Citat:
Ursprungligen postat av
ElongatedMuskrat
Ja, jag kände också att något var märkligt med denna tråd. Tack för att du satte fingret på det

Enda märkliga med denna tråd är att alla verkar älska att gnälla på censur och vinklade nyheter i Ryssland.
Vem fan tror eller förväntar sig något annat om det landet?
Tror få av dessa som fått ett nyfunnet intresse av pressfrihet skulle lyfta ett finger för att försvara pressfrihet i Sverige. Tror det också har gått dessa individer spårlöst förbi att vi här i väst bara ligger en hårsmån ifrån att förlora både pressfrihet och den grundlagsskyddade yttrandefriheten.
Vi är på väg att bli lika totalitära som Ryssland eller Kina.
Den världen ligger och väntar på andra sidan den ekonomiska depressionen. Inte ens en generation bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
OrangePick
Vi har betydligt mindre censur än både Kina och Ryssland, men du är självklart helt medveten om det. Sluta tramsa
Vad är trams?
I Ryssland vet alla att stadsmedia ljuger. De visste det på sovjettiden och de vet det nu.
I Sverige år 2022 finns det sengångare som faktiskt tror att DN och SVT ger dig sanningsenlig och opartisk information. DN / SVT blandar bara lite sanning i sina lögner så att medicinen går ner lättare. Det är allt. Det verkar som om du är en av dom som sväljer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Jag är emot censuren av RT, även om jag avskyr Putin febrilt. Låt Putin censurera, inte vi.
Bra. Du är en av de vettiga russofoberna då.

High five!