2022-03-14, 14:45
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nej, inte att usa gick in i Irak heller håller jag med om. Men vad spelar det för roll vad du och jag i lilla sverige anser i denna konflikt?
Du förenklar frågan utan mening.

Nu diskuterar vi Rysslands anfall och krig mot Ukraina, vill du diskutera USA och Irak kan du starta en tråd. Men som sagt, bra vi är överrens om att det Ryssland gör mot Ukraina är förkastligt.
Citera
2022-03-14, 14:45
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vad bra, då anser du alltså att Ryssland inte har rätt att bestämma vilka vägar Ukraina vill gå. Var bara det jag ville veta.

Ukraina väljer inga egna vägar, finns helt andra krafter som styr där. Han som mobbade dig på högstadiet hade heller ingen rätt. Men är helt ovidkommande .
Citera
2022-03-14, 14:47
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ukraina väljer inga egna vägar, finns helt andra krafter som styr där. Han som mobbade dig på högstadiet hade heller ingen rätt. Men är helt ovidkommande .

Men var vi inte överrens om att inga andra länder ska diktera andra länders val? Eller har du ändrat dig? Har Ryssland rätt att invadera Ukraina?
Citera
2022-03-14, 14:47
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Nu diskuterar vi Rysslands anfall och krig mot Ukraina, vill du diskutera USA och Irak kan du starta en tråd. Men som sagt, bra vi är överrens om att det Ryssland gör mot Ukraina är förkastligt.

ha ha, nej det finns många inputs i denna soppa. Omöjligt att avgöra vem som har rätt och fel i denna konflikt. Det bordeäven du tycka och vi vet inte förrän långt efter konfliktens slut.
Citera
2022-03-14, 14:52
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Men var vi inte överrens om att inga andra länder ska diktera andra länders val? Eller har du ändrat dig? Har Ryssland rätt att invadera Ukraina?

Beror på vad du menar. Hela världsordningen är uppbyggt på att någon bestämmer och någon lyder. Nödvändigtvis inte genom invasion men med ekonomiska medel. Du förstår det är jag helt säker på, detta kommer inte försvinna någonsin. Ibland genom utrustade och tränade miliser, statskupper och liknande. Men du kan vara säker på att det förekommer varje dag globalt.
Varför är du så emot invasionen av Ukraina? Vilka ingångsvärden har du?
Folkrätten och annat trams kan du lämna därhän, då den i stort sett ingen hänsyn tas till den i någon konflikt/invasion.
Citera
2022-03-14, 14:55
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Beror på vad du menar. Hela världsordningen är uppbyggt på att någon bestämmer och någon lyder. Nödvändigtvis inte genom invasion men med ekonomiska medel. Du förstår det är jag helt säker på, detta kommer inte försvinna någonsin. Ibland genom utrustade och tränade miliser, statskupper och liknande. Men du kan vara säker på att det förekommer varje dag globalt.
Varför är du så emot invasionen av Ukraina? Vilka ingångsvärden har du?
Folkrätten och annat trams kan du lämna därhän, då den i stort sett ingen hänsyn tas till den i någon konflikt/invasion.

Jaja nu har du ändrat dig. Du svamlar om att det var fel av USA att gå in i Irak, men med Rysslands invasion av Ukraina är du osäker om det är fel?

Hur ska du ha det? Ska Ryssland ha rätt att bestämma andra länders val och vägar som dom väljer?

Svara bara ja eller nej.
Citera
2022-03-14, 14:58
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Jaja nu har du ändrat dig. Du svamlar om att det var fel av USA att gå in i Irak, men med Rysslands invasion av Ukraina är du osäker om det är fel?

Hur ska du ha det? Ska Ryssland ha rätt att bestämma andra länders val och vägar som dom väljer?

Svara bara ja eller nej.

Ja om de anser att det kränker deras säkerhet. Självklart. Vänta med att bestämma dig i denna konflikt. Du trollar bara utan att veta någonting.
Citera
2022-03-14, 14:59
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:

Svara bara ja eller nej.

Är inte det förresten obildat att välja känslomässiga utgångspunkter i denna konflikt? Det har ju inget med utgången att göra.
Ta ett steg tillbaka, var objektiv och nyanserad. Sverige behöver det och inte slänga sig på något sida helhjärtat och känslostyrt, vad tjänar du på det?
Citera
2022-03-14, 15:06
Medlem
everythingiss avatar
Klart vi hatar ryssar.... Vi har ju en gås oplockad med dem.... Det bästa vore att syna deras bluff och skicka på dem ordentligt... Bluffar dom så vinner vi... Bluffar de inte så förlorar alla.

Känns ändå skönt att hatet man känt i alla dessa år var riktigt befogat.
Citera
2022-03-14, 15:53
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Ryssarna och Ukrainarna är ett fantastiskt folk som jag respekterar och som inte är västerländskt förstört. Globalisterna är de som vill avfolka världen och tillbeder satan det är dessa vi skall ignorera för att få ett meningsfullt liv. Jag var själv alltid övertygad om att vi i väst hade de rätta värderingarna tills jag började läsa historien och vad allt handlade om. Sorros och WEF satte dit en docka som ledare för Ukraina för att få igenom sin agenda men Putin synar nu bluffen och försöker nu skydda Ukrainarna så mycket som möjligt naturligtvis. Hade detta varit ett riktigt krig mot en fiende så är regel nummer ett att slå ut infrastrukturen i ett första skede och det har naturligtvis inte skett.

OBS jag är inget rysstroll som försöker spela allan utan bara min spontana syn på läget.

Brukar kolla lite BMI Ryssland vs USA och antar att Ryssland är totalt sett starka och välmående trots att vissa väljer vodkan, likaså antalet uteliggare och fattiga och en sedelpress som är stekhet gör inte saken bättre USA var något på 50 och 60 talet idag är de ingenting bara skuldsatt upp över öronen till skillnad från Ryssland.
Citera
2022-03-14, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Ryssarna och Ukrainarna är ett fantastiskt folk som jag respekterar och som inte är västerländskt förstört. Globalisterna är de som vill avfolka världen och tillbeder satan det är dessa vi skall ignorera för att få ett meningsfullt liv. Jag var själv alltid övertygad om att vi i väst hade de rätta värderingarna tills jag började läsa historien och vad allt handlade om. Sorros och WEF satte dit en docka som ledare för Ukraina för att få igenom sin agenda men Putin synar nu bluffen och försöker nu skydda Ukrainarna så mycket som möjligt naturligtvis. Hade detta varit ett riktigt krig mot en fiende så är regel nummer ett att slå ut infrastrukturen i ett första skede och det har naturligtvis inte skett.

OBS jag är inget rysstroll som försöker spela allan utan bara min spontana syn på läget.

Brukar kolla lite BMI Ryssland vs USA och antar att Ryssland är totalt sett starka och välmående trots att vissa väljer vodkan, likaså antalet uteliggare och fattiga och en sedelpress som är stekhet gör inte saken bättre USA var något på 50 och 60 talet idag är de ingenting bara skuldsatt upp över öronen till skillnad från Ryssland.

Putin försöker alltså bara hjälpa de stackars förtryckta ukrainarna genom att fördriva 2 miljoner av dem på flykt och bomba deras städer så att civila omkommer? Med såna vänner behöver man inga fiender.

Kul också att du verkar tro att folket i Ryssland är mer välmående än i USA. Skämtar du med oss?
Citera
2022-03-14, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Klart vi hatar ryssar.... Vi har ju en gås oplockad med dem.... Det bästa vore att syna deras bluff och skicka på dem ordentligt... Bluffar dom så vinner vi... Bluffar de inte så förlorar alla.

Känns ändå skönt att hatet man känt i alla dessa år var riktigt befogat.

Vad är det för gås vi har oplockad med Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in