2022-03-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vad ylar du om din korkade ryssofob. Hjärntvätten sitter djupt hos korkade får hör jag. Märks att ni blir sura och börjar svettas lite nu när folk får se vad som verkligen händer.

Ryssland kommer att vinna kriget och då kommer ni att sitta och gråtrunka i era källare.

Konvoj med 37st slaktade ryska fordon.
https://www.youtube.com/watch?v=NspPbii4J5o&t=1s
Citera
2022-03-15, 00:16
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Hur menar du? Referenser fakta såklart

Ja exakt det jag säger inte första gången ryssen får för sig bomba DNP och LPR skett flertal ggr. Är gammal hederlig rysk tradition sedan 1939 att bomba sina egna för opionens skull den gången fick vi finska Vinterkriget. Sedan har vi hyreshus bombningarna i Moskva 1999 som ryska underrättelse tjänsten stod för.
Citera
2022-03-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Såfort de går dåligt för ryssarna så gottas dom här över varje död ryss, såfort dera världsbild skakas om lite då börjar dom gapa om civila.
Dom länkar ju samma film på samma konvoj och har gjort det i två veckor nu. Dom är ett jävla skämt.

Och när man kommer med ständigt fräscha klipp på vaporiserade Ukrainare då börjar dom gråta och vill få en blockerad. Patetiska!
Citera
2022-03-15, 00:17
Medlem
Massmedias avatar
https://youtu.be/RgZ36-gBAFo

Ett intressant inslag med en höjdare inom amerikanska militären, som säger att om inte krigslyckan vänder för Putin inom 10 dagar, så kommer han börja förlora detta krig.

Rysslans har folk, materiel och ammunition för ca 10 dagar till i den omfattning som nu pågår.

Och sanktionerna biter som tusan, läste någon annanstans att Ryssland kan förvänts defaulta (förklaras bankrutt) nu på onsdag, då de missar att betala ränta på lån.
Senast redigerad av Massmedia 2022-03-15 kl. 00:20.
Citera
2022-03-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I facit finns faktiskt en stark offensiv mot Kharkiv dag1.
Jag har följt staden och 72a bataljonen noga sedan start, och där har varit ett konstant hårt hamrande sedan slutet av dag1.

Men jag tror allt kom av sig, då det allra första Putin skickade in var Tiger, BMT och annat lätt pansar - Troligtvis i en propagandafantasi att motståndet skulle vara minimalt, och att mest flaggor & jubel skulle råda.
Detta slogs ju brutalt snabbt ner, och tonen sattes härmed genom hela den samlade ryska uppladdningen som fanns vid gränserna.

Jag tror att alla lättpansar-styrkor som rullades in blev avskurna och isolerade, och lämnade att själva agera efter eget tycke.
Inkl hela den långa Konvojen.
Ett par mindre försök mot Kiev skedde ju även dag 2 och 3, och dessa slogs till stoft redan ute på ringlederna.

Sen har det fortsatt så här trögt och saktfärdigt, ända tills man nu förra veckan började låsa fast sina styrkor vid yttre linjer och ställa upp artilleri bakom som dundrar över civila mål.
Tjernobyl, verkar egentligen vara det enda målet som kunde tas enligt ursprungsplan.

Att sätta in markstridsstyrkor som skall agera mot civilbefolkning är verkligen as-långt bort, då man varken har luftherravälde eller slagit ner några större ukrainska mål.
Glöm afrikanerna, är mitt tips.

Fundera hellre på biovapen, och ww3 istället.
Detta är nämligen mer troligt, än något annat just nu.

Tror heller inte det blir några afrikaner mer hypotetiskt, finns det någon sida där man kan följa de olika bataljonerna?

Såg för övrigt att det är Nlaw och inte Javelin som man har slagit ut de mesta av ryssarnas pansar med.
Citera
2022-03-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
https://youtu.be/RgZ36-gBAFo

Ett intressant inslag med en höjdare inom amerikanska militären, som säger att om inte krigslyckan vänder för Putin inom 10 dagar, så kommer han börja förlora detts krig.

Rysslans har folk, materiel och ammunition för ca 10 dagar till i den omfattning som nu pågår.

Och sanktionerna biter som tusan, läste någon annanstans att Ryssland kan förvänts defaulta (förklaras bankrutt) nu på onsdag, då de missar att betala ränta på lån.
Vänta nu, det var ju förra söndagen som var sista dagen? Har de förlängt den med 18 dagar nu? Ryssarna måste ha kraftsamlat.
Citera
2022-03-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hoppsan. Det har föresvävat mig att risken för en false flag-operation avsedd att dra in Nato är överhängande. Tror tom. att jag tjatat om det i omgångar. Ukraina verkar så extremt inställt från första början på att få med Nato, EU eller i alla fall USA i öppet krig mot Ryssland... Har det varit planen hela tiden, eller vad är det frågan om? Och så, nu igen — Balkan. Vi var några som diskuterade för ett par dagar sedan att det känns som något är på G på Balkan, och att det skulle kunna smälla där med.

De ger sig inte i sina försök att få Nato/USA att konfrontera Ryssland militärt. Trots att de får nej gång på gång på sina propåer. Tror tyvärr de kommer lyckas till slut om inte något oförutsett händer som gör att kriget avslutas.

Eller

Ryssland verkar bli mer risktagande i sina flygattacker(gårdagens attack på en Natobas). De har så här pass sent, otroligt nog, börjat reagera på västländernas vapenleveranser vilket betyder att det är något de känner försvårar ganska mycket för dem på slagfältet och något de måste stoppa.
Ett mindre misstag från deras sida så är det man fruktat för ett faktum
Citera
2022-03-15, 00:21
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
fint, bara att filmen är 14 dagar gammal
Låg det snö för 14 dagar sedan?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
OMG en till.
Vart i min kommentar skrev jag att det var Ukraina?
Jag skrev att det var klusterbomb, inget annat och filmen jag såg visar samma skadebild som vid klusterbomber. Hus, vägar, är i allmänhet väldigt lite skadade om ens skadade alls.. Bilar får splitterskador och likaså människor som befinner sig i närheten skadas eller dör av splitter.
Shit vad defensiv asså.

Eller fylla.

Men det har du rätt i.

Så då menar du att det kan vara vem som helst som har åsamkat denna skada?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Förvillad rysk vagn:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1503488791075594249?t=hKY43IHQreeYjmaS2njpGw&s=19
Verkar vara en ryss som filmar. Tanksen verkar tro att den rpg som tog det utbrända vraket finns i huset. Men gillar den förvillande beskrivningen
Citera
2022-03-15, 00:22
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Tror heller inte det blir några afrikaner mer hypotetiskt, finns det någon sida där man kan följa de olika bataljonerna?

Såg för övrigt att det är Nlaw och inte Javelin som man har slagit ut de mesta av ryssarnas pansar med.

Afrikaner och Mellanöstern patrask som skjuter automateld med höften mot organiserade ukrainska trupper hade varit rätt underhållande att se
Citera
2022-03-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Oj, spännande.

Var är du stationerad?

Fråga dem om hur det går i kriget.

Inte ser du mig klaga på erat jäkla Zelensky vurmande dag ut och in men börjar gråta så fort man nämner något om att ryssen avancerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in