2022-03-14, 19:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Är det bara en slump att Biden, Pelosi och Kerry har barn anställda i ukrainska energibolag?

Hur mer uppenbart måste det bli för er att USA djupt involverade i denna konflikt?
Detta är superintressant information! Kan du länka till mer fakta om detta?
Citera
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag tror snarare att leder till en gallring i skiktet under Putin. Makten har agerat rätt, men inte samtliga underlydande. Dom kommer att straffas. Det är så Ryssland fungerar.

ok. De underlydande kommer straffas för att invasionen misslyckades, ekonomin körts i botten?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Inget speciellt, de har inte åstadkommit något utan mest inlägg på sociala medier ifrån dem. De är bara dyrkade av ett fåtal fanboys här som inbillar sig att de är odödliga och själva ska vinna kriget. Flertalet bilder på döda tjetjener har redan förekommit, en kula ser inte skillnad på folk.

Dessutom har Ukraina med riktigt hårda elittrupper som fått den bästa träning de kan få sedan 2014, som jag hellre hade haft på min sida men dessa jobbar i det tysta och har inget behov av att själva lägga ut poster på sociala medier.

Ja, det är ungefär den uppfattning jag har om de här tjetjenerna, själva sinnebilden av tangentbordskrigare.

Ska de utgöra förtrupp till pansarförbanden?

Någon i tråden påstår att de pratar i radio och uppmanar ukrainarna att lägga ned sina vapen.

Jag förstår ärligt talat inte vilken avgörande skillnad tjetjenerna kan komma att åstadkomma.
Citera
2022-03-14, 19:02
Medlem
Ryssland har funnit en lösning till sina problem i kriget. Att börja sprida propaganda via deras hockeyliga KHL:

https://www.svt.se/sport/ishockey/forbundskravet-sprid-krigspropaganda

Detta är ju helt kafkaartat.
Citera
2022-03-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fler är inte alltid bättre, fråga personalen på bårhusen i Belarus.

Har de här tjetjenerna splitterskyddade fordon och stridsvagnar, varför ska de framrycka framför ryssarnas pansarförband?

Ryssarna är numera också kända för att inte följa krigets lagar, det går inte bättre för det.

Kan det bli otäckare scener än nu?

Jag tror att de här tjetjenerna bör passa sig så att de inte fastnar med skägget i brevlådan.

Om det stämmer det med Belarus. Källorna är ukrainska så då kan det lika gärna vara propaganda.

Ja de rycker fram i stridsfordon av det jag sett i olika medier.

Förtrupperna som tjetjenerna nog kommer att vara vad jag förstått, ska slå ut fiendens försvar så mycket som möjligt så att efterkommande förband lättare kan rycka fram.
Varför de ska rycka fram först?
Någon måste göra det och ryssarna offrar hellre de än sina egna. Förtrupperna är de som först kommer i kontakt med fienden och de som oftast får ta den största smällen och de största förlusterna bland sina soldater.

Tror tjetjener och syrier, som ju också ska ansluta på Rysslands sida, är värre än ryssarna när det kommer till krigsbrott.

Det kommer bli otäckare. Speciellt när ryssarna ska försöka inta de största städerna.
Citera
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, utan vidare. ukraina tar ryssen över knät och resten pucklar på gulingarna

Realy.... har aldrig stöt på någon som utryckt,

-Jag är så fruktansvärt rädd för kina.....

är du det så blir du den första...

haha jo men att Kina ska ta över hela världsekonomin, har du inte sett att folk oroar sig för det?
Hotet från Kina.
Nu senast i DN skrev nån att om Ryssland och Kina går ihop militärt har vi en ny världsordning med en ny järnridå.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
😂😂.

De har en image som hårdingar då de både är religösa fanatiker. Samt att större delen av männen / pojkarna tränar kampsport från ung ålder.

Jo det har jag förstått, men har de meriter från andra krig än sitt eget?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Putin har den absoluta makten.
Är du verkligen säker på det? ryssland är ju inte Nordkorea, än.
Citera
2022-03-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99

The protests were sparked by the Ukrainian government's sudden decision not to sign the European Union–Ukraine Association Agreement, instead choosing closer ties to Russia and the Eurasian Economic Union. Ukraine's parliament had overwhelmingly approved of concluding the Agreement with the EU,[81] while Russia had put pressure on Ukraine to reject it.[82] The scope of the protests widened, with calls for the resignation of President Viktor Yanukovych and the Azarov Government.[83] The protesters opposed what they saw as widespread government corruption, the influence of oligarchs,[84] abuse of power, and violation of human rights in Ukraine.[85] Transparency International named Yanukovych as the top example of corruption in the world.[86] The violent dispersal of protesters on 30 November caused further anger.[5]

https://en.wikipedia.org/wiki/Euromaidan
Du fetstilar Transparency International som exklusivt finansieras av 1.västländer med geopolitiska intressen i regionen och 2.stora globala företag som har ekonomiska intressen i regionen, Exxon, Shell och diverse riskkapitalbolag. Man skulle kunna ta det som bevis för det jag skrev om att Ukraina är ett köpt land. "Vinnaren skriver historien".

https://www.google.com/search?q=who+funds+transparency+international&oq=w ho+funds+trans&aqs=chrome.1.69i57j0i19l4.6493j0j7& sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu är vi lite annorlunda än Ukraina , Vi är med i EU har närmare avtal med NATO än Ukraina och ett fördjupat samarbete med Finland, han hade inte vågat på oss, MEN OM

Va hade han kunnat inta ? Gotland som max.

Nej, Gotland är en "ganska" komplicerade operation , ser inget som tyder på att ryssland har någon förmåga till så avancerade flygoperationer, eller förmågan att hålla den hemlig, eller att skapa fungerande logestik till den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ukraina sköt sina skadade kollegor innan de flydde Volnovakha, för att de inte skulle avslöja något för fienden:

https://t.me/boris_rozhin/32481

Det var bara en död soldat där.
Citera
2022-03-14, 19:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Är det bara en slump att Biden, Pelosi och Kerry har barn anställda i ukrainska energibolag?

Hur mer uppenbart måste det bli för er att USA djupt involverade i denna konflikt?

Dags att lägga ned konspirationsteorierna.

Dessutom blir det inte rätt att invadera bara för att några jobbar i energibolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in