2022-03-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Precis, i praktiken så åker ryssarna runt med en falsk säkerhet i sina stridsvagnar när de möter en fiende som har anti-pansarvapen av så hög kvalitet.

Nu när över 400 stridsvagnar skjutits sönder och besättningarna däri mestadels mött en snabb död, så kan man ju fundera hur de andra stridsvagnsbesättningarna känner inför att köra in på fiendemark och utsätta sig för den här nästan säkra döden som de möter.

Hur många stridsvagnar har ryssen?
Citera
2022-03-14, 12:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Men så är det ju ett februari/mars 2022-konto.
Tror inte man ska stirra sig blind på när ett konto är reggat, ryssen har varit här längre än så, en del av de främsta desinformatörerna har "gamla" konton.
Citera
2022-03-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Nej det är den reguljära Ukrainska armén som bombat civila i Donbas.

Intressant att ni tycker att det är Rysslands fel att Ukraina bombar civila.

Det säger ju allt om hur skadade era hjärnor är.

Jag känner medlidande för er och alla i er bekantskapskrets.

Förut kände jag ingenting.

Varför ska dom bomba sitt eget land?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
så många hjärntvättade pro ukrainska västernfår
Försök igen, vad var det du ville säga?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Detta är ett rykte från diverse medier.
Jag har inte svar på det men kan gissa.

Vad gissar du då?
Citera
2022-03-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Han är antagligen anställd för att sitta här och sprida skit. Har funnits mängder med sådana i den här tråden. Ingen vill dock svara på vad dom tjänar och hur mycket semesterdagar man får!

Tror det mer handlar om ett genetiskt fel vid födsel, ett cumwaste som aldrig kommer att bidra till samhället mer än kompostmat om ca 50år
Citera
2022-03-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Nej det är den reguljära Ukrainska armén som bombat civila i Donbas.

Intressant att ni tycker att det är Rysslands fel att Ukraina bombar civila.

Det säger ju allt om hur skadade era hjärnor är.

Jag känner medlidande för er och alla i er bekantskapskrets.

Förut kände jag ingenting.

Men hur kan Ukraina bomba i Donbas när dom inte längre har något flygvapen enligt dig?
För övrigt så var det en rysk missil.

Tycker synd om dig som måste sitta och hitta på lögner hela dagen för att få några rubel till en rödbetssoppa. Din familj måste skämmas ögonen ur sig, tycker synd om dom.
Citera
2022-03-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Hur många stridsvagnar har ryssen?

Skulle tror att det är en 200-300 stycken om man inte räknar med dom sönderrostade som dom skickat till Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Han bor i Donetsk sedan många år tillbaka. Det är kanske inte så konstigt att man "råkar vara" där man bor.

Taskigt om inte ryssarna förvarnade honom!
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Jaså det har du läst i västmedia?
Du måste förstå att ALLT vi matas med är Ukrainsk propaganda.
Ryssarna pumpas med Rysk propaganda.

Man får bilda sig en egen uppfattning, och det jag sett är att det är ett smutsigt krig från båda hållen.

Att skjuta ner 60 ryska plan 350 stridsvagnar, ca 1500pansarfordon 80 helikoptar är lite smutsigt grovgöra men fullt legitima mål enligt folkrätten, FN och alla internationella avtal.

Det kommer rapporter nu från Belarus att tåg fullproppade med döda ryska soldater väller in och att läkare förbjuds att rapportera om antal. Ukrainarna slaktar Ryska soldater på löpande band och Putin lyfter inte ett finger för att stoppa invasionen.
Citera
2022-03-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tror inte man ska stirra sig blind på när ett konto är reggat, ryssen har varit här längre än så, en del av de främsta desinformatörerna har "gamla" konton.

Många är faktiskt svenskar också. Sverige är delvis ett kommunistiskt land, dvs 10% är egentligen kommunister och då mest att man är anti-USA än att man är PRO-rysk, men talesättet att en fiendes fiende är min vän stämmer ju då.

För övrigt den här konflikten som vi ser nu har väl egentligen i grund och botten en 100-årig historia nu och folk har bråkat om det precis hela tiden sedan dess.
Citera
2022-03-14, 12:23
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad gissar du då?

Iom detta inte officiellt bekräftat, min gissning spelar ingen roll. Det blir bara en spekulation.

Tack o hej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in