2022-03-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Alla vet att Donbass problemet började efter kuppen. Nynazister från Ukraina startade alla problem. Nu får tyvärr det ukrainska folket betala priset av att låta idioter styra.

Finns inga oberoende källor. Bara i ditt huvud. Skillnaden på mig är att jag är medveten om att det ljugs från båda håll och försöker skaffa mig en bild själv. Du däremot har bestämt dig för att den ena sidan består av bara lögnare och den andra är "oberoende".

Inte konstigt du är så fel ute då. Du är dock inte ensam om det är någon tröst. Kryllar av likasinnade enfaldiga "analytiker" i denna tråd.

Då får du redovisa dina källor, problemen började med att sepparatister stödja av rysk militär motsatte sig styret i kiev och en folkomröstning som gav att en majoritet ville vara kvar i Ukraina utropade sin republik.
Läs på lite snälla du och rapa inte bara ut rysk propaganda.
Men uppenbarligen har du inte förmåga att ta till dig något annat.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Du har fel igen. Du har lärt dig att tro att USA och dess tjänare är hela världen. Köp en jordglob (kanske finns på Biltema) och se världen.
Tro på USA? Nä det gör jag inte, men om jag skulle vilja i ett land av USA, Ryssland, Nordkorea och Kina, så skulle jag välja USA. Vad skulle du välja? Tänk nu noga innan du svarar, för Jimmie har också ändrat sida!
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Eventuellt mer vapen från Sverige. Suck, reta upp Putin ännu mer.

https://sverigesradio.se/artikel/utrikesministern-kan-bli-fler-vapenleveranser-till-ukraina
Jag hoppas på sjömålsrobotar.
Citera
2022-03-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Blir lite fel av dig att kalla andra ensidiga när du inte är bättre själv och samtidigt menar att du söker information överallt. Har inte sett ett en enda inlägg där du kritiserar ryssland.

Kritiserar Ryssland där jag tycker de gjort fel. Enligt min bedömning så bär inte Ryssland huvudansvaret i denna konflikt. De kanske skulle kunna lösa detta diplomatiskt men jag är tveksam. Det är min åsikt efter att gått igenom information från båda sidor. Jag är ledsen om det inte faller dig i smaken.

Det blir mer och mer uppenbart att här handlar det inte bara om ett proxy-krig mellan Ryssland och USA, utan om ett ekonomiskt krig mellan USA och Kina där Ryssland bara är en bricka i spelet.

USA vill förlänga sitt världsherravälde men 40-50 år till, innan Kina oundvikligen tar över.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja tur pandemin är över så arbetet har tid att skriva här inne. Vänta bara tills imbiliden kommer på att pandemin är över och gör entré.

Precis, vi behöver lite possessiva framtidsutsikter.

F.ö. tror jag inte att det finns några ambitioner att inta Kiev, tvärtom. Däremot belägring och en del beskjutning.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
30 000 rubel i böter fick hon.

Oj tur att bötena inte indexreglerats. Hur många ören blir det?!
Citera
2022-03-15, 17:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Under 1930-talet brukade man i Finland slå ner och kasta såna som Tucker Carlson i bagaget och skjutsa dom över gränsen till Ryssland.
Haha, de berömda "skjutsningarna". Lapporörelsen — det antibolsjevistiska Finlands värn och vapen. Synd att gubbarna som frontade var förskräckligt försupna. Men det gick ju bra för Finland ändå i kampen mot kommunismen, till sist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Eventuellt mer vapen från Sverige. Suck, reta upp Putin ännu mer.

https://sverigesradio.se/artikel/utrikesministern-kan-bli-fler-vapenleveranser-till-ukraina

Tycker personligen det är bra att Sverige sätter ned foten och hjälper till.
Citera
Medlem
Hur länge ska ukrainarna låta dessa svin kaputulera? Eliminera dem alla!

https://twitter.com/666_mancer/status/1503768132275609605?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1503768132275609605%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1120926.27560
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
RU clowner meddelade nu att 1300 av 800 ukranska tanks är förstörda
Det verkar gå bra för ryssluffarna. Det måste vara därför dom bönat på sina bara knän att Kina ska hjälpa dom och skicka tanks
Citera
2022-03-15, 17:54
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Oj tur att bötena inte indexreglerats. Hur många ören blir det?!
2703 kronor, en hel massa ören. Det måste vara en stor summa i Ryssland.
Citera
2022-03-15, 17:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Något nytt om fredsförhandlingen?
Vi pratar om Nazi-Ryssland. Meningslöst att förhandla. Enbart ett totalt regimskifte i Ryssland kan förändra läget. Samt att hjärntvätten måste släppa på ryssarna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in