Citat:
Jag säger bara invandrare rakt av. Det är helt klart motbjudande med folk som Bert Karlsson och Jan Emanuel som tjänar grova pengar på flyktingmottagandet. Men det beror ju på våra överdrivet präktiga politiker som tycker att Sverige ska vara världsledande inom flyktingpolitik, en humanitär stormakt. Det är därför vi har hamnat i en situation där varken boende, utbildning eller andra resurser räcker till för de flyktingar MP och andra tar emot med öppna armar.. De nya problemen med gängkrig och parallella samhällen beror på den generösa flyktingpolitiken.
Flykting ska man vara till det lugnat ned sig och man kan flytta hem igen. Annars är man en invandrare, och då gäller helt andra kriterier.
Flykting ska man vara till det lugnat ned sig och man kan flytta hem igen. Annars är man en invandrare, och då gäller helt andra kriterier.
Jag köper inte vapenargumentet som går ut på att svenskar minsann säljer vapen och därmed är skyldiga till att låta alla som vill bo här permanent. Men jag kan definitivt anse att man har viss skyldighet att ge skydd. 63 länder att exportera till bland annat USA som definitivt inte nöjer våldta vartenda land de har ett intresse av. Det är inte trevligare när amerikaner bombar skolor och sjukhus med oops vi missade
än när Ryssland gör det. Krigets terror går främst ut mot civilbefolkningen. Sedan är det väl inte svenska regeringen som sitter och understödjer krig men ändå, vi människor har vissa skyldigheter mot varandra. Även när det kostar. Dvs att erbjuda skydd. Jag föredrar, trots att jag har brutit med min släkt förutom två personer,, att de minderåriga kan tas ut ur landet om det behövs.Däremot är det regeringens fel att privata ägare skor sig på flyktingkrisen.
)