Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-15, 13:22
  #265
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Då har du inte förstått vad det är han gör. Det är media och populism han driver med, inte människor som faktiskt är inblandade i kriget.
Det är riktigt att han på ytan driver med media och populism men i dagens läge kan inte en person i medias spotlight göra det genom att driva med Ukrainakriget.
Citera
2022-03-15, 13:26
  #266
Medlem
Giant Squids avatar
Elon är en populist. I början lanserades Elon som en outsider som försöker förändra samhället, men framstår alltmer som en av apokalypsens ryttare. Helt plötsligt är han för allt han har varit imot. Känns skumt.
Han är redo att sälja sin och alla andras själar för sina megalomaniska projekt, typ Mars.
Vad hände, var allt planerat från början, eller har han fått smaka på adrenochromet?
Citera
2022-03-15, 19:36
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Elon är en populist. I början lanserades Elon som en outsider som försöker förändra samhället, men framstår alltmer som en av apokalypsens ryttare. Helt plötsligt är han för allt han har varit imot. Känns skumt.
Han är redo att sälja sin och alla andras själar för sina megalomaniska projekt, typ Mars.
Vad hände, var allt planerat från början, eller har han fått smaka på adrenochromet?
Kan du utveckla det där? Att bara påstå leder ju ingenvart.
Citera
2022-03-15, 23:07
  #268
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Kan du utveckla det där? Att bara påstå leder ju ingenvart.
Att bara påstå saker är ju din starka sida annars. Men gällande Elon så vet jag inte om han är ond eller god längre. Hela det här rymdprogrammet med Mars och allt tycker jag dock är skit.
Citera
2022-03-16, 00:06
  #269
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Att bara påstå saker är ju din starka sida annars. Men gällande Elon så vet jag inte om han är ond eller god längre. Hela det här rymdprogrammet med Mars och allt tycker jag dock är skit.
Du kan lägga till månprogrammet. Han har misslyckats med det mesta.
Han har återuppfunnit Apollo och landade raketstegen (men att landa kapseln med raketer misslyckades han med).
Men alla hans tidigare misstag förbleknar när han nu varit ironisk över Ukrainakriget. Han är finito! (skulle jag tro ...)

"apokalypsens ryttare" var en bra beskrivning. Din bibliska bildning imponerar alltid.

Hans Twitter har varit på glid ett tag:
Detta suddades ganska fort. Fast hög humorkvalitet.
https://imgur.com/Qsr9mBo
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-16 kl. 00:16.
Citera
2022-03-16, 00:53
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du kan lägga till månprogrammet. Han har misslyckats med det mesta.
Han har återuppfunnit Apollo och landade raketstegen (men att landa kapseln med raketer misslyckades han med).
Men alla hans tidigare misstag förbleknar när han nu varit ironisk över Ukrainakriget. Han är finito! (skulle jag tro ...)

"apokalypsens ryttare" var en bra beskrivning. Din bibliska bildning imponerar alltid.

Hans Twitter har varit på glid ett tag:
Detta suddades ganska fort. Fast hög humorkvalitet.
https://imgur.com/Qsr9mBo
Misslyckats med det mesta?

Jag skulle säga att Elon har lyckats åstadkomma tusenfalt mer än vad gemene man gör under en livstid.

När det gäller hans rymdprogram så är det lite kul att jämföra hans budget med NASA:s på jämförbara projekt.
Citera
2022-03-16, 01:01
  #271
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Misslyckats med det mesta?

Jag skulle säga att Elon har lyckats åstadkomma tusenfalt mer än vad gemene man gör under en livstid.

När det gäller hans rymdprogram så är det lite kul att jämföra hans budget med NASA:s på jämförbara projekt.
Han åker ju snålskjuts på redan utvecklad teknologi. Utan NASAs alla miljardsatsningar så hade inte Elon kommit någon vart. Själv har han inte direkt uppfunnit någit nytt.
Citera
2022-03-16, 01:03
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Han åker ju snålskjuts på redan utvecklad teknologi. Utan NASAs alla miljarsatsningar så hade inte Elon kommit någon vart. Själv har han inte direkt uppfunnit någit nytt.
Förutom Paypal och Tesla då. Vad har du själv åstadkommit i livet?
Citera
2022-03-16, 07:05
  #273
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Han åker ju snålskjuts på redan utvecklad teknologi. Utan NASAs alla miljardsatsningar så hade inte Elon kommit någon vart. Själv har han inte direkt uppfunnit någit nytt.
Elon är en lirare, han är dessutom ett geni, så varför klanka ner på en sådan människa?
Citera
2022-03-16, 21:21
  #274
Avstängd
wwrs avatar
Efter att ha utmanat Putin på envig så blev han attackerad av Putins tjetjenska skägg Kadyrov som kallade honom "Elona" och rekommenderade en manlighetskurs i Grozny. I god Twittertradition ändrade han genast sitt namn till "Elona Musk"
https://twitter.com/elonmusk/status/...w-9F5P0S3P7h-g

Var skall detta sluta. Jag gissar att han är på väg ut. Putin tog adjö med ett idiotkrig, Borg med en sexskandal, Juholt med en lägenhetsaffär, Assange - sexaffärer, Nixon - "industrispionage".

Omöjligt att tippa. Skall vi gissa på någon sexskandal. Tesla går så dåigt så den behöver ingen hjälp utför stupet och Starship har exploderat så många gånger att det anses normalt Suicide by FSD vore för extremt.

Alla i tråden tror väl blint på Elon eller hur tror ni han kommer att fortsätta?
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-16 kl. 21:31.
Citera
2022-04-04, 12:58
  #275
Medlem
Tesla-grundaren och den flitiga twittraren Elon Musk har köpt 9,2 procent av aktierna i Twitter.

Han lägger väl beslag på plattformen snart ..
https://www.expressen.se/nyheter/elo...ost-i-twitter/
Citera
2022-04-04, 13:12
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Tesla-grundaren och den flitiga twittraren Elon Musk har köpt 9,2 procent av aktierna i Twitter.

Han lägger väl beslag på plattformen snart ..
https://www.expressen.se/nyheter/elo...ost-i-twitter/


Elon Musk säger att Twitter "undergräver demokratin"

https://twitter.com/elonmusk/status/1507777261654605828
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback