2022-03-14, 15:39
Medlem
DNIPRO:s borgmästare om vilket skräp ukrainarna krigar mot:

Borys Filatov

I arbetspauser lyssnar jag på många ljudavlyssningar av ockupanternas samtal.
Deras grymhet, plundring, utvecklingsstörning, moraliska förfall är inte alls förvånande.

Det är uppenbart att den "bästa armén i världen" rekryterar genetiska freaks, barn till alkoholister och stackars, dysfunktionella pöbeln utspridd över 1/6 av Jordens yta.

De är inte förvånade.
Men det vad deras kvinnor säger.
Deras mödrar och fruar.
Dessa är inte kvinnor.
Dessa är bara hönor.
Inte ens humanoida primater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här. Jag har faktiskt konsumerat en hel del "rysk propaganda" sedan 2014. Jag har en ganska god uppfattning om vad som har hänt i Donbass sedan 2014.

Jag hatar krig och det är fruktansvärt att människor dör även soldater. Men jag har lika lite till övers för de som härjat i Donbass och de politiker i Kiev som låtit det hända som jag har för islamistskräpet i Syrien och Irak.

Jag hoppas bara att denazifieringen i Ukraina nu ska slutföras med minsta möjliga umbärande för människorna i Ukraina till vilka nazi-smutset inte tillhör.

Jag är säker på att de flesta som sett det jag sett skulle resonera likadant.

Men framförallt står jag för vad jag tror på.

Så precis som OCED som övervakade donbass?, eller har du märkliga fantasier som legitimerar putins invassion (för putin har ju bara det, sin fantasi)
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Så här. Jag har faktiskt konsumerat en hel del "rysk propaganda" sedan 2014. Jag har en ganska god uppfattning om vad som har hänt i Donbass sedan 2014.

Jag hatar krig och det är fruktansvärt att människor dör även soldater. Men jag har lika lite till övers för de som härjat i Donbass och de politiker i Kiev som låtit det hända som jag har för islamistskräpet i Syrien och Irak.

Jag hoppas bara att denazifieringen i Ukraina nu ska slutföras med minsta möjliga umbärande för människorna i Ukraina till vilka nazi-smutset inte tillhör.

Är du ännu inte på det klara med att ingen utanför Ryssland använder begreppet 'denazifiering'? Det är en så tydlig markör på tillhörighet som man kan uppvisa.
Citera
2022-03-14, 15:40
Medlem
arbetets avatar
Fler ställen de-nazifierade:
Russian Defense Ministry: Melitopol and Kherson are under the full control of the Russian Armed Forces, the population of the cities is provided with everything necessary, there are no problems in providing assistance to residents
RVvoenkor
https://t.me/vicktop55/1587
Citera
2022-03-14, 15:43
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Man zoomar ju på han som går. Det är manuellt.

Fast det kan man göra efteråt vid redigering. Zooma in i själva bilden dvs.
Citera
2022-03-14, 15:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jag minns att du i en annan tråd var jävligt trött på alla "alternativa" teorier men här snöar du själv in i en massa långsökt trams.

Krigen i utbrytarrepublikerna startade av pro-ryssar stödda av ryssar där dom helt utan rätt utropar en "självständig" republik. Att Ukraina skulle ha problem med högerextremism skulle alltså rättfärdiga detta och hindra dom från att försöka återta sitt egna land?
I vilket annat fall skulle du tyckt att det är ok? Skånerepubliken till Danmark? Svensktalande republiken i Finland kanske?
Och sen för att Ukraina försvarar sitt egna territorium så har Ryssland rätt att invadera hela landet då eller? För att 10% av befolkningen är högerextrema antar jag?

Hela resonemangen är så jävla dumt att man baxnar, hundratusentals? människor kommer dö för att de förbannade u-landet i öster med kärnvapen har storhetsvansinne.

Är det någon ideologi som är värre än nazism så är det kommunism, räkna antal liv inklusive denna konflikt dom har på sitt samvete..
Kriget började med att man avsatte den demokratiskt valda presidenten med hjälp av USA.
Citera
2022-03-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Ryssen vill se ovillkorlig kapitulation och jag kan inte se hur zelenskyj och hans gäng kan kringgå det villkoret.

De försökte få Nato att införa en flygförbudszon men det gick inte, de försökte få eu att godkänna Ukrainas eu ansökan i expressfart men det gick inte heller.

Man får vapen via gränsen till Polen, men nu hotar Ryssland att bomba dessa vapenleveranser, vilket riskerar att Polen bombas.

Jag har svårt att förstå vad Zelensky och hans lakejer har att välja på.

Och vad tror du ryssarna skulle vinna på att börja bomba ett Natoland
Citera
2022-03-14, 15:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Problemet är att transportera dem inne i ukraina. inte till hamnar och ryska gränsen.

Ja men de får ju närmare till sina trupper där istället för att köra från Krim.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:

Det märks att du "konsumerat en hel del rysk propaganda".

Antar att du i ditt sanningssökande även tagit del av "Glazyev tapes"? Vilka avslöjar hur ryssarna arbetat med ryska nazister för att skapa oro i östra Ukraina för att få det att se ut som ett folkuppror.

Finns även en artikel att läsa om det här: https://khpg.org/en/1608809502

Tror dock inte att några som helst logiska argument biter på dig, du har bestämt dig vad du tror på, hur korkat det än är. Att du sedan utnämner dig själv till någon slags expert är skrattretande.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Fler ställen de-nazifierade:
Russian Defense Ministry: Melitopol and Kherson are under the full control of the Russian Armed Forces, the population of the cities is provided with everything necessary, there are no problems in providing assistance to residents
RVvoenkor
https://t.me/vicktop55/1587
Fanns det nazister som sprang omkring i de ställena som blev "denizifierade"? Hur denazifierar man de ställena?
Citera
2022-03-14, 15:47
Medlem
Ravatoss avatar
Jag hoppas det är bara är en övning utanför Norges kust. B52r (de försvann från FR24), tankplan, brittiska flottan med hangarfartyg.
Citera
2022-03-14, 15:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så precis som OCED som övervakade donbass?, eller har du märkliga fantasier som legitimerar putins invassion (för putin har ju bara det, sin fantasi)
Jag har inga fantasier. Jag har (tyvärr) sett flera filmer med mycket grova saker som man tillfogat civilbefolkningen i Donbass.

Det finns trevligare filmer som beskriver utvecklingen. Tyvärr censurerade i många kanaler:

Ukraine on Fire:

https://rumble.com/embed/vubrga/

Kan vara bra att se om man vill begripa krisen i Ukraina idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in