2022-03-16, 08:06
Medlem
Ser att vissa konton blir avstängda, men hittar ingen notifiering i tråden för avstängningar, vad kan det bero På.
Citera
2022-03-16, 08:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Ser att vissa konton blir avstängda, men hittar ingen notifiering i tråden för avstängningar, vad kan det bero På.

(FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor!

Citat:
Om du undrar varför en viss användare blev avstängd, så finns det några enkla svar du bör ta till dig innan du skriver här.

1. Avstängningar och bannlysningar annonseras ut i forumet med samma namn. Klicka här.

2. Användaren har precis blivit avstängd, och noteringen har inte hunnits läggas ut i ovanstående forum ännu. Avvakta.

3. Om du inte hittar orsaken i Avstängningar och bannlysningar så beror det på att kontot var ett trollkonto till en tidigare avstängd eller bannlyst användare. Om användaren inte är tillbaka efter den tid som har angetts i Avstängningar och bannlysningar beror detta på att användaren under sin avstängning har brutit mot regel 1.07

admin4
Citera
2022-04-25, 20:30
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
(FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor!

Problemet med det sista är att man då inte vet hur länge en viss användare är avstängd.
Citera
2022-04-27, 21:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Problemet med det sista är att man då inte vet hur länge en viss användare är avstängd.

Du har ett svar här:

(FB) Varför är Redoxreaktion fortfarande avstängd?
Citera
2022-05-03, 14:30
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du har ett svar här:

(FB) Varför är Redoxreaktion fortfarande avstängd?

Ger tyvärr inget tydligt svar på hur länge en enskild användare är avstängd. Det kan ju vara permanent också.
Citera
2022-05-03, 20:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ger tyvärr inget tydligt svar på hur länge en enskild användare är avstängd. Det kan ju vara permanent också.

Jo, men eftersom det handlar om 1.07 så går man av naturliga skäl inte ut med enskilda användares avstängningar.

Om användare x först stängs av och x sedan postar vidare med konto y, vilket då inom kort också stängs av så går dessa att sammankoppla. Speciellt om det skulle framgå av profilerna för respektive x och y att de är avstängda till närliggande datum.

Det är ju annars hyfsat vanligt att det frågas om längd på avstängningar för enskilda användare här i feedback.
Citera
2022-05-06, 10:25
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, men eftersom det handlar om 1.07 så går man av naturliga skäl inte ut med enskilda användares avstängningar.

Om användare x först stängs av och x sedan postar vidare med konto y, vilket då inom kort också stängs av så går dessa att sammankoppla. Speciellt om det skulle framgå av profilerna för respektive x och y att de är avstängda till närliggande datum.

Det är ju annars hyfsat vanligt att det frågas om längd på avstängningar för enskilda användare här i feedback.

Mja, det går väl knappt en dag utan att ett antal användare stängs av så jag ser inte problemet med att ha en funktion där man kan se hur länge en viss användare är avstängd även om det skulle handla om 1.07. Man behöver ju inte heller redovisa när de stängdes av ifall det rör sig om 1.07.
Citera
2022-05-06, 14:51
Medlem
mongomanishs avatar
Det kan också handla om att någon är avstängd för 2.03 då är det en manuel åtgärd för en moderator att notera avstängningen i listan av avstängda minderåriga och då finns ju den mänskliga faktorn att någon helt enkelt har glömt.
Citera
2022-06-04, 23:40
Medlem
trngws avatar
Blir en användare avstängd för 1.07 borde det så klart anges i "Avstängningar och bannlysningar" precis som vilken annan avstängning som helst. Jag antar att en sådan användare dessutom är avstängd för gott. Det alternativa konton finns ju (väl) fortfarande kvar och kommer återfå sin status tids nog.

Det går inte att koppla en sådan avstängd användare till någon annan bara för att det anges att hen blivit avstängd för 1.07.

Däremot är det ju troligt att användaren redan har outat sig själv eftersom hen blivit avstängd för 1.07, men det är ju en annan sak.
Citera
2022-06-05, 09:06
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Blir en användare avstängd för 1.07 borde det så klart anges i "Avstängningar och bannlysningar" precis som vilken annan avstängning som helst. Jag antar att en sådan användare dessutom är avstängd för gott. Det alternativa konton finns ju (väl) fortfarande kvar och kommer återfå sin status tids nog.

Nej, kontona är normalt inte avstängda för gott, och det blir ju en rätt tydlig 1.06-situation om 2 konton utlyses för 1.07.

Citat:
Det går inte att koppla en sådan avstängd användare till någon annan bara för att det anges att hen blivit avstängd för 1.07.

Det blir ju inte så svårt att lista ut om kontona utlyses.

Citat:
Däremot är det ju troligt att användaren redan har outat sig själv eftersom hen blivit avstängd för 1.07, men det är ju en annan sak.

Ibland, är det uppenbart för många, men långt ifrån alltid.
Citera
2022-06-05, 14:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, kontona är normalt inte avstängda för gott, och det blir ju en rätt tydlig 1.06-situation om 2 konton utlyses för 1.07.

På vad sätt blir det tydligt? Det finns massvis med konton avstängda i tråden, helt omöjligt att veta om och i så fall vilka som eventuellt skulle vara kopplade.

Det skulle möjligen vara i undantagsfallet att båda kontona blir avstängda för 1.07 samtidigt. Men det känns som en mycket ovanlig situation. Jag har sett flera fall av 1.07 och det har alltid gällt två konton där det ena redan blivit avstängt av en annan orsak och sedan har det andra vid en senare tidpunkt blivit avstängt för 1.07. Att det rör sig om alternativa konton och samma användare har för övrigt ändå varit uppenbart för "den stora massan".

Min personliga uppfattning är att den som kör med alternativa konton och åker dit för det har outat sig själv och att detta då i unika fall kan listas ut genom avstängningstråden, är självförvållat. Dessutom kan jag till och med sträcka mig så långt att jag kan tycka att den som missbrukat forumet på detta vis skall outas och övriga bör få veta att det är ett missbruk av alternativa konton som skett.
Citera
2022-06-05, 19:40
Medlem
najass avatar
Citat:
På vad sätt blir det tydligt? Det finns massvis med konton avstängda i tråden, helt omöjligt att veta om och i så fall vilka som eventuellt skulle vara kopplade.

Möjligen om utlysningarna skulle ske med stor tidsskillnad mellan när det gäller multipla konton.

Citat:
Det skulle möjligen vara i undantagsfallet att båda kontona blir avstängda för 1.07 samtidigt.

Det är vanligt att det är multipla konton som stängs av för 1.07.

Citat:
Men det känns som en mycket ovanlig situation.

Nej, inte särskilt.

Citat:
Jag har sett flera fall av 1.07 och det har alltid gällt två konton där det ena redan blivit avstängt av en annan orsak och sedan har det andra vid en senare tidpunkt blivit avstängt för 1.07. Att det rör sig om alternativa konton och samma användare har för övrigt ändå varit uppenbart för "den stora massan".

Det står ju FAQ:en för delforumet, att är det inte utlyst så är det för 1.07, på ett eller annat sätt, så det är ju inte så konstigt.

Citat:
Min personliga uppfattning är att den som kör med alternativa konton och åker dit för det har outat sig själv och att detta då i unika fall kan listas ut genom avstängningstråden, är självförvållat. Dessutom kan jag till och med sträcka mig så långt att jag kan tycka att den som missbrukat forumet på detta vis skall outas och övriga bör få veta att det är ett missbruk av alternativa konton som skett.

Ja, det står dig givetvis fritt att tycka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in