2022-03-14, 18:18
Medlem
IvanDF2s avatar
BRÖST OCH SNART ETT STICK SUSTADON

I dag har jag varit och jobbat i en annan stad. Det innebar att jag tidigt - löjligt tidigt - i morse behövde vara galet effektiv på gymet för att på 30 minuter hinna ge pecsen en riktigt jävla genomkörare innan det bar av till Arlanda. Lösningen blev att köra bara tre övningar men maximera passet genom pyramid och dropset på två av dem. Blev klar på 31 minuter och efteråt svettades jag som en gris och muskelfibrerna i mina bröst var så söndertrasade att de formligen vibrerade.

Maskinpressar i maskin med fria vikter: 13 set
Pyramid på 40, 50, 60, 70, 80 och 95 kg följt av dropset 90, 85, 80, 60, 70, 60 och 45 kg.
Körde typ 15, 12, 10, 8, 8 och 6 repetitioner när jag stegrade upp vikterna. När jag sedan strippade blev det 4-6 reps för varje set utom i de två sista där jag klämde ur mig betydligt fler genom microvila.

Over Rytter kabeldrag, sittande på bänk framför cable crossen från nedersta trissorna
En slags kabelflyes som tar annorlunda och som du behöver köra med hyggligt många reps för att prickskjuta. Samtidigt även en skön stretchövningar mellan två pressövningar.
4 set och 15, 15, 12 och 10 reps med allt högre belastning.

Snedbänk i smithen: 16 set
Jag kör alltid med relativt låg vinkel på ryggstödet, ca 25-30 grader. Mer vinkel än så och jag saggar sönder muskelfästen, tycker jag. 16 set låter mycket men jag börjar på 15 kg och vänder uppe på 100 kg och sedan ner igen. Knappt utan vila. 6 strikta repetitioner per set. Varken mer eller mindre. Kontrollerat exploderar jag upp stången utan att översträcka i toppläget, sedan får stången sakta sjunka ner mot bröstet under 2-3 sekunder.

**

Nu ska jag strax äta lite (nötkött och sallad), sedan blir det välförtjänst soffa och Netflix och lite pyssel (125 mg Susta)!

//Ivan
Citera
2022-03-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
I dag har jag varit och jobbat i en annan stad. Det innebar att jag tidigt - löjligt tidigt - i morse behövde vara galet effektiv på gymet för att på 30 minuter hinna ge pecsen en riktigt jävla genomkörare innan det bar av till Arlanda.

Bra köttat! Dessa passen tycker jag är jävligt viktiga psyoklogiskt även om det kanske inte är optimala från ett muskelbyggarperspektiv. Att ha inställningen och drivet att "I'd rather die than not go to the gym" sätter ribban för allt.

Det är jävligt enkelt att gå till gymmet när man har all tid i världen och är taggad. Men när det är tidig morgon, kallt som fan, mörkt, deppigt och en lång dag framför sig - det är då man skiljer agnarna från vetet
Citera
2022-03-14, 19:47
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slion
Bra köttat! Dessa passen tycker jag är jävligt viktiga psyoklogiskt även om det kanske inte är optimala från ett muskelbyggarperspektiv. Att ha inställningen och drivet att "I'd rather die than not go to the gym" sätter ribban för allt.

Det är jävligt enkelt att gå till gymmet när man har all tid i världen och är taggad. Men när det är tidig morgon, kallt som fan, mörkt, deppigt och en lång dag framför sig - det är då man skiljer agnarna från vetet

Tack + vet exakt vad du menar!

Ja, de här är passen som ”de vanliga” struntar i. För de ska ta första morgonflighten till XXX. Men vi, vi fungerar annorlunda. F*n.
Citera
2022-03-14, 20:23
Medlem
Ivan!

Kul att läsa ikapp och se att träningen går bra.

Du har inspirerat mig med dina högreppare, jag kör sällan under 15 reps per set nu - hoppas att det ger resultat.

Såg även att du var pepp på att höja dina doseringar men att din prepp-polare avrådde dig, och så otroligt jag känner igen mig. Det är precis så, det är lätt att tala om vad andra bör göra och inte. När det kommer till en själv så är man ett levande experiment där man håller tummarna för att det ska gå bra. Typ.

Hur länge har du varit på nu?

// SaintAmbrose
Citera
2022-03-15, 06:23
Medlem
Citat:
Äh, det kirrar du mer eller mindre på en gång. En mental switch, liksom. Ett relä som du bara måste få in att du kan slå på utan att bli irriterad eller ens störd. Dessutom avskyr jag att vänta på saker. Blir stressad av att bara stå och trampa. Så bättre att tänka om helt och välja en övning där bänk/maskin är ledigt

Ah, spännande med högreps för biccarna - det här vill jag höra mer om och över tid! Är det bra testo får man härliga små vibbar hyggligt snabbt. Garanterat i en ljuvlig drinkmix med placebo: 1 + 1 = minst 2.2

Ser fram emot den uppdateringen!

//Ivan

Ja det du skriver är såklart helt rätt. - blir bara en sån mental spärr för mig när man har ett skräddarsytt schema.

Ja detta är v4, dock v2 med e3,5d så jag ger det nog 1-2v till, men placebo helt klart! 😊

Citat:
Ja, det har du rätt. Varit på väg flera gånger men glömt det. Får väl välja typ "har kukstorleken betydelse" eller nåt

//Ivan

Ja gör det på direkten! På tal om den frågan då brukar jag alltid säga hemma att den luktar stor i alla fall.

/phys
Citera
2022-03-15, 07:29
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintAmbrose
Ivan!

Kul att läsa ikapp och se att träningen går bra.

Du har inspirerat mig med dina högreppare, jag kör sällan under 15 reps per set nu - hoppas att det ger resultat.

Såg även att du var pepp på att höja dina doseringar men att din prepp-polare avrådde dig, och så otroligt jag känner igen mig. Det är precis så, det är lätt att tala om vad andra bör göra och inte. När det kommer till en själv så är man ett levande experiment där man håller tummarna för att det ska gå bra. Typ.

Hur länge har du varit på nu?

// SaintAmbrose

Kul att höra! Jag varierar dock en hel del, även inom ett pass. Så tex 15 reps i en kabelövning och sedan 4-6 reps i de sista seten med fria vikter. Men som jag skrev tidigare, ibland kastar jag in brutala högreppare 15-30 och på ren jävlighet brukar det bli några toppar kring 40-50 reps.

Skönt med lite igenkänning på att man är klok åt andra men sedan är frestad att själv bryta mot ens egen erfarenhet.

Var tvungen att kolla i min rapport för att se hur länge jag legat på. Knappt en månad. Jag som trodde det var 6-7 veckor. För det känns så. Det beror antagligen på att jag historiskt satt stick var femte eller sjunde dag. På något sätt mäter man omedvetet - i alla fall jag gör det - hur länge man kört i den ackumulerade mängden stick. Så nu med e3d känns kuren mycket längre. Kan även konstatera att den här mixen kickade in snabbare än vanligt. Vilket så klart är logiskt eftersom susta är snabbare än testo C.
Citera
2022-03-15, 07:32
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thephysique
Ja det du skriver är såklart helt rätt. - blir bara en sån mental spärr för mig när man har ett skräddarsytt schema.

Ja detta är v4, dock v2 med e3,5d så jag ger det nog 1-2v till, men placebo helt klart! 😊

Ja gör det på direkten! På tal om den frågan då brukar jag alltid säga hemma att den luktar stor i alla fall.

/phys

Då tror jag faktiskt att det INTE är placebo. På testo C brukar jag känna av effekten så smått en bit in i andra veckan. Runt dag 20 börjar det alltid hända rejält märkbara grejer och vid vecka 4 har effekten stegrat sig än mer.

Haha, den kommer jag sno direkt!
Citera
2022-03-15, 12:39
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT BÄTTRE RYGGPASS

Rygg stod på schemat. Totalt 16 set och fyra olika övningar. Nu drygt en månad in i kuren tenderar alla pass att bli riktigt bra. Den extra växeln gör underverk för träningsgnistan! Svettades som en häst, kraaaamade ur det sista i ryggen i de avslutande seten i varje övning. Apropå övningarna så blev det dessa:

- Pull Down i maskin med fria vikter. Pyramid + dropsets. Var som tyngst uppe på 100 kilo. - 8 set totalt.
- Sittande rodd, 4 set
- Latsdrag med V-handtag, 4 set
- Pullover med hantel, 4 set. Sista setet med 44 kilo.

**

Saknar övningar som stående skivstångsrodd liksom marklyft. Men, dessa är körda pga tidigare skador.

Den visuella skillnaden av den begynnande transformationen blir allt tydligare. Noterade också att bröstmåttet ökat med 1 cm medan överarmen har ökat med 1.5 cm.

I dag inleds min 110%-satsning med 0% fusk eller slarv de kommande månaderna. Nu jävlar!!!

//Ivan
Citera
2022-03-15, 18:41
Medlem
Citat:
Då tror jag faktiskt att det INTE är placebo. På testo C brukar jag känna av effekten så smått en bit in i andra veckan. Runt dag 20 börjar det alltid hända rejält märkbara grejer och vid vecka 4 har effekten stegrat sig än mer.

Haha, den kommer jag sno direkt!

Haha helt rätt!

Citat:
ETT BÄTTRE RYGGPASS

Rygg stod på schemat. Totalt 16 set och fyra olika övningar. Nu drygt en månad in i kuren tenderar alla pass att bli riktigt bra. Den extra växeln gör underverk för träningsgnistan! Svettades som en häst, kraaaamade ur det sista i ryggen i de avslutande seten i varje övning. Apropå övningarna så blev det dessa:

- Pull Down i maskin med fria vikter. Pyramid + dropsets. Var som tyngst uppe på 100 kilo. - 8 set totalt.
- Sittande rodd, 4 set
- Latsdrag med V-handtag, 4 set
- Pullover med hantel, 4 set. Sista setet med 44 kilo.

**

Saknar övningar som stående skivstångsrodd liksom marklyft. Men, dessa är körda pga tidigare skador.

Den visuella skillnaden av den begynnande transformationen blir allt tydligare. Noterade också att bröstmåttet ökat med 1 cm medan överarmen har ökat med 1.5 cm.

I dag inleds min 110%-satsning med 0% fusk eller slarv de kommande månaderna. Nu jävlar!!!

//Ivan

Låter som ett mysigt ryggpass! Älskar pullover med hantel, damn shame att man ser så lite folk köra den but hey, deras förlust.

Själv hade jag bröst+triceps samt 20min cardio idag.

Mitt stick igår gick inte alls som jag hade önskat, när jag hade stuckit in nålen och skulle byta grep så ”tappade” jag sprutan för en kort sekund vilket medförde att den hängde själv ur armen, detta betalar jag för idag med duktig rodnad. PIP:en blir tacksammare och tacksammare i alla fall. Blir fortfarande lite svullen också men det är blott tredje sticket i vänster delt så det är väl naturligt.

Upptäckte när jag disponerade sprutan efteråt att det hade hamnat en liten droppe blod i pumpen, fick hjärtat i halsgropen för en sekund men lugnande mig snabbt, måste ju vara på grund av ”tappet” alternativt att jag gick igenom ett blodkärl eller vad tror ni mer rutinerade?

På tal om rodnaden, den har oftast uppkommit efter träning, kan det finnas något samband där eller är det en ren tillfällighet?
Citera
2022-03-16, 08:35
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thephysique
Haha helt rätt!

Låter som ett mysigt ryggpass! Älskar pullover med hantel, damn shame att man ser så lite folk köra den but hey, deras förlust.

Själv hade jag bröst+triceps samt 20min cardio idag.

Mitt stick igår gick inte alls som jag hade önskat, när jag hade stuckit in nålen och skulle byta grep så ”tappade” jag sprutan för en kort sekund vilket medförde att den hängde själv ur armen, detta betalar jag för idag med duktig rodnad. PIP:en blir tacksammare och tacksammare i alla fall. Blir fortfarande lite svullen också men det är blott tredje sticket i vänster delt så det är väl naturligt.

Upptäckte när jag disponerade sprutan efteråt att det hade hamnat en liten droppe blod i pumpen, fick hjärtat i halsgropen för en sekund men lugnande mig snabbt, måste ju vara på grund av ”tappet” alternativt att jag gick igenom ett blodkärl eller vad tror ni mer rutinerade?

På tal om rodnaden, den har oftast uppkommit efter träning, kan det finnas något samband där eller är det en ren tillfällighet?

Ja, pullover tar bra - nyper till rejält. Hör ofta att pullover är ett bra - och kanske det enda - substitut(et) för en gammal Nautlilusmaskin där man sittande höjer upp båda armarna framför ansiktet och sedan placerar överarmens baksida mot fodrade plattor och så driver man armbågarna nedåt och bakåt i en mjuk, rund båge. Skulle vilja testa en sådan men har aldrig varit på ett gym som har den här maskinen.

För den som är nyfiken så kan man här se Dorian inleda sitt pass den:

https://www.youtube.com/watch?v=vZnLRqD4M-I

Hur gick passet då?

Nackdelen med att sätta i axlar (och för mig även i skinkorna) är just att det lätt blir lite vingligt. Fördelen med att sätta utsida lår är just att man har sådan kontroll och skulle man tappa taget så sitter den kvar.

Äh, en liten bloddroppe kan du strunta. Skulle du träffa en ven så kommer du märka det. Har hänt mig en enda gång och då kändes det som blod bara exploderade. Säkert inga mängder men jag minns att det såg så jävla nasty ut; pundargrisigt.

Rodnad i samband med träning: Kanske pga ökad blodgenomströmning? Jag vet faktiskt inte men det känns som den mest logiska förklaringen.

//Ivan
Citera
2022-03-16, 08:56
Medlem
IvanDF2s avatar
"Kan du slappna av i axeln?"

Jag fick precis en dos vaccin i vänster axel. Inte influensavaccin utan mot borelia. I år är det dags att fylla på och lika bra att göra det direkt när jag kom på det. För skulle jag vänta skulle jag garanterat glömma bort det. Ligger lite i linje med någon slags ny plan för mig själv. Att inte skjuta upp tråkiga saker utan ta tag i dem direkt.

Så sköterskan tar tag om min högra axel och nyper till lite för att sätta injektionen varpå hon direkt säger "kan du slappna av lite?". Jag tänker att jag redan är avslappnad. Men försöker göra hela högerarmen ledlös men med samma resultat: "Du behöver slappna av" varpå jag svarar "Jag ÄR avslappnad, jag kan inte bli mer avslappnad än så här".

Ett par veckor in i dedikerad träning, blir nämligen mina axlar knallhårda. Som betong. Dygnet runt. De är på den nivån att om någon lite hjärtligt lägger en hand på ena axeln utbrister de nästan i chock "Men vilka jäääävla axlar du har!". Nåja, nu är de inte några monsteraxlar utan det är just hårdheten som är lite speciell. I alla fall för mig. För den här betongfaktorn upplever jag inte med några andra muskelgrupper.

I går körde jag rygg och i går kväll blev det feeders för biceps. 5 x 100 reps för vardera arm. Dvs 1000 reps totalt. Runt 20 reps kunde jag känna hur muskelfibrerna jobbade när jag lade andra handens fingrar mot den arbetande biccen. Rejält pump men ännu ingen träningsvärk. Som sagt; ska börja experimentera mer med extrema högreps för biceps. Måste bara få hem delar av mitt gym. Som står i ett jävla förråd 7 mil från där jag bor. Trist att köra 14 mil tur och retur. Det i kombination med att jag som sagt har en tendens att skjuta upp tråkiga saker - Ja, ni fattar.

Nu ska jag ut på några kilometers kardio i form av snabb promenad. Kallt och snön gnistrar (trött på eländet nu) men det är skönt att komma ut under solen och få lite LJUS.

I eftermiddag står ben på schemat. Ska förresten testa högreps i stil med 30, 25, 20 & 15 reps på övningarna.

Kör hårt nu alla monsterdiggare, det ska jag göra!

//Ivan
Citera
2022-03-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ja, pullover tar bra - nyper till rejält. Hör ofta att pullover är ett bra - och kanske det enda - substitut(et) för en gammal Nautlilusmaskin där man sittande höjer upp båda armarna framför ansiktet och sedan placerar överarmens baksida mot fodrade plattor och så driver man armbågarna nedåt och bakåt i en mjuk, rund båge. Skulle vilja testa en sådan men har aldrig varit på ett gym som har den här maskinen.

För den som är nyfiken så kan man här se Dorian inleda sitt pass den:

https://www.youtube.com/watch?v=vZnLRqD4M-I

Hur gick passet då?

Nackdelen med att sätta i axlar (och för mig även i skinkorna) är just att det lätt blir lite vingligt. Fördelen med att sätta utsida lår är just att man har sådan kontroll och skulle man tappa taget så sitter den kvar.

Äh, en liten bloddroppe kan du strunta. Skulle du träffa en ven så kommer du märka det. Har hänt mig en enda gång och då kändes det som blod bara exploderade. Säkert inga mängder men jag minns att det såg så jävla nasty ut; pundargrisigt.

Rodnad i samband med träning: Kanske pga ökad blodgenomströmning? Jag vet faktiskt inte men det känns som den mest logiska förklaringen.

//Ivan

Ja en oldschool nautilus pullover maskin önskar man ju att det fanns på gymmet!

Passet gick för övrigt ruskigt bra, oerhört bra kontakt i bröstet och vikterna börjar öka, oerhört kul!

Ja jag ska börja utöka min nåldyna och testa glute/vg inom kort har jag tänkt!

Haha låter läskigt. - antar att du menar att det exploderade när du drog ut?

Ja det måste nästan vara det, var väldigt röd om axeln igår men idag är det som bortblåst.

Vad står på schemat idag? 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in