Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
har hört många som blir rejält risiga även av Omikron. Speciellt sådana som inte är vaccinerade. Dvs, barn under 12 år, samt personer som av olika anledningar valt att låta bli vaccin. Nu verkar dessutom Deltan ha gift sig med Omikron. Vad det nu kan komma att innebära. Finns all anledning till försiktighet.
De första signalerna om deltakron kom i januari i svensk media. Överläkaren Magnus Gisslén uttalade sig i svt.se då:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ny-virusvariant-upptackt-pa-cypern-deltakron
Jag hade omikron bekräftad med PCR för några veckor sedan, jag är över 50 år och ovaccinerad. Det var som ett mellanting mellan förkylning och en snabbare övergående säsongsinfluensa. Ont i halsen en dag, hostade två dagar, febern borta efter tredje dagen, sedan lättare förkylning några dagar.
Jag tror tyvärr att vaccinen är överreklamerade och om alla hade vaccinerat sig hade det aldrig kommit ut att vaccinen har dålig effekt. Då hade vi varit livrädda eftersom man får influensa trots vaccin och förmodat att det hade blivit mycket värre utan vaccinen.
Om det fanns ett mer traditionellt vaccin som var beprövat skulle jag nog ta det i höst bara för att slippa vara sjuk, trött på det här viruset, men de här experimentella vaccinen som inte hinner ikapp sjukdomen är mest trams tycker jag.