen.
Citera
2022-03-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Nu vill de skicka Putin till Haag. Konmstigt att ingen amerikan behöver åka till Haag. Eller europè som var med att störta Khadaffi.

Amerikanska soldater kan inte begå krigsbrott. Så ser världsordningen ut.
Citera
2022-03-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee.
Läs på lite här. I första stycket bekräftas det att du ljuger. Det är inte fundamentala demokratiska pelare att genom att mörda, attacker och ockupera regeringsbyggnader försöka störta en demokratiskt vald president. Oavsett vad du tycker

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/world/2014/jan/17/ukrainian-president-anti-protest-laws

Jag har redan besvarat det och det framgår även i din källa
"Viktor Yanukovych signs bills passed by parliament that western governments have called anti-democratic and wrong"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in