2022-03-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Stängd till nästa vecka men lär fortsätta hålla stängt. Blir förvånad om dom vågar öppna innan jul. Kommer bli ett blodbad när den öppnar.

Jag tror att oligarkerna kommer bli ännu rikare.

När börsen öppnar så kommer kurserna störtdyka men oligarkerna sitter ju med pengar - de är inte så dumma att de bara sitter med aktier.

De kan alltså köpa billigt - i princip köpa upp alla bolag sinsemellan och sen kommer ryska staten (de har givetvis fått information om detta innan) med ett superduper-stödpaket för att "rädda" ekonomin och kurserna återgår mot det normala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Min ståndpunkt borde vara tydlig vid det här lagret. Jag stödjer inte USAs kupp i Ukraina som skedde 2014. Jag stöttar inte någon invasion som USA har gjort de senaste 20 åren.
Finns inga bevis på ngn statskupp 2014.

Däremot krim halvön är en statskupp av Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Inte nog med detta så verkar det som att Ryssland börjar få slut på bränsle till flyget.

https://aviationsourcenews.com/news/ukraine-crisis-moscow-sheremetyevo-international-airport-suffers-fuel-shortages/

Hur kan en så stor oljenation som Ryssland inte ens klara av att tillverka flygbränsle. De enda ryssen klarar av är att sälja oförädlade naturresurser. Allting annat verkar vara för svårt.

Min gissning är att ryssen bluffar om alla dessa araber och negrer. Det kommer massvis med västerländska frivilliga till Ukraina för att kriga mot ryssen och i desperation låtsas ryssen att det finns massor med folk som vill kriga för Ryssland. Det är möjligt att det flygs in ett 20-tal negrer och ett hundratal syrier som filmas och används i den ryska propagandan. Mer än så lär det inte bli.
Skitsnack..ryssland har 15 stora raffinaderier och exporterar mängder med bensin..diesel och flygfotogen..
Citera
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag delar inte din uppfattning om att det skulle vara vänstern som stödjer Putin. Det är väl snarare på högerkanten stödet för Putin är utbrett.

Håller med. Men dessutom tror jag att stödet till Putin avser gälla på båda sidorna.
Citera
2022-03-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

När börsen öppnar så kommer kurserna störtdyka men oligarkerna sitter ju med pengar - de är inte så dumma att de bara sitter med aktier.

De kan alltså köpa billigt - i princip köpa upp alla bolag sinsemellan och sen kommer ryska staten (de har givetvis fått information om detta innan) med ett superduper-stödpaket för att "rädda" ekonomin och kurserna återgår mot det normala.
Hallå?

Alla oligarker tillgångar är frysta...
Citera
2022-03-15, 09:18
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är det någon som har koll på hur mycket som återstår av ukrainsk MIC efter natten och hur det gått för de kvarvarande utländska frivilliga som häckat i Kiev?

Går utmärkt sämre för dina ryska bröder 1500+ döda senaste dygnet 🌻🌻🌻🌻
Citera
2022-03-15, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Därför att bögryssen bombar civila mål från luften har du missat det är du blind och döv.

Det finns inga civila mål!

Bara collateral damage på grund av krypskyttar som finns i bostadshus och militäranläggningar i bostadsområden.
Citera
2022-03-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
yep 100% sant, Putin swisha mig 200 kronor idag.
Var glad att du fick det i kronor och inte i rubel.
Citera
2022-03-15, 09:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hallå?

Alla oligarker tillgångar är frysta...
Jepp, och Putin och folket jublar!

De enda som hade en sportslig att bilda en kraftfull opinion mot Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ja det är fantastiskt alla de övriga länderna som blev självständiga efter murens fall.
Har ju kunnat kammat till sig och bli normala.
Men inte missfostret Ukraina.

Ukraina har gjort ett jättefint jobb sen de sparkade ut sin ryskägda förädaråsna 2014, trotts att ryssen har okuperat och dödat deras medborgare i donbass/krim i 8års tid
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

Det finns inte tillräckligt med pengar i Ryssland för det.
Ingen är redo att låna ut dom summor som krävs för att rädda Ryssland i nuläget. Så även om viljan finns det skulle det ta år att få ordning på det.
På sikt har du rätt men kommer ta galet lång tid. Men den som har kapital kan alltid tjäna pengar. Men i nuläget kommer typ all västerländsk valuta försvinna ur landet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jävligt smart!

Om de är så tuffa, varför behöver de vapen?

Om de är så tuffa, varför behöver de vara fler än en enda soldat?

Lägg ner. Det den ukrainske juden som bönar och ber om flygunderstöd inte ryssen som har tagit sina förluster som en tuffing han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in