2022-03-15, 23:17
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Ser ut som VDV väl? Den där blå-vitrandiga tröjan på id-fotot bärs väl bara av VDV i ryska armén?
Tror det.
För den som undrar, googlade jag just fram VDV, det är tydligen ryska fallskärmsjägare och de har vad jag vet just denna randiga tröja, räknas som elittrupper.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-03-15 kl. 23:19.
Citera
Medlem
USA-generalen Bill Hodges förutser att Ukraina kommer att vinna kriget. I ryska armén råder låg moral och det förekommer deserteringar och usel planering.

Ja det är denne general som påpekat att kriget kulminerar inom 10 dagar och att Ryssland snart uttömt sin kraft.

Ni kan finna en intervju med honom om ni skrollar nedåt i Expressen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
JAG DÖÖR!!! Marcus, svensk eller ISIS?

Jag förstår varför han flydde med Jesper Söder, Daniel Tilis m.fl. Det finns ju inte en gnutta testosteron i den där "killen" (?)

Tänk vad snabbt en kalibr missil kan få en att tänka om. I Sverige blir han hyllad som en tuffing. Han ska väl skriva en bok och bli influenser nu.

Patetiskt är bara förnamnet.
Daniel Tilli, han är speciell. Han hänger i MMA-tidningen Kimuras grupp på fejjan. Fick alltid känslan av att han var en smula efterbliven. Undrar om han lever.
Citera
2022-03-15, 23:18
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ta sig till stridsställningen. vilken jävla planet lever du på? Tror du på allvar att dom här vet vad en stridsställning är för något? Vad är det för jävla pack man har skickat ner till den här legionen?

Det är så pinsamt så jag vet inte.

Man kan ju tycka det är mer pinsamt att starta en invasion man uppenbarligen inte klarar av?
Citera
2022-03-15, 23:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Tjetjener som strider för UAF slaktar ryssar. På temat när man trodde man sett allt.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503856237183655936
Citera
2022-03-15, 23:19
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tror det.
För den som undrar googlade jag just fram VDV, det är tydligen ryska fallskärmsjägare och de har vad jag vet just denna randiga tröja, räknas som elittrupper.

De har också en helt egen låt och en ganska festlig musikvideo.

https://youtu.be/0rAHrHd2lcw
Citera
2022-03-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Daniel Tilli, han är speciell. Han hänger i MMA-tidningen Kimuras grupp på fejjan. Fick alltid känslan av att han var en smula efterbliven. Undrar om han lever.
Han skrev på twitter och kom med värsta snyfthistorian.

"MEN JAG KUNDE JU HA VARIT DÖÖÖHHHD" Vad fan tror folk? Att det är på låtsas?!?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Tror det.
För den som undrar googlade jag just fram VDV, det är tydligen ryska fallskärmsjägare och de har vad jag vet just denna randiga tröja, räknas som elittrupper.

Andra eyska elittrupper har det också,, men i annan färg. Möjligtvis så har/hade även ukrainska elittrupper en sådan randig tröja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Flera britter som åkt hem igen vittnar om exakt samma. De trodde väl att de skulle få sitta gömda i ngt hus och skjuta ryssar när dem rullar förbi. Men det verkar vara förbehållet Ukrainarna, utlänningarna får agera lockbete.

Tror inte många förstått vad de ger sig in på, du får skriva kontrakt att du inte får lämna tills konflikten är över😅.
Folk gör ju sina egna val men en stor del i denna illa planerad panikrusning av utlänningar till Ukraina har ju MSM-media och sociala medier.
Ukraina är inte ett organiserat västland, det är europas fattigaste och mest korrupta land, bara ett snäpp bättre än Ryssland i korruption.
Citera
2022-03-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Skulle tippa på att uppgifterna är korrekta.

Kan bara konstatera att de frivilliga betett sig undermåligt och förmodligen inte visste vad de akrev under på.

Att ta sig till stridsställningar när förläggningen blir angripen är knappast "kanonmat" dock

Man kunde låtit de ukrainska ”special trupperna” gå först för att locka till sig eld, så kan de frivilliga slå ut de eventuella angriparna om de gömmer sig i området.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Tror det.

En spetznaz general har nu stupat i Mariupol. Av de 20 generalmajorer som deltog i invasionen så är 5 döda (25 %!) efter knappt tre veckor.

///varning för starka bilder///

https://mobile.twitter.com/olex_scherba/status/1503658896724004865?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1503658896724004865%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redditm edia.com%2Fmediaembed%2Ftemk6f%3Fresponsive%3Dtrue is_nightmode%3Dfa lse
Senast redigerad av JymdKjam 2022-03-15 kl. 23:25.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Frågan är dock om man nu är så säker på sin hemmaopinion, varför bedriver man inte val enligt internationella konventioner? Om man anser sig enbart ha medvind i segeln borde det inte varit några problem. Några siffror som inte representerar hela sanningen ska man vara försiktig med, speciellt om man vill driva opinion eller legitimera krig.
Man bör inte försöka legitimera krig alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in