Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Så du bryr dig egentligen inte om att de flesta är övertygade om att jorden inte är platt? Du argumeterar men bryr dig inte om någon tror på dig? Du är helt ointresserad av att någon lyssnar på dig?
Det tror jag inte på. Du vill frälsa genom platthet och en följd av detta är att du måste övertyga om plattheten. Om du inte visar att ekvatorn är 6000 mil lång kommer ingen att ta dig på allvar. Vill du bli tagen på allvar har du bevisbördan.
Varför inte starta någon slags arbetsgrupp som tar på sig att mäta upp lite sträckor på jorden? 3600 personer som mäter en mil var. Det borde gå kan man tycka.
Nja, jag tror inte på frälsning för alla, det är inte naturligt. Det naturliga är att situationen förblir som den är men att de som söker kan finna. Det är därför jag är här. Att argumentera med dig är en nödvändighet för att fånga sökarnas uppmärksamhet, slutar jag att skriva uppstår uppmärksamheten någon annanstans.
Du drar återigen upp ekvatorn och om jag inte bevisar att den är 6000 mil så kan ingen ta mig på allvar, samtidigt som undviker att nämna att radien för ditt argument är ett antagande. Tycker du inte att det är märkligt hur du och flera av dina kamrater nu i gemensam ansträngning vill lägga över bevisbördan på mig för ditt påstående om att jorden är rund.
Jag
tror att jorden är platt, den ser platt ut. Jag vet inte om det finns midnattssol på Antarktis, jag vet inte om Antarktis är en kontinent som omger jorden, jag vet inte hur jorden ser ut, jag vet inte om rymden existerar men jag vet att det finns inga bevis för gängse modell där jorden är en rund boll som snurrar i vakuum. Det är inte min uppgift att motbevisa din tes. Det faktum att du tycker det förefaller tyda på att du faktiskt inte bryr dig hur, bara att jorden förblir en boll som snurrar i vakuum.
Människan är en troende varelse och livet är fullt av lögner som hon tror, det är ett helt naturligt livsvillkor för människan. Varje varelse i skapelsen exponeras dagligen med problem för sin överlevnad, människans problem är lögner, men skapelsen har gett människan rätt att bli fri från lögnerna.
Insikten om att jordens form är en av dessa lögner ger sökaren verktygen att inse hur människans värld till stor del består utav lögner. Lögnen är så stor och ofattbar att man inser att jorden och livet är en skapelse. En stor tomhet och uppgivenhet uppstår när i stort sett allt visar sig vara byggt på en lögn. Man föreställer sig utopier där det är fred på jorden som du uttryckte det, men faktum är att människans värld är byggd av och drivs av lögner. Livet börjar om på nytt och man vet inte vad man ska göra med det, däremot blir det gamla problemen obetydliga.
Eftersom alla dessa lögner som tex jordens form är noga med att avslöja sig själva skulle man kunna tror att det omvända gäller. Avsikten med lögnerna är att visa sökaren vägen, att det i själva verket är du och dina kamrater som driver frälsningen. Jag tror det.