2022-03-15, 19:46
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Han satt på bergstoppar i Afghanistan och sköt på Afghani-bönder.
För eller senare träffar man även på 2000+ meter.

Han är inte direkt legenden, “The White Death”, den finska prickskytten,
som slogs mot andra europeer och överlevde.

Killen kan få ett abrupt uppvaknande när han skall leka "Gud" i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den kanadensiska berömda snipern Wali är död:

He can kill 40 in a day: Meet the ‘world’s deadliest sniper’ who has joined the fight against Russia in Ukraine
A former Canadian sniper left his computer programming job behind to fight alongside Ukrainian forces. He’s known as ‘Wali’, which translates to guardian in Arabic

https://www.firstpost.com/world/wali-meet-the-worlds-deadliest-sniper-who-has-joined-the-fight-against-russia-in-ukraine-10457631.ht ml
⚡️Canadian mercenary sniper eliminated near Mariupol
https://t.me/vicktop55/1737
https://t.me/vicktop55/1738

Vi får se om det är sant. Men se vad jag skrev tidigare i dag.

Helt annat krig. Där det finns så många veteraner på båda sidor.
Och erfarenheten är europee mot europee.

Glad att man inte är där.
Citera
2022-03-15, 19:48
Medlem
Tvonds avatar
Ryssarna fortsätter med sitt svineri och helt enkelt avrättar en äldre man med sin stridsvagn

https://streamable.com/xi0j2z
Citera
2022-03-15, 19:49
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Skillnaden är att Ryssland har flest kärnvapen i världen.
NATO ger sig på små länder som Irak, Iran å Libyen men mot Ryssland vägar man inte utan man slänger lite sanktioner.

Som mobbare.
Makabert att du påstår att Nato skulle vara en mobbare när det är Ryssland som beter sig som sådan.
Obegripligt och empatilös verkar du vara som sitter och hejar på en medeltida tsar som ska "erövra" och mobba mindre nationer runt omkring.
Jag tror vi alla vet vad som skulle hända Ryssland om Nato blandade sig i. Ryssland har så stora problem
att de nu görs till åtlöje i hela världen. Så väl som Ukraina kämpar kommer Nato vilja ansluta sig till Ukraina istället för tvärt om.
Citera
2022-03-15, 19:50
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvprogrammeraFlera
Ukrainas president förklarar idag följande:
- ”Vi har i åratal fått höra att dörren står öppen för ett Natomedlemskap”¹
Nu konstaterar han äntligen att det är en dålig idé som inte kan förverkligas.

Magdalena Andersson har kritiserats för sitt uttalande om att en svensk Natoansökan kan destabilisera säkerhetsläget i Europa. I mina ögon är detta uttalande det vettigaste som kommit från den munnen.

Nu ökar sannolikheten för fred avsevärt. Hur kunde Ukraina tro att de kunde söka medlemskap i Nato och låta Nato få ta över Rysslands viktigaste militärbas? Har svenska Natoförespråkare varit inblandade i detta bedrägliga påhitt?

¹KÄLLA: President Volodymyr Zelenskyj via SVT text
Fast Ukraina har egentligen aldrig varit på tapeten för ett medlemskap, det krävs en folkomröstning i Ukraina för ett medlemskap och ingen president har vågat ta upp om en folkomröstning för att stödet bland folket i Ukraina har varit väldigt lågt.

Men ju mer Ryssland har börjat styra och ställa med sina grannländer ju mer har folket ändrat åsikt och det är ju inte så konstigt.
Så Rysslands strategi för att inte Nato skall närma sig deras gränser är kontraproduktivt, nu har ju till och med Finland och Sverige börjat tänka i andra banor.
Det förstår även Putin, han är en idiot, men han är inte korkad.

Personligen har jag själv alltid varit starkt emot att Sverige skall gå med i Nato men efter senaste veckorna så går tankarna annorlunda.
Citera
2022-03-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det kommer bli D Day i Odessa! ska finnas flera landstigningsfartyg med på den där fronten!

Ser du fram emot fler bilder och filmer på döda civila eller är du bara allmänt pervers och våldsfixerad?

Tror ryssarna får det hett om öronen där också. Ingen stans att ta vägen om de fastnar på stränderna och ingen som kan flankera försvaret.
Citera
2022-03-15, 19:53
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Någon som hört något om samtalen som sker mellan delegaterna?? Dom började väl redan idag id 14.00??
Citera
2022-03-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Hej!

Jag befinner mig just nu i Sverige. Hur fungerar det med internet nu. Är det fritt och ocensurerat? Kan man läsa ryska nyheter till exempel. Hur kan jag se RT? Har jag någon speciell internetkoppling eller andvänder jag någon anonymitetstjänst?

Funkar utmärkt, dock var deras "ddos" shield lite långsam, men det är nog för att jag inte besöker sidan speciellt ofta.
Citera
2022-03-15, 19:58
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Bra fråga, jag letar efter ett land som är nazistfritt och inte har en massa heilande politiker i sina partier. Jag kommer inte försvara eran fascism heller. Snart kan jag förhoppningsvis lämna.

Ryssland kryllar av nassar bara så du vet, men i Nordkorea slipper du nog Nazismen.
Fascismen kommer du inte undan i något land, men dra du till Pyonyang, lycka till.
Citera
2022-03-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Fast Ukraina har egentligen aldrig varit på tapeten för ett medlemskap, det krävs en folkomröstning i Ukraina för ett medlemskap och ingen president har vågat ta upp om en folkomröstning för att stödet bland folket i Ukraina har varit väldigt lågt.

Men ju mer Ryssland har börjat styra och ställa med sina grannländer ju mer har folket ändrat åsikt och det är ju inte så konstigt.
Så Rysslands strategi för att inte Nato skall närma sig deras gränser är kontraproduktivt, nu har ju till och med Finland och Sverige börjat tänka i andra banor.
Det förstår även Putin, han är en idiot, men han är inte korkad.

Personligen har jag själv alltid varit starkt emot att Sverige skall gå med i Nato men efter senaste veckorna så går tankarna annorlunda.

Exakt. NATO medlemskap för ukraina var liksom inte på tapeten ändå. Så det är likt "avnazifieringen" bara svepskäl som lät bra. Putin tog helt enkelt chansen och missbesömde både insatsen och responsen mot den. Det Putin endast lyckats bevisa är NATOs legitimitet. Finns alltså goda skäl att små gamla suveräna stater vill vara i en allians för deras egna säkerhet. Även jag brukade ifrågasätta deras organisation och legitimtet. Nu har Ryssland spelat dom i händerna
Citera
2022-03-15, 20:00
Medlem
Citat:
Bra fråga, jag letar efter ett land som är nazistfritt och inte har en massa heilande politiker i sina partier. Jag kommer inte försvara eran fascism heller. Snart kan jag förhoppningsvis lämna.

Förhoppningsvis, dvs om ni inte skjuter mig vid gränsen.

Följt dig liten i tråden. Även om jag tycker annorlunda så är dina kommentarer mycket underhållande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du menar Ukrainska arméns omtänksamma och försiktiga operationer (video)(OBS GRAFISKT):
Ukrainian Military ballistic missile Tochka-U kills 23 people, amongst them 1 child in the city centre of Donetsk— earlier on today.
https://t.me/asbmil/651

Just nu går de i motattack genom att artilleribeskjuta civila bostäder i Kherson som ryssarna nu har kontrollen över.

Vi Putinanhängare kan ju inte bara visa allt elände ukrainarna ukrainarna ställer till med.
Vi måste på alla sätt stödja ditt arbete med att visa världen hur lögnaktig västvärldens videos är.

Vi måste med alla medel få alla att förstå att filmer, videos och vittnesmål är Photoshopat och förfalskat. Alla rörliga bilder och foton är ju dessutom från andra krig!

Du och jag och dina Komrades i tråden har tidigare gjort ett fantastiskt jobb med att visa att all information är lögn, ren o skär propaganda. Fortsätt med det! Jag kommer fortsättningsvis att ge sig fullt stöd i denna tråden, varenda inlägg kommer jag att hylla. Du är bäst!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryssarna fortsätter med sitt svineri och helt enkelt avrättar en äldre man med sin stridsvagn

https://streamable.com/xi0j2z
Ingen mynningsflamma ifrån stridsvagnen och den ser heller inte ut att röra sig något som att den avfyrar nåt.
Verkar som det kom ifrån annat håll eller luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in