2022-03-16, 02:26
Medlem
Jirens avatar
Många olika bud här i tråden. Men vad har vi kommit fram till? Betyder en konkurs något, eller kommer Ryssland bara att skita i det och köra vidare?

Svar från Putins fanclub och andra desinformatörer undanbedes. Inte vänligt, bara bestämt.
Senast redigerad av Jiren 2022-03-16 kl. 02:29.
Citera
2022-03-16, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Kan IMF bli inkopplade i detta fall tror du ? Inte för att jag tror att ryssarna någonsin går med på att bli bankruttförklarade av ett ont västorgan, men leker med tanken om att kunna förvandla Rysslands hela ekonomi som flödar igenom IMF:s regleringsapparat och som delar ut intäkter/utgifter enligt ett schema som dom gjorde med Greklands statskonkurs ? Man tilldelar rysslandsregimen exakt så mycket som det kostar för att hålla civilsamhället igång utan svält t.ex. och resten tar IMF hand om för att betala ut till Ukraina för div. krigsskadestånd och för att bygga upp Ukrainas förstörda infrastruktur
Kan hoppas på att ryssarna ska åka på at betala ett saftigt skadestånd till Ukraina på x-antal miljarder dollar för att bekosta återuppbyggnaden av all infrastruktur i Ukraina som man har förstört via den olagliga attacken mot landet.
Citera
2022-03-16, 02:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
+1

Vilket tror du är viktigast att kunna producera, färskvatten, mat, energi eller toalettpapper och Hänt i Veckan? Ser ryssarna en anledning att producera dasspapper så lär det nog göra det.

Kan inte tänka mig att ryssarna har sitt guld någon annanstans än i Ryssland, möjligtvis Schweiz men sannolikt Ryssland.

När USA jävlades med tyskarna som ville ta hem sin guldreserv så verkar det som många länder fick upp ögonen och gjorde likadant.

Vi får väl se. En sak att stjäla från grekerna och en annan att försöka stjäla från en kärnvapenmakt.

Gissa vilka som lagt beslag på det.

Ingen som har något i skallen tittar och än mindre litar på något som kommer från svenske MSM. De är passé. De har gjort sig själva irrelevanta. Ska bli fint i framtiden att se allt med MSM gå upp i atomer och sedan se till att nya livskraftiga medier tar plats och granskar makten, korruptionen och missförhållandena i samhället. Krossa monopolet.

Du skriver så mycket skit att jag skäms för dig.

Ryssland kan knappt producera mat eller vatten nuförtiden. 13 % av marken är odlingsbar och det enda de har är vete, potatis. Närmare 10% av befolkningen saknar dricksvatten och deras miljökatastrofer på senare år gör det inte bättre.

Det har dessutom redan framkommit att all deras guld inte är i Ryssland, vidare är ju det fysiska guldet aldrig den faktiska mängden som sägs.

Det spelar ingen roll om det är Grekland eller ett kärnvapenland som inte betalar. Kontentan blir densamma, Ryssland blir paria ur ett ekonomiskt synpunkt = det blir potatis och kinesisk mat till folket, ransonering etc.

Sluta lek att du har koll, du låter som en jävla bimbo
Citera
2022-03-16, 03:28
Medlem
Finns ju noll förtroende för det här ekonomiska systemet ändå. Vi håller inte med dig? Vips, fryser ut. Det är bara en stor charad där de som suger judens kuk får vara med och leka som slav.

MIn gissning är att det här kriget kommer leda till att en ny ekonomisk zon kommer skapas som är helt exkluderad ur denna och baseras på andra typer av tillgångar. Första medlemmarna om jag får gissa: Ryssland, Kina, Indien, Nordkorea, Venezuela, Iran, Bolivia och eventuellt Brasilien.

När alla naturtillgångar från dessa länder stryps, så kollapsar västvärlden.
Citera
2022-03-16, 03:53
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Det bästa för alla parter hade ju varit att handla i den japanska valutan, då kan man åtminstone vara säker på att det betalas i yen.

Frågan är om inte Kina ser sin chans att dumpa amerikanska statsobligationer på allvar nu även om de till viss del själva blir drabbade? Skulle detta inträffa då är det nog godnatt för Onkel Sam och Judarna. Ur investeringssynpunkt skulle jag nog satsa allt på rubel vs dollar.
Senast redigerad av BengtsforsBois 2022-03-16 kl. 04:07.
Citera
2022-03-16, 04:05
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Finns ju noll förtroende för det här ekonomiska systemet ändå. Vi håller inte med dig? Vips, fryser ut. Det är bara en stor charad där de som suger judens kuk får vara med och leka som slav.

MIn gissning är att det här kriget kommer leda till att en ny ekonomisk zon kommer skapas som är helt exkluderad ur denna och baseras på andra typer av tillgångar. Första medlemmarna om jag får gissa: Ryssland, Kina, Indien, Nordkorea, Venezuela, Iran, Bolivia och eventuellt Brasilien.

När alla naturtillgångar från dessa länder stryps, så kollapsar västvärlden.

Jag tror du är inne på rätt spår tycker vi ser vissa tendenser på det du skriver.
Citera
2022-03-16, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Så judiska banker erhåller nu ryssland?

Det som händer är väl att de inte får nya lån. Det var väl heller inte aktuellt?

Som med alla krig. Its the bankers wars.
Citera
2022-03-16, 05:19
Medlem
Faceless-Voids avatar
De fick många varningar när sen deras plan gick åt helvete så ska vi städa upp? Nej, vi har nog med problem som det är. Låt det bli ett tydligt exempel till Kina vad som händer när man spelar allan ballan.
Citera
2022-03-16, 05:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-vantas-ga-i-konkurs

Konsekvenser?

Det innebär att de som skulle få pengar inte kommer att få några. Det är allt. Alternativt hamnar betalningen på ett ryskt konto i rubel som dom inte kan komma åt.

Hade västerländsk media haft rätt så hade Ryssland gått i konkurs i genomsnitt 3-5 gånger per år sedan 2008.
Citera
2022-03-16, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Det innebär att de som skulle få pengar inte kommer att få några. Det är allt. Alternativt hamnar betalningen på ett ryskt konto i rubel som dom inte kan komma åt.

Hade västerländsk media haft rätt så hade Ryssland gått i konkurs i genomsnitt 3-5 gånger per år sedan 2008.

De ryska rublerna som inte går att komma åt kommer att sjunka i värde under tiden. Väldigt mycket.

Precis som alla andra U-länder.

Ryssland kommer i framtiden få svårt med lån som om de får, kommer ha en väldigt hög ränta.

Inga storföretag kommer att investera i ryssland, de kommer bli som Venezuela. 95% lever i fattigdom och 20% kommer lämna ryssland.
Citera
2022-03-16, 06:05
Medlem
ReijoHervonens avatar
Länder kan inte gå i konkurs.
Citera
2022-03-16, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Exakt!

Nej, ett land kan inte ”gå i konkurs” som t.ex ett företag kan.

Det som händer är att landet kommer försöka förhandla med sina långivare.

I det här fallet är det ju inte så att Ryssland inte kan eller vill betala. Men deras enda alternativ är rubel och då kan jag inte se att låntagaren inte kommer acceptera det.

Bättre det än att skriva av skulder, som man alltså ofta får göra när länder går i konkurs(vilket förövrigt inte är så ovanligt).
Ordet konkurs används fel. Vad som menas är att man ställer in betalningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in