2022-03-14, 16:41
Medlem
Känns som vi nu når turning point. Det är en kombination av ukrainsk beslutsamhet och rysk inkompetens.

Ryssland behöver inleda fredsförhandlingar innan dom blir besegrade.

Ryssland måste straffas för att invaderat ett grannland.
Citera
2022-03-14, 16:43
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag erkänner att jag konsumerat propaganda. Men kan du?:
/.../ The Glazyev tapes were first made public by Ukraine’s SBU [Security Service] in August 2016, with more recordings revealed during the trial (in absentia) of former Ukrainian President Viktor Yanukovych.
Kharkiv Human Rights Protection Group
Information Portal «Human Rights in Ukraine»

https://khpg.org/en/1551054011

Och man hittar dem överallt i sådana här sammanhang:

Donors:

Institutional Support for 2019-2020 01/07/2019 –
30/06/2020
Open Society
Foundation

$ 100 000

Det ser mest ut som att du inte visste om att de existerade och har suttit och googlat nu. Inte oväntat att du skulle dra till med att det är globalist-jude-propaganda, det brukar gärna komma från sådana som dig. Det förändrar inte innehållet i banden, de har knappast tvingat Glazyev till samtalen och ryska nazister stödjer även berättelsen av förloppet.
Senast redigerad av letspanic 2022-03-14 kl. 16:45.
Citera
2022-03-14, 16:47
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Känns som vi nu når turning point. Det är en kombination av ukrainsk beslutsamhet och rysk inkompetens.

Ryssland behöver inleda fredsförhandlingar innan dom blir besegrade.

Ryssland måste straffas för att invaderat ett grannland.
´Ryssland besegrade' vart ser du detta, av vilka indikationer?
Citera
2022-03-14, 16:48
Medlem
raskenss avatar
Fler ryZzar som får smaka Ukrainskt bly:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1503397089170100231?t=EsY2SIOWQfBI-ajtFEpLKg&s=19
Citera
2022-03-14, 16:48
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
rt.com är nere.

Har websiten legat nere länge?

Blockad.
Citera
2022-03-14, 16:49
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Och det har sagt många gånger men tål att upprepas, planen var att det Ukrainska folket skulle vara "befriat" lördagen 26/2...

Trams. Trupperna har intagit över 3 km per dag, vilket ska vara mer än i Tysklands blitz i barbarossa. Ukraina-operationen hade inte sett ut som den gör om man planerat 20-30 gånger snabbare framfart än i historiens snabbaste krig. Ryssland har haft stora framgångar och vad allt pekar på arbetat enligt plan.
Citera
2022-03-14, 16:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Enligt mig är det USA som bär huvudansvaret. Civila offer är alltid hemskt. Ansvaret är främst Ukrainas som använder civila som mänskliga sköldar och USA:s.

Visst har Ryssland ett visst ansvar. Det kunde ha varit mycket värre dock. Man ser ju om man inte är helt blind att ryssarna går varsamt fram medan Ukraina vill ha maximalt med civila offer, även om det är ens egna.

Kan du ge oss ett enda filmbevis som tydligt visar att ukrainska soldater, nazister som ickenazister, använder barn, gravida och andra civila som sköldar?
Citera
2022-03-14, 16:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Blockad.
Ah. Jag trodde det bara var RT:s tv-utsändningar som var blockade. Men det är alltså websiten också.
Citera
2022-03-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ah. Jag trodde det bara var RT:s tv-utsändningar som var blockade. Men det är alltså websiten också.
Det är DNS blockering.
Byt namnservrar till Googles eller Cloudflares t.ex. 1.1.1.1 eller 8.8.8.8
Citera
2022-03-14, 16:53
Medlem
Snopphanens avatar
Finns nån tillförlitlig översikt över vilka utöver ryssar och ukrainare som krigar?
Dvs tillresta.

Har hört om soldater från Assads regim, många amerikaner, och en del svenskar.

Men såg någonstans att Turkiet skickar folk också?
Vill inte komma med fake news, det är alltså obekräftat men vet nån om det är så?
Citera
2022-03-14, 16:53
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Häromdagen var det nästan bara ryssar på Arlanda.

Dom skulle egentligen deporteras tillbaks till sitt hemland, samtidigt förstår jag att dom vill undgå livslång fattigdom.

Vi får väll se om Putin beordrar hem desertörerna och om Sverige lyder Putin, nästan enda gången jag tycker vi ska lyda Putin. Utvisa alla ryssar och deras avkommor!
Citera
2022-03-14, 16:54
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Håller med dig om att Ryssland borde lämna Ukraina, men det kommer dom tyvärr inte att göra.
Heja Ukraina

Läs Peter Englund i DN idag. Ryssland har inte en chans, omvärlden håller fast i sanktionerna och ukrainarna gör motstånd. Kommer aldrig funka att hålla Ukraina i längden och Ryssland blir bankrupt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in