2022-03-15, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hallå?

Alla oligarker tillgångar är frysta...

Tillgångar i väst (och de tillgångar som kan kopplas till oligarkerna) är frysta - inte de inom Ryssland eller i länder som Kina osv.
Citera
2022-03-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Ska man vara antisemit kan man väl åtminstone försöka vara det med lite finess.

Varken Poroshenko eller Yatsenjuk är judar. Jag hittar heller ingenting som säger att den nuvarande försvarsministern, Andriy Taran, skulle vara judisk.

Överlag tycker jag inte att det är anmärkningsvärt mycket judar i den ukrainska ledningen. Säkert är det viss överrepresentation. Judar utgör bara 0,4% av befolkningen (inte en promille som du påstår) men som en urban och välutbildad folkgrupp är judar i princip alltid överrepresenterade i den typen av ledarpositioner som vi pratar om här.

Jag läste en siffra på 40.000 judar i Ukraina. Du menar alltså att det finns 160.000 judar i landet. Taran är inte heller försvarsminister. Han slutade för ett halvår sedan. Den nye, Reznikov, ser judisk ut.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Skitsnack..ryssland har 15 stora raffinaderier och exporterar mängder med bensin..diesel och flygfotogen..

Det är tydligen Jet Fuel A-1 som Ryssland importerar och inte klarar av att ta fram själva. Läste i den citerade artikeln att Korean Air (som fortfarande flyger på Moskva) har fått information att det saknas A-1 på Moskas internationella flygplats, på grund av importstoppet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jet_fuel
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ukraina har gjort ett jättefint jobb sen de sparkade ut sin ryskägda förädaråsna 2014, trotts att ryssen har okuperat och dödat deras medborgare i donbass/krim i 8års tid

Och det ser vi resultatet av idag
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Vem är det du försöker godhetssignalera för? Dethär är flashback inte facebook.

Hon har ju rätt, St Petersburgtrollen är uppenbara och blir mördade om dom kritiserar Putler, men Serber, smånassar och bara hjärndöda övervintrade Svenska kommunister som sitter och håller på Putin, vad fan gör dom här?
Emigrera till Rostov redan idag, ingen gillar er.
Citera
2022-03-15, 09:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Min ståndpunkt borde vara tydlig vid det här lagret. Jag stödjer inte USAs kupp i Ukraina som skedde 2014. Jag stöttar inte någon invasion som USA har gjort de senaste 20 åren.

Ang den där kuppen så måste du ha blivit lurad. USA har inte genomfört någon kupp i Ukraina.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Går utmärkt sämre för dina ryska bröder 1500+ döda senaste dygnet 🌻🌻🌻🌻
Oj! Enl. Zelensky då, eller?

Recycling:

MilitaryLand.net
@Militarylandnet
📷 Azov published a new photos of destroyed Russian equipment in #Mariupol. We have seen most of them on March 7, just from different angle. Only the T-72B3 hasn't been seen yet I believe.
https://twitter.com/Militarylandnet/status/1503634236158488578?s=20&t=HgpVgMfJ52l36Ua6gowzcQ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Finns inga bevis på ngn statskupp 2014.

Däremot krim halvön är en statskupp av Ryssland.
Finns massor med bevis, Joe Biden, Hinter bidens kopplingar.

Men det mest slående är telefonsamtalet mellan Victoria Nuland och Geoffrey Pyatt

https://youtu.be/L2XNN0Yt6D8
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det skulle ta 2-4 dygn att frakta soldater och tung utrustning med tåg från Kina till Ukraina.

Så Kina skulle skicka soldater? Då är WWIII ett faktum.

Att skicka stridsvagnar och robotar i så stora mängder som krävs på tåg lär behöva ganska stor logistik och kommer att vara väldigt synligt via satellit. Sen kan man undra om utbildning på vapensystemen.

Så det kommer att finnas gott om tid för motaktioner. T ex att leverera motsvarande vapen från NATO. Betydligt kortare väg.
För att inte tala om sanktioner mot Kina.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det finns några få svenskar här, från extremvänstern, som stödjer Ryssland men dom flesta är betalda rysstroll som tillåts hålla på med sitt spammande.

I nån tråd för några år sen krävdes det att man varit reggad tre(?) år och gjort minst 200(?) inlägg för att kommentera. Kanske läge för nåt liknande.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2022-03-15 kl. 10:08.
Citera
2022-03-15, 09:23
Bannlyst
Jag säger operationen går som planerat. Ukraina måste avväpnaZ.
Citera
2022-03-15, 09:23
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Jag känner mig rätt vilsen faktamässigt i hela det här kriget. Extremt svårt att få fram tillförlitliga fakta. USA spyr ur sig alla möjliga anklagelser och Ryssland lika så.
Det enda som känns säkert är att folk lider något otroligt. Kraven Ryssland nu ställer enligt Aftonhoran är att Ukraina skriver under ett avtal att de kommer vara ett neutralt land samt att utbrytarregionerna ska förklaras rysska.
Någon mer än jag som känner att ta för fan bara dealen så mer folk inte dör i drivor. Putin är nog ändå så jävla körd efter det här så han blir nog inte långlivad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in