2022-03-15, 01:04
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Listan på dom saker som Putin efterfrågat efter från Kina.

- Luftvärnsrobotar.
- Drönare.
- Underrättelseutrustning.
- Pansarfordon.
- Fordon för logistik och understöd.

CNN uppger dessutom att färdigpackade soldatmåltider finns på den ryska önskelistan.

Putin har inte ens tillräckligt med måltider för soldaterna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dn8Mdj/uppgifter-rysslands-onskelista-om-vapen-till-kina

Nej, det betyder inte alls att han inte har tillräckligt med mat till soldaterna. Det innebär bara att han inte har tillräckligt med MREs vilket är en stor skillnad. MREs gör en armé mer mobil.

Varför sprider du desinformation för?
Citera
2022-03-15, 01:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Mariupol håller tillbaka Röda Armén fortfarande. Stora förluster för ryssarna så det börjar nog kännas nu.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503503831505813504

Jag bara inte fatta att den stan håller ut fortfarande...
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej, men tänk själv.

Jag svarade på vad ryssarna kan tänkas ha för plan.

Och då svarar jag att jag tror de kommer bomba och jävlas hela sommaren och fram till hösten. Sedan kommer de pressa fram någon uppgörelse med Kiev och deklarera sin "operation" som färdig.

Sedan kan de dra sig tillbaka och titulera sig som segrare, med ny policy i Ukraina som inte tillåter NATO-medlemskap, men kanske öppnare handel med EU.

Det är du som är enkelspårig och dogmatisk. Alla här kan läsa dina inlägg och mina, det är du som gör dig själv till åtlöje som väldigt ytlig intellektuellt.

Och så lägger du till ungefär att Putin pratar sanning och att andra är enkelspåriga.

Krydda det med uttalanden om att någon har 80- i IQ och vi har ett retoriskt mästerverk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du tycker det är balans i uttrycket att Putin har rätt, för han har alltid varit korrekt?

Sådant är bara postulerande.

Och om jag har skrivit ordet mörda på det sättet i ett svar till dig, då kan du visa mig det, eller så får vi konstatera att det du skrivet är falskt.

Att ta reda på vad som är SANT och FALSKT ligger dig ju varmt om hjärtat som du skriver.

Hur avgör du när Ryssland ljuger och när de inte gör det? Du vet, de gav information officiellt som går att tyda som att de inte alls skulle invadera, men ändå gjorde de det.
Det jag menar, kusinen från landet, det är att om Putin säger att "detta är en operation för att rensa ut militära installationer och nazistiska element" så är det väldigt enkelt för Putin att efter sommaren deklarera att "det har vi gjort nu", men du är tydligen så jävla klen i huvudet att du inte fattar det.

Du har säkert inte ens lyssnat på hans tal som föranlede saken.

Men vet du vad, du får bara fortsätta med ditt känslomässigt styrda tänkande; det kommer ta dig långt
Citera
2022-03-15, 01:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ukrainas president tackar tjejen på nyheterna för att hon vågar säga sin mening. Han varnar ryssarna för att de kommer att bli ett nytt Nord-Korea.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503519576537153539
Citera
2022-03-15, 01:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Listan på dom saker som Putin efterfrågat efter från Kina.
- Luftvärnsrobotar.
- Drönare.
- Underrättelseutrustning.
- Pansarfordon.
- Fordon för logistik och understöd.
CNN uppger dessutom att färdigpackade soldatmåltider finns på den ryska önskelistan.
Putin har inte ens tillräckligt med måltider för soldaterna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dn8Mdj/uppgifter-rysslands-onskelista-om-vapen-till-kina

Ja vilken sopa han är. Hans image av en stark ledare och karlakarl kommer raseras snabbt. En misslyckad halvfigur som andra länder skrattar åt.
Citera
2022-03-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag bara inte fatta att den stan håller ut fortfarande...

Det är de den inte gör, finns lite nazis kvar som gömmer sig i bostadskomplex och försöker överleva. Staden är rensad inom 24h.
Citera
2022-03-15, 01:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fast det är ju nutida svenskar som tror blint på tidningar och TV:n? Jag tror folk tänkte lite mer själva på 50-talet. De var ju inte så förvirrade och förvridna av hormonstörande ämnen på den tiden heller.

Det gjorde de inte - skillnaden är att de hade inte tillgång till nutida media.

Men det fanns gott om tokigheter redan då.

Vad nätet har visat är att vi människor inte är så intelligenta som vi tror, om det inte fanns nog med bevis sedan tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Från 3/3:

Dags för avstämning i morgon.
Tror du städerna faller i natt?
Självklart!
Citera
Bannlyst
Kan vi inte köra Top 10 på Country så ser vi vad folket eg. tycker?
Citera
2022-03-15, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej, nej nej. Helt fel analys.

Det är ingen som håller på att vakna. Det här är svenskar och vanliga människor som sitter hemma och efter typ 15 år av propaganda instinktivt lystrar till alla nyheter som pekar ut ryssar som förövare.

Och detta eftersom deras inre strategier är lagade på det sättet. De klarar inte av att se ryssarna på något annat sätt än förövare.

Alltså, jag själv jobbar väldigt mycket med psykologi och jag förstår att det krävs väldigt mycket arbete, genom flera år, för att regelmässigt kunna se sig själv utifrån och så kunna bedömma sina egna åsikter. Det är fan tufft och kräver mycket av en människa.

Svenskarna i gemen är lätt-groomade offer, precis som vi sett tidigare i historien.

Jag kan säga att här i Norge så ser vi på NRK diskussioner om att vi bara ser "en del av saken" och det är samma sak när jag ser på dansk media. Man prövar nyansera det hela.

Det är inte så enkelt som att ryssarna är jävulen och ukrainarna är the good guys. Det är faktiskt inte så enkelt.

Men tydligen så är gemene svensk så väldigt enkel att när en stor kris sker, så blir man känslomässigt påverkad. Och när man blir känslomässigt påverkad så minskar förmågan till abstraktion, kalla det mentalisering. Det är då enklare att säga att någon är ond och god, än att se att någon är dålig och någon har fan inte varit helt bra.

Men som helhet är det jävligt trist och sorgligt just för att detta berättar för mig vilket öde som Sverige kommer att ha. Det är inget snack om det och jag har haft rätt sedan år 2000.

Det finns inga lösningar på sveriges problem.

Jag förstår hur du menar och du har säkert rätt. Men utan tvekan så gör alternativ rapportering så att människor får upp ögonen för vad som egentligen händer. De ryskhatande tomtarna i tråden är hjärntvättade alt betalda men det finns öppetsinnat folk från hela världen som tar till sig alternativ rapportering. Det ser man ju på kommentarerna på just den där kanal med rapportering från fronten, folk skriver från alla världens hörn och tackar för att de äntligen blir visade sanningen som väst inte rapporterat om. Och det är ett steg i rätt riktning.

Och att Macron mfl förnekar det folkmord på rysktalande som pågått sedan 2014, gör det bara ännu mer synligt att väst egentligen bara vill gadda ihop sig mot Ryssland. Ryssland is the bad guy punkt slut. Skamligt utav dessa sk politiker, men så vet vi att det nog inte finns en enda politiker som inte är korrupt. Rysslands styre har utan tvekan många fel (och det har andra nationer med) men här gör de rätt som räddar sina egna i Donbass-området. Skillnaden nu är att Ukraina gör sig själv till ett stort jäkla offer, med mentaliteten om att de skulle vara några hjältar.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-03-15 kl. 01:19.
Citera
2022-03-15, 01:10
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ukrainas president tackar tjejen på nyheterna för att hon vågar säga sin mening. Han varnar ryssarna för att de kommer att bli ett nytt Nord-Korea.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503519576537153539

Jag tror nog att Zelenskyy ska vara tyst gällande vad Ryssland kommer bli, han borde oroa sig för sitt egna land som kommer knappt existera när ryssen är klar med det. Skulle inte han vara ute och strida med sina soldater btw, han behövde inte en "ride" han behövde ju ammo. Istället sitter han och shitpostar på twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in