Citat:
Ursprungligen postat av
najas
Nej, kontona är normalt inte avstängda för gott, och det blir ju en rätt tydlig 1.06-situation om 2 konton utlyses för 1.07.
På vad sätt blir det tydligt? Det finns massvis med konton avstängda i tråden, helt omöjligt att veta om och i så fall vilka som eventuellt skulle vara kopplade.
Det skulle möjligen vara i undantagsfallet att båda kontona blir avstängda för 1.07 samtidigt. Men det känns som en mycket ovanlig situation. Jag har sett flera fall av 1.07 och det har alltid gällt två konton där det ena redan blivit avstängt av en annan orsak och sedan har det andra vid en senare tidpunkt blivit avstängt för 1.07. Att det rör sig om alternativa konton och samma användare har för övrigt ändå varit uppenbart för "den stora massan".
Min personliga uppfattning är att den som kör med alternativa konton och åker dit för det har outat sig själv och att detta då i unika fall kan listas ut genom avstängningstråden, är självförvållat. Dessutom kan jag till och med sträcka mig så långt att jag kan tycka att den som missbrukat forumet på detta vis skall outas och övriga bör få veta att det är ett missbruk av alternativa konton som skett.