2022-03-15, 09:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Minst fem lik på bilderna vad jag kan se. Kolla på bilden när DPR trampar på Ukrainska flaggan t.ex. Dom har tagit över området.

Då ser du mer än jag. Safari uppger för mig att det inte går att nå servern, och så visas nämnda bild.
Citera
2022-03-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du är ju helt väck.

Ryssarna uppfann och skickade den första satelliten ut i rymden.
Även idag är ryssarna ledande i olika militärteknologi i världen, bland annat hypersonic weapons.

Bara faktumet att man har lyckats bygga upp en stormakt från kaoset till Ryssland idag, genom ekonomiska och politiska drag är sinnessjukt.

Även om man ogillar Ryssland å ryssarna kan man inte neka detta.

Ja det var ju exakt det jag sa.

De enda exempel på utveckling som Ryssland klarar av är just militärteknologi. Av den enkla anledningen att det enda som rör sig i huvudet på diktatorer är just att kriga för att utvidga sitt imperium.
Det var detta som fällde den senaste versionen av det Ryska Imperiet d v s Sovjet.

Det intressanta är att Reagan använde just deras fanatiska krigstänkande emot dem.
Han knäckte Sovjet genom att få dem själva att konsumera alla pengar på just militärtekologi.

Samma sak upprepas nu när Ryssland nu redan efter några veckor återigen är bankrutt

Och som du själv säger, så har Ryssland ALDRIG klarat att skapa riktiga produktiva företag.
Militärteknologi räknas inte dit.
Citera
2022-03-15, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ok sweetie pie. Jag hoppas du får känslorna i schack och att du får en underbar dag.

Mina känslor kommer explodera den dagen jag läser att Putin ”omkommit i en olycka”.. 👍 men än så länge håller jag känslorna i schack.. Allt inköpt för denna fest som snart kommer hållas🥳
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Angående ifall Kina går in med stöd till Ryssland. Ekonomiskt stöd kommer ganska snabbt fram, men kan också bli fråga om ganska stora belopp.

Angående militär utrustning. Det är ändå ganska långt mellan Ryssland och Kina. Det lär ta sin tid att frakta fram materialet när det är fråga om tung utrustning som stridsvagnar, flygplan, artilleri.

Hela tiden vet världen exakt var denna transport befinner sig.

Iallafall, skulle Kina aktivt militärt gå in i kriget eskalerar det ganska rejält och hela världsekonomin kommer att kollapsa med störda produktionslinjer i princip vartenda land i hela världen samtidigt.

Allting är rent vansinne, även nuvarande Ukraina-kriget.

Kina kommer nog inte stödja Ryssland vad det verkar mer än vad som sker redan. USA gick ut igår och varnade Kina att minsta lilla kommer resultera i samma sanktioner som Ryssland nu får smaka på. Kineserna är inga idiot de vet vart pengarna kommer ifrån och det är inte Ryssland.
Citera
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Putin blir allt mer trängd in i sitt lilla hörn, ingenting går som den lilla mannen tänkt sig.. och desto farligare blir han.
Alla människor som pratar med en reporter blir gripna, även de som pratar fint om Putin, 0% yttrandefrihet 👏..
Sen tänker jag på alla som kämpar på med gott mod härinne för att försöka övertyga alla om vilken hjälte Putin är… 🤔Vilka är ni egentligen? Har svårt att förstå hur man kan vilja andra oskyldiga människor så illa, att man tycker att det är helt ok att mörda kvinnor och barn som försöker fly, kvinnor som ligger för att få det vackraste i livet snart i sina armar, men som tyvärr aldrig fick känna den känslan pga Putin.. hur pensionärer är på väg hem i sin bil men som aldrig kommer hem då en stridsvagn beslutar sig för att spränga dom.. Ni rättfärdigar detta till att ”kom ihåg 1321 då”…. Ja man kan hitta mycket att skylla på , och då kanske vi borde utplåna hela jordklotet, men det kanske snart Putin den jävla galningen gör så då är ert problem ur världen… hoppas att ni även då håller in i det sista på er lille man där borta i Russssia… Den lilla galningen som inte längre vet vad han ska göra, sitter och skakar i ett hörn, avskedar folk från höger till vänster.. sååå bestämd över att detta inte får misslyckas, med vilka medel som helst.. Kräks över er som hyllar Putin, och undrar återigen, vem är ni egentligen? 🤮🤮

Vem är det du försöker godhetssignalera för? Dethär är flashback inte facebook.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Putin blir allt mer trängd in i sitt lilla hörn, ingenting går som den lilla mannen tänkt sig.. och desto farligare blir han.
Alla människor som pratar med en reporter blir gripna, även de som pratar fint om Putin, 0% yttrandefrihet 👏..
Sen tänker jag på alla som kämpar på med gott mod härinne för att försöka övertyga alla om vilken hjälte Putin är… 🤔Vilka är ni egentligen? Har svårt att förstå hur man kan vilja andra oskyldiga människor så illa, att man tycker att det är helt ok att mörda kvinnor och barn som försöker fly, kvinnor som ligger för att få det vackraste i livet snart i sina armar, men som tyvärr aldrig fick känna den känslan pga Putin.. hur pensionärer är på väg hem i sin bil men som aldrig kommer hem då en stridsvagn beslutar sig för att spränga dom.. Ni rättfärdigar detta till att ”kom ihåg 1321 då”…. Ja man kan hitta mycket att skylla på , och då kanske vi borde utplåna hela jordklotet, men det kanske snart Putin den jävla galningen gör så då är ert problem ur världen… hoppas att ni även då håller in i det sista på er lille man där borta i Russssia… Den lilla galningen som inte längre vet vad han ska göra, sitter och skakar i ett hörn, avskedar folk från höger till vänster.. sååå bestämd över att detta inte får misslyckas, med vilka medel som helst.. Kräks över er som hyllar Putin, och undrar återigen, vem är ni egentligen? 🤮🤮

Det finns några få svenskar här, från extremvänstern, som stödjer Ryssland men dom flesta är betalda rysstroll som tillåts hålla på med sitt spammande.
Citera
2022-03-15, 09:06
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är Moskvabörsen öppen nu då?

Den kommer att vara stängd till och med i vart fall den 18 mars. Skulle nog misstänka att den inte öppnar den 21 mars heller…

https://www.wsj.com/livecoverage/russia-ukraine-latest-news-2022-03-11/card/moscow-s-stock-market-to-remain-frozen-for-third-week-qs4wmdAvrbLcsoHoPway

Tänk när den väl öppnar, vilken fruktansvärd krasch det kommer bli. 😆

Edit- länk
Citera
2022-03-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Vem är det du försöker godhetssignalera för? Dethär är flashback inte facebook.

Va?!! Ååh tur du sa det så att jag vet🤕
Och det här är inte Ryssland, så jag skriver vad jag vill👏
Citera
2022-03-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Kina kommer nog inte stödja Ryssland vad det verkar mer än vad som sker redan. USA gick ut igår och varnade Kina att minsta lilla kommer resultera i samma sanktioner som Ryssland nu får smaka på. Kineserna är inga idiot de vet vart pengarna kommer ifrån och det är inte Ryssland.

Fast mycket handlar nu om att vrida definitionerna så att neutralitet = stöd.
Det kommer få allt mer genomslag i diplomatin.
Citera
2022-03-15, 09:09
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det spelar ingen roll att Dugin inte hade inflytande under 1990-talet, det som spelar roll är att han fick inflytande. Det är som att säga "det spelar ingen roll att Hitler skrev att han skulle ta över världen många år innan han försökte, vi skulle struntat i det så länge som möjligt!".
Det är inget bevis utan ett påstående om att Ryssland per automatik efter sovjetkollapsen var determinerad att återigen bli en aggressiv stormakt, ungefär som att alla afrikanska länder av naturlag är bundna till fattigdom, predestinationslära med rasistiska förtecken.
Klart som korvspad att hökarna använder väst ambitioner för ekonomiskt herravälde som intäkt för att Ryssland är hotat, på samma sätt som Hitler använde sig av den ekonomiska kollapsen för att lägga skulden på demokratiska länder och utvalda etniska grupper.

Du resonerar som Putin, "Ukraina kommer alltid vara ett hot, vi måste slå ut deras militära förmåga nu innan det är försent"

Grundorsaken till kriget är nationalism, upplevd kränkthet och ekonomiska svårigheter, det har alltid chauvinister spelat på, precis som du gör här med stint hat.
Citera
2022-03-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
En gissning har varit att det finns producenter med överkapacitet kvar som kan öka sin produktion.

Läs, ett stort land på arabiska halvön.

Samt Venezuela och troligen också Iran om USA glider lite med sanktionera
Citera
2022-03-15, 09:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Om ukrainska soldaterna är så tuffa varför vill de ha flygunderstöd?

Jävligt smart!

Om de är så tuffa, varför behöver de vapen?

Om de är så tuffa, varför behöver de vara fler än en enda soldat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in