2022-03-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det var på tiden!

Michelin fick stänga flera fabriker i Frankrike när de sanktionerade Ryssland, googla vetja!
Så de skjuter sig själva i foten bara.
Citera
2022-03-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man köper guld istället för dollar som man hade gjort för att säkra sina rubel.

Vill du att jag ska förklara det mer?

Haha din jubelåsna, om man gör det så sänker man rubeln ännu mer.
Citera
2022-03-15, 15:23
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ryska styrkor har ockuperat ett sjukhus i Mariupol och har sedan i går hållit personal och patienter gisslan, skriver människorättsorganisationen Media Initiative for Human Rights.
Vittnen ska ha berättat för organisationen att de ryska styrkorna inte tillåter någon att lämna sjukhuset, och att de skjuter mot ukrainska soldater från sjukhusets fönster.
Ändå så har vi användare i denna tråd som försvarar dom ryska soldaterna.

Det finns inget som rättfärdar deras handlingar mot civila, oavsett om dom var lyckligt ovetande om att det skulle bli ett krig när dom skickades till Ukraina.

Skit ska ha skit!
Citera
2022-03-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Judiska makten stöder alla som slåss för deras agenda som nyttiga idioter eller som underentreprenörer. Därför används dessa Bandera-nazister från västra Ukraina i den sk Azovbataljonen för att etniskt rensa ryssar.

Ukraina är ett fejkland som skapades av juden Lenin. Innan fanns bara ryssar i östra och södra delarna. I västra delarna levde polacker, ungrare, slovaker och rumäner. Där utvecklades fejkspråket ukrainska av dessa folkgrupper.

Ukrainare som etniskkulturell grupp existerar inte. Detta skapades av judarna vid Sovjets sammanbrott 1991 med hjälp av västra Ukrainas Bandera-nazister.

Fan vad dom där judarna lyckas skapa både det ena och det andra som ni stör er på. Enastående folk på min ära som till och med får nazister att arbeta åt sig
Citera
2022-03-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Vilka har gått upp med 100%?
Pizza !
Citera
2022-03-15, 15:25
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Det skulle kännas mer trovärdigt om dom åtminstone kunde komma överens om ett temporärt eld upphör under tiden förhandlingarna pågår. Det skulle visa att båda sidor menar allvar.
Det är något Zelensky har poängterat under varje möte, ska dom komma överens så krävs det att det blir temporärt eld upphör under mötet.

Detta har Putin tidigare lovat inför deras förhandlingar, för att sedan skita i det.
Citera
2022-03-15, 15:25
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Känns ju hopplöst.
Jag är pro Ukraina utan tvekan men ingen av parterna kommer att hålla överenskommelser.
Situationen är maximalt infekterad.
Alltför infekterad för hållbara samtal.
Vi kan vänta oss åratal av kaos.

Håller med. Skadan är redan gjord.
Citera
2022-03-15, 15:26
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Nu försöker även Saudiarabien lämna petrodollar-systemet rapporterar Wall Street Journal.
"Saudiarabien för aktiva samtal med Peking om att prissätta delar av oljeförsäljningen till Kina i Yuan.

Samtalen med kina har pågått av och till i sex år men har accelererat på senaste tiden efter att Saudiarabien ledsnat på amerikanska säkerhetsgarantier.

Enligt tidningen är Saudiarabien ilskna över USA:s brist på stöd för interventionen i inbördeskriget i Jemen och Biden-administrationens försök att få till ett kärnenergiavtal med Iran.

Kina står för 25 procent av Saudiarabiens oljeexport och prissättning i yuan skulle vara ett hårt slag mot dollarns dominans på oljemarknaden. "

Ingen vågar nu lita på väst. Inte ens under WWII låste man centralbankskonton.
Citera
2022-03-15, 15:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Så tror jag också. Även om Ukraina inte går med i NATO så lär de ha en mycket djup relation till NATO och rusta upp sin militär mycket kraftigt tillsammans med NATO. Samt gå med i EU på sikt. Så Ukraina kommer vara lika tätt knutna till NATO som Sverige någonsin varit ändå.

Om man sen kan lösa Donbass- och Krimfrågan på ett sätt som alla (framför allt befolkningen) blir nöjda med så, gott så.
Första stycket: om det ändå vore så enkelt... Fortsatt upprustning är att be om trubbel, men precis som jag — kors i taket — kan förstå hur ryssarna ser på saken kan jag se hur Ukraina får resonera. Knivigt är det.
Jag tror nämligen inte att den ukrainska Nato-frågan är principiell ur rysk synpunkt, utan det handlar just om att man inte vill se någon upprustning. Tror att Ukraina får sköta sina kontakter med Nato/USA under bordet. Ett varningens finger för mer vapen till Ukraina efter kriget. EU, däremot — kan väl bli något av det på sikt.

Andra stycket: Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Nej, Ukraina kommer förbli demilitariserat tyvärr, det kommer ryssarna se till. Någon annan lösning som innebär upprustning igen är mindre sannolik.
Min tanke är att det här inte går att lösa med kort varsel, men man kan ju hoppas.
Citera
2022-03-15, 15:27
Medlem
Ryssland uppmanar FN:s säkerhetsråd att hålla en omröstning på onsdag om en potentiell humanitär lösning på kriget i Ukraina, skriver AFP.

Vad vill Putin nu då..?
Citera
2022-03-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Och nu har vi både Arbetet och antimedelklassen här.......underbart...dubbel idioti serverad från ett objektivt perspektiv som får till och med en blind att se rött
Ja tur pandemin är över så arbetet har tid att skriva här inne. Vänta bara tills imbiliden kommer på att pandemin är över och gör entré.
Citera
2022-03-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Knappast. Ryssarna ,genom Putin, har begått alla krigsbrott man kan begå i boken. Det blir Krigsförbrytartribunalen i Haag nästa om Putin , eller någon högt uppsatt General någonsin trampar på EU-mark.

Ditt resonemang om att det är sjukt att beslagta oligarkers fysiska tillgångar i lite bisarr, för att uttrycka sig milt. Det är inte bara Oligarker man är ute efter, utan även europeiska banksystem som Credit Suisse t.ex. som under många år har tvättat ryska oligarkers enorma inkomster som flyttats från Ryssland.

Vi har inte ens kommit halvvägs i den soppan, och det kommer att bli konsekvenser även för medhjälparna som har banker i väst. Det kan bli enorma beslagtagna summor.

Sedan tror jag att du inte satt dig i Ukrainas motståndsvilja mot den Ryska aggressionen riktigt. Det märks ju

Ryssarna genom Putin? Så du påstår att alla ryssar ska ställas till svars för något Putin gör? Jag förstår att man är ute efter dom som du säger, men tror inte ens du att det behöver bevisas i domstol. Istället för att man för upp en lista på personer man ska bestraffa för att dom är vän eller har varit med någon som krigar nu? Och även du måste väll inse att bevisa att alla dom personerna tvättat pengar under decennier kommer vara svårt, om inte omöjligt att bevisa. Sen så skrev jag inget om Ukrainas motståndsvilja. Det jag skrev va att det är bisarrt att heja på sin egen befolkning att börja beskjuta eller ge sig på militären under ett krig. Då är man ansvarig för att civila dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in