2022-03-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland kommer att hämnas terrorattacken i Donetsk genom att slå mot vapenproduktion. Man varnar dem som jobbar på sådana anläggningar att hålla sig borta. Man meddelar även att man vet var utländska volontärer håller till, och kommer att fortsätta slå mot dem:
https://t.me/istorijaoruzija/43637

Varför måste man hämnas. Och vem sköt egentligen? Detta är ju en speciell militär operation som går enligt plan, lätt och smidigt.
Citera
2022-03-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det framgick inte i inlägget som jag citerade vad tjetjenerna ska göra i Ukraina.

Det handlade i stort sett om att den jag citerade får gåshud, därför ställde jag frågan.

Tjetjenska soldater ska hjälpa ryssarna att ta Kyiv menar du?

Vad gör de här tjetjenerna så intressanta att de förtjänar att uppmärksammas, finns väl redan tusentals ryska soldater kring Kyiv?
Tjetjenerna befinner sig främst i Mariupol för det är där azov är.

Det är 100% hat mellan dom och båda vill ha ihjäl varandra. Går ut radiomeddelanden i bilradion att "vi är här, lägg ner era vapen osv"

Bara några få tjetjener i Kiev men dom strider inte utan gör spec ops. Hittills iallafall
Citera
2022-03-14, 18:25
Medlem
Moralen verkar inte vara så hög hos de ryska soldaterna. De skulle rädda folket, istället kommer de och stjäl.

https://www.youtube.com/watch?v=v3HKid-xeEQ
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Special enheter (spetznas) har nu slagit ut nazisternas positioner i Mariupol.

Detta har det gjort möjligt för DPR och Ryska armén att börja en massevakuering av de mänskliga sköldarna där.

200 bussar används till denna evakuering.

Hämndens timma är kommen för azovsvinen...

Källa: Russian MoD
Citera
Medlem
DikTs avatar
Från 3/3:
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ok Helge. Vi stämmer av 15 mars. Då räknar jag med att Kiev, kharkiv och Mariupol är under rysk kontroll.

Dessutom kommer verkligheten i fatt EU. Sanktioner kommer lättas så fort Ukraina är militärt besegrat. EU vill ha rysk gas. Sen är det business as usual.
Dags för avstämning i morgon.
Tror du städerna faller i natt?
Citera
2022-03-14, 18:27
Medlem
Då bevisar den här krigsincidenten att nassar är trevligare än ryssar. Missförstådda helt enkelt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
2 alternativ till bombattacken i Donetsk idag så som jag ser det.
False flag av ryssarna eller en attack från nån av nassebattaljonerna.

Nassarna i ukrainas militära led(kom inte och säg att dom inte existerar, dom är tusentals) kommer aldrig acceptera en fredlig lösning som på något sätt gynnar Ryssland och aldrig en total kapitulation.
Sådana här attacker skulle vara ett sätt att motverka att Ryssland ens vill fortsätta förhandla.

Rysk false flag. Ryssarna vill vinna sympati, "vad var det vi sa, såna här attacker har ukrainska ryssar i regionen levt med i 8 år".

Är det en ukrainsk attack så är jag tveksam till att ordinarie ukrainska styrkor skulle stått för den.

Knixigt läge, minst sagt komplicerat och kommer Ryssland uttala sig om attacken?

Problemet är fortfarande att Ryssland laddade upp, man påstod att en invasion inte var aktuell och ändå gick man in med stor kraft.
Rysslands aggression är det stora problemet.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Idag är det 16 dagar sedan Ukraina skulle varit befriat enligt mongolfascisternas officiella nyhetsbyrå RIA.

Här är en artikel från BBC om nyhetsartikeln som av misstag las upp redan lördag 26/2.

https://www.bbc.com/news/technology-60562240

Nej det är det inte – men här är artikeln.

https://uz.sputniknews.ru/20220226/nastuplenie-rossii-i-novogo-mira-22994815.html

Kiev skulle vara ”överlämnat” inom 72 timmar. Det gick väl sådär.
Citera
Medlem
SS70s avatar
Polisen i Nikolaev Ukraina, har fått nya BMW 50CAL
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/te2ltt/police_patrol_of_nikolaev_ukraine_outfitted_a/
Citera
2022-03-14, 18:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Finns det någon rysk lag som förbjuder Ryssland att attackera Ukraina om ukrainska miltära nynazistsympatisörer attackerar ryska ukrainare?

Det är många cirklar vi kan gå i.

Rysslands invasion är rätt vidrig men jag förstår fullständigt varför ryssarna valde den vägen. Geopolitisk säkerhet, skydda sin etniska befolkning i landet och daska lite nassar på köpet.

Det bör väl handla om folkrätten, eller?

Har man synpunkter på sitt grannlands inre angelägenheter arbetar man väl med diplomati och dialog?

Åtminstone är det så civiliserade och demokratiska länder löser problem. Ryssland är varken demokratisk eller civiliserat, det betyder inte att resten av världen måste acceptera ryskt barbari.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Det ogrundade påståendet är att Kiev-regimen INTE använder civila som mänskliga sköldar.
Du tänker på de "civila sköldarna" som illvilligt hade placerats på BB, sjukhus, daghem, skolor och i sina lägenheter?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tror du kommer att få ditt svar i morgon bitti. Min gissning är att produktionen på de åsyftade industrierna kommer att stå still i morgon. Och ett tag framåt.

Kanske. Men får vi verkligen reda på det? Tror du Ukraina låter meddela vilka försvarsindustrier som är igång och vilka som inte är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in