2022-03-14, 19:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
En fråga…
Vad gör Nato om ryska raketer börjar träffa Natos territorium?

Man följer upprättade protokoll.
Det blir ett direkt militärt svar från Nato.
Troligt är att man skickar en begäran till Zelensky om att få komma in, vilket högst sannolikt kommer godkännas.
12-24h väntetid handläggning, då konflikt pågår och man inte vill bli angripna av ukrainska styrkor.
Sen då går in i Ukraina och först angriper källan projektilerna kommer ifrån.

Inom 2-4 dagar har vi sedan ett fullt utvecklat krig mellan Nato och Ryssland som i huvudsak kommer utspelas på rysk mark, samt ukrainsk mark.
Samt med en del inslag på europeisk mark (baltländerna) ryska taktiska anfall med långdistansrobotar mot Nato-baser i närheten av Ukrainsk gräns.

Kreml = en grushög inom två veckor.
Citera
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför menar "experter" att västvärlden snart inte har något annat val än att ingripa och därmed starta tredje världskriget? Har jag missat något?

Estland stöder nu flygförbudzon enligt AB.
Första Natolandet som vill skjuta ner Pruttins flyg
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det är inte svårt, när Sovjet kollapsade, ekonomin sjönk till botten, männen söp ihjäl sig, den militära förmågan krympte stort, när forna ockuperade länder blivit fria fanns inga incitament att ha kvar Nato, hotet var borta. Trots detta valde väst eller skall jag säga tog chansen med att införliva Östeuropa, det har varit lönsamt att ha en bakgård med lägre löner så att fabrikerna kan spotta ur sig profit till företagen…i väst.

Hotet var uppenbarligen inte borta vilket vi de facto ser idag. Jag orkar inte höra ert jävla gnäll, stick tillbaka till Ryssland.
Citera
2022-03-14, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Offra 100 000 för vad? Hela ditt inlägg är totalt osammanhängande.

Typiskt lågbegåvade att inte förstå.

ett land i NATO ska nu hjälpa till med No fly zone är du med så långt? Till vilken nytta? För att rädda några få civila ukrainare? Vad står på spel? Hur många miljoner tror du kommer dö om det blir världskrig?

Vad har man att vinna på att hjälpa ukraina? Och vad har man att förlora? Känns som jag och biden är dom enda som förstår detta. Helt sjukt
Citera
2022-03-14, 19:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Lite kul med tanke på vilket flygvapen de själva besitter.

HÖR OCH HÄPNA!!!

Estonian Air Force

Mm, skitkul.

Hör och häpna.

Estland har NATO:s flyg och luftförsvar i ryggen, inkluderat vad USA kan bidra med.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Man följer upprättade protokoll.
Det blir ett direkt militärt svar från Nato.
Troligt är att man skickar en begäran till Zelensky om att få komma in, vilket högst sannolikt kommer godkännas.
12-24h väntetid handläggning, då konflikt pågår och man inte vill bli angripna av ukrainska styrkor.
Sen då går in i Ukraina och först angriper källan projektilerna kommer ifrån.

Inom 2-4 dagar har vi sedan ett fullt utvecklat krig mellan Nato och Ryssland som i huvudsak kommer utspelas på rysk mark, samt ukrainsk mark.
Samt med en del inslag på europeisk mark (baltländerna) ryska taktiska anfall med långdistansrobotar mot Nato-baser i närheten av Ukrainsk gräns.

Kreml = en grushög inom två veckor.
👍
Operation:rysk parkeringsplats
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Estland stöder nu flygförbudzon enligt AB.
Första Natolandet som vill skjuta ner Pruttins flyg

Don kommer med största sannolikhet inte få back Up av NATO. Eftersom dom själva väljer detta.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är ännu sämre med ett tredje världskrig.

Du menar att Putin kan ha startat ett tredje världskrig? Ingen aning, jag vet bara att vi inte vet hur det slutar. Men jag hoppas att kriget tar slut väldigt snart, inga ryssar eller ukrainare ska behöva att dö i detta helt onödiga krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej.

någon har jag sätt, men uppenbarligen inte den där han förklarar att han blivit lovad hjälp men blivit sviken på den.

Det säger han ju inte uttryckligen förstår du ju. Då skulle han bli idiotförklarad av sitt eget folk.

Kan du inte läsa mellan raderna?
Citera
2022-03-14, 19:35
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Estland ställer sig bakom Ukrainas krav på flygförbudszon, enligt ett pressmeddelande.

Estland är det första Nato-land som ställer sig bakom president Zelenskyjs återkommande krav.

Mycket oroande. Källa aftonbladet.

Hoppas Nato inte hakar på.
Estland har absolut ingenting att sätta in.
Allt de har:

2 transportplan
2 små sketna helikoptrar som är till för träning
1 jetflygplan från 60-talet som används för utbildning av piloter (vad i helvete ska de flyga?)

Ja, det var allt.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja ryssarna verkar ha fått lite smisk utanför Mykolaiv. Några döda och lite materiel.

https://twitter.com/militarnyi_en/status/1503436000638513165

Vad hände med den 200 fordon starka kolonnen utanför samma stad igår? Fake news precis som 95% av resten på twatter. Det är väl ett jävla tramsande och länkande till twatter.

Jag är mer orolig för bristen på konstgödsel som redan var ett faktum innan konflikten. Det kommer bli riktigt illa med grödor i Europa i framtiden. Riktigt jävla illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har?

Vilka tecken på att det har psykisk påverkan ser du?

I teorin har det en inverkan, men det finns också motverkande fenomen som kan neutralisera effekten av rysk på påverkan.

Jag anser att Ukraina leder psyopskriget, bland annat utgör Zelinsky i sig själv en viktig faktor.
Om di har följt tråden så finns det massa filmer när azov sitter i källare och ber nato om hjälp t.ex. Säger att dom inte kan hålla ut. Finns massa filmer.

Ibörjan tyckte jag också dom vann men nu är det så överdrivet och uppenbart att man gör allt man kan för att förminska och förlöjliga ryssens framfart. Men det är det dom måste göra för dom förlorar markstriderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in